Peugeot speedfight 2 trekt niet op

erwin3103

Well-Known Member
Geachte Scooterforum,
Mijne trouwe 2 wieler is er vorige week mee uitgescheden...ging wel rond maar startte niet,Had ik de cilinder eraf gehaald en bleek dat er een flinke groef in de wand zat

Al met al
Nieuwe dmp 50cc cilinder gemonteerd
Zuigerpijl naar de uitlaat
9 gram rollen
Sproeier 56
Sito plus ontgrensd
Nieuwe bougie

Nu start hij direct maar trekt heel langzaam op en gaat maar 35

Weet iemand raadt?

Mvg,
Erwin
 
Advertisement - register to remove this

Misschien de rollers te zwaar, zou wat lichter proberen maar deze zou ik pas goed afstellen als de cilinder goed ingereden is, zoals enterprise als zegt: dmp is gewoon niet een goede cilinder, 50cc zou ik mooi origineel houden op peugeot loopt ook snel
 
Naraku is een goeie aanrader. Heeft mij 54 euro gekost een aantal weekjes terug ( Denk dat ie ietsjes duurder is want dat was de prijs op de factuur bij een revisie en dan zijn volgensmij de onderdelen ietsje goedkoper. Die Naraku rijd qua performance een beetje als een DR cilinder. Kwaliteit/levensduur kan ik nog niets over zeggen maar ben zeer tevreden. (400 km oud nu)
 
Tsja, dat krijg je ervan met die dmp rotzooi. Waarom wilt men ook altijd het goedkoopste van het goedkoopste?
Kheb nu ook een brom uitlaat gemonteerd en verschillende sproeiers maar trekt nog niet op,
Het is van een collega van mij
Post automatically merged:

Eindstand rijdt hij maar 10km/h per uur en trekt sloom op,
Op de bok (standaard klinkt hij mooi en lijkt hij hard te gaan)
Met en zonder filter prop geprobeerd
 
Misschien een grotere sproeier nodig. Weet dat de meeste aftermarket cilinders op dat blok een grotere sproeier nodig hebben..

56 / 58 is alleen voor de originele FA PM1 peugeot cilinder.

Rijd momenteel met 64 en een naraku 50cc cilinder. En met BGM PRO moest er zelfs 68 in.
 
Misschien een grotere sproeier nodig. Weet dat de meeste aftermarket cilinders op dat blok een grotere sproeier nodig hebben..

56 / 58 is alleen voor de originele FA PM1 peugeot cilinder.

Rijd momenteel met 64 en een naraku 50cc cilinder. En met BGM PRO moest er zelfs 68 in.

Heb
56,66,70 en 80 geprobeerd
66 is inderdaad het beste erop maar loopt maar 10 km/h
 
De timing van die DMP cilinders zijn overigens niet het zelfde als de originele. Vaak zijn deze ook slechter getimed.
Ook al zal die misschien wat harder moeten lopen, maar je zal altijd merken dat je minder vermogen ermee hebt dan je een betere cilinder eronder zou zetten.
 
Back
Top