Peugeot speedfight 2 trekt niet goed meer op na nieuwe uitlaat

Fedric

Well-Known Member
Hallo iedereen.

Ik heb gisteren een nieuwe uitlaat gestoken een giannelli reverse

Eerst zal ik wat meer vertellen over de setup die ik nu heb

Scooter: peugeot speedfight 2
Cilinder: gietijzeren cilinder 50cc geen idee welk merk
Vario: power1 vario
Variorollen: 5.5 gram van stage 6
Koppeling: standaard koppelong
Trekveren: gele van mallosi
Drukveer: witte drukveer van mallosi
Carburateur is standaard 12.5 mm dacht ik?

Sproeier weet ik niet maar sinds ik mijn uitlaat heb veranderd van een leovince zx naar een giannelli reverse dacht ik dat hier niks aan moest veranderd worden want de sproeier stont goed bij de zx

Luchtfilter standaard box met mallosi filtersigment erin.

Als ik nog wat dingen vergeten ben dan moeten jullie het maar vragen.

NU HET PROBLEEM: dus ik heb de uitlaat eronder gestoken en de variorollen veranderd van 7 gram op de zx naar 5.5 gram rollen van stage 6 voor de reverse drukveer heb ik ook vervangen sinds deze wat versletten was toen heb ik een tijdje gereden maar het ree heel kut wat ik dus heb gemerkt is dat als ik uit stilstant gas geef hij op toeren komt maar niet heel hoog en hij heel traag optrekt hij houd daarna als het ware een beetje in tot de 35km/u en trekt daarna als een beest op tot het eind dus ongvr tot 85-90 op die snelheid is hij wel heel hoogtoerig net zoals een sprint scootertje wel een mooi geluid en goed dat die zo trekt maar ik wil natuurlijk niet mijn cilinder opblazen dus ik bleef een beetje rustig op de 60 meermaals voor het rood licht gestaan en het probleem was toen dat ik gas geef de brommer optrekt maar heel traag tot de 35 ongvr en dan braaaaaaaaaammmm weer lekker hard trekt en zo bleef het ook

Nu mijn vraag is hoe kan ik het probleem oplossen dat ik in het begin veel beter optrek en niet zoals een slak en zou het aan de sproeier kunnen liggen of aan de variorollen wat gebeurd er als ik deze verzwaar want 5 gram heb ik ook al geprobeerd maar dat helpt niet egt ik dacht misschien aan de trekveren maar deze zijn mallosi geel dus redelijk strak denk ik

Ik hoop hier een antwoord te vinden! Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top