Peugeot speedfight 2 raar geluid.

Yann123

New Member
Beste,

Ik heb een peugeot speedfight 2 50cc 2takt lc b klasse met ongeveer 12 000km uit 2004. Deze heb ik sinds een paar duizend km weer begrensd met de varioplaat.

Ik had al een paar dagen een raar geluid aan mijn uitlaat. Niets al te erg gewoon een vervelende rammel, ik merkte niets aan snelheid of optrek. Daarstraks ging ik een rondje rijden, niets raar gemerkt reed gewoon als altijd en opeens uit het niets had ik precies geen uitlaat meer. Maakte heel veel geluid en kwam niet meer uit de demper. ik zette hem aan de kant en legde hem stil. Toen wou ik hem weer starten. Starte na eerste kick en viel weer uit, dat deed die 3 keer daarna liep die weer. Ik ging hem rustig weer naar huis rijden (was helemaal niet ver) en heb een nieuwe uitlaat gestoken die ik toevallig net had liggen. Ik heb die gemonteerd met een nieuwe pakking (standaard uitlaat), nergens een lek (heb mijn hand op het einde van de uitlaat gehouden en hij viel gewoon uit). Ik deed een klein testrondje en alles deed het goed reed nog lekker dus ik dacht ik doe een iets langer toertje om te zien of die opnieuw afgesteld moest worden. Was hem nog rustig aan het warm rijden en opeens maakte die weer een raar geluid. Het lijkt op tandwielen die schuren en komt volgens mij van het achterwiel. Ik heb de kickstarter etc. Gecontroleerd, niets vreemd gevonden starterkrans was nog ok. Dan nog eens gereden weer hetzelfde, eerste paar minuten rijd die heel lekker daarna weer dat geluid uit het niets. Niet dat ik hard optrek dat die het heeft of dat ik op de topsnelheid ben echt uit het niets gewoon.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Mvg Yann
 
Advertisement - register to remove this

Ergens loopt t aan (dit klinkt als metaal op metaal geschraap).
Tussen je achterwiel en de poelie van de vario zitten nog tandwielen.
Heb je die al gecheckt?
 
Ergens loopt t aan (dit klinkt als metaal op metaal geschraap).
Tussen je achterwiel en de poelie van de vario zitten nog tandwielen.
Heb je die al gecheckt?
Bedoeld u de eindvertanding of iets anders?
Post automatically merged:

uitlaat hitteschild?
Die heb ik weer gemonteerd zoals die zat. Die had al wel een beetje speling als ik eraan kwam en dat heeft die nu nog.
 
het klinkt of de bendix tegen de starterkrans aan komt.
geef eens goed gas als je de scooter naar rechts platlegt. graad of 20 hoeft niet op de grond....
als je geen geschraap hoort weetje waar je moet wezen.
 
Kan het geluid bij mij zelf toen herineren dat de kathalisator kapot was.. Er zit van dat gaas erin en dat was toen aan het ontbinden.. Had toen ook een rammel in de uitlaat zitten..

Als die gaasje los komen kan die in het uitlaat pijpje vast komen te zitten en dan heb je kans dat hij de uitlaat gassen niet meer kwijt kan en dan de motor uit valt.

Dus je moet echt even goed kijken of dat het van de uitlaat komt..


Anders is misschien je vertandingsolie geen olie meer en staat het ding al een tijdje droog.. En dat vinden de lagers niet zo goed.. Kans dat je dan een nieuw primaire vertandings lager nodig hebt..
 
het klinkt of de bendix tegen de starterkrans aan komt.
geef eens goed gas als je de scooter naar rechts platlegt. graad of 20 hoeft niet op de grond....
als je geen geschraap hoort weetje waar je moet wezen.
Bedankt voor de tip, ik heb net even een rondje gedaan en helaas bleef het geluid ook in de bocht. Heb de carterkap er even afgehaald en zowel de starterkrans en bendix zien er nog goed uit.
Post automatically merged:

Kan het geluid bij mij zelf toen herineren dat de kathalisator kapot was.. Er zit van dat gaas erin en dat was toen aan het ontbinden.. Had toen ook een rammel in de uitlaat zitten..

Als die gaasje los komen kan die in het uitlaat pijpje vast komen te zitten en dan heb je kans dat hij de uitlaat gassen niet meer kwijt kan en dan de motor uit valt.

Dus je moet echt even goed kijken of dat het van de uitlaat komt..


Anders is misschien je vertandingsolie geen olie meer en staat het ding al een tijdje droog.. En dat vinden de lagers niet zo goed.. Kans dat je dan een nieuw primaire vertandings lager nodig hebt..
Bedankt voor de tip, ik heb net een nieuwe uitlaat gestoken en deze was gloednieuw dus lijkt me sterk als het dat is. Denk zelf ook dat het iets met de eindvertanding zal zijn.
 
Bedankt voor de tip, ik heb net even een rondje gedaan en helaas bleef het geluid ook in de bocht. Heb de carterkap er even afgehaald en zowel de starterkrans en bendix zien er nog goed uit.
Post automatically merged:


Bedankt voor de tip, ik heb net een nieuwe uitlaat gestoken en deze was gloednieuw dus lijkt me sterk als het dat is. Denk zelf ook dat het iets met de eindvertanding zal zijn.
het lijkt misschien niet de bendix tegen de starterkrans komt maar je zou hem ff echt plat moeten leggen.
De vario draait tering snel… ik herken t geluid als dit euvel.
En ‘kijken’ heeft geen zin. Omdat dat ding zo hard draait ziet het er allemaal palettie uit.

Hopelijk ben je er snel uit
 
het lijkt misschien niet de bendix tegen de starterkrans komt maar je zou hem ff echt plat moeten leggen.
De vario draait tering snel… ik herken t geluid als dit euvel.
En ‘kijken’ heeft geen zin. Omdat dat ding zo hard draait ziet het er allemaal palettie uit.

Hopelijk ben je er snel uit
Beste,

Ik was er zondag even mee gaan rijden, al het rare geluid was weg. Ik kon heel stil en heel even soms nog dat geluid horen van tandwielen die schuren. Maar het was misschien 5 keer amper een seconde over een afstand van 10km, ik kwam thuis en hij viel uit en moest wel vaak kicken voor die weer aan ging en als ik die weer uitzette moest ik weer vaak kicken (was die misschien een klein beetje warmgelopen?). Nu maandag ging ik weer rijden. Helemaal geen probleem meer, geen rare geluiden niet meer uitvallen niets. Rijd weer perfect. Ik snap er helemaal niets van maar ben er wel blij mee .
Kan het misschien zijn dat er iets niet goed zat en dat nu weer goed zit? Of misschien was het een klein tandwiel ofzo en raakt het nu niet meer omdat het zohard is afgesleten.
In ieder geval doet hij het nu weer goed.
Alvast bedankt aan iedereen voor de tips.
 
Back
Top