Peugeot Speedfight 2 Probleem

Danielt96

New Member
Ik heb een Peugeot Speedfight 2 uit 2006 (AC).
Nu heb ik laatst alles ontgrenst (uitlaatpijpje eraf, luchtfilterbegrenzing weg, varioplaat eruit)
Alleen nu heb ik een grotere sproeier nodig, want hij maakt enorme overtoeren op top. En er komt echt een schurend/ratelend geluid uit de uitlaat als hij op top rijdt.
Ik heb ongeveer anderhalf week met een standaard sproeier rondgereden terwijl ik alles ontgrenst heb. Nu las ik dat het schadelijk is voor je scooter om dan met alles ontgrenst te hebben de standaard sproeier erin te laten zitten. Mijn vraag is in hoeverre dat erg is en welke sproeier ik nu precies nodig heb.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik ken deze motorblokken heel erg goed.. Weet precies hoe die dingen reageren..

Wat voor gewicht rolletjes zit er bij jou in de vario?? Er hoort officieel uit de fabriek 16x13 8,5 grams rolletjes erin te zitten..

Mijn ervaring zegt dat met die rolletjes je ook vrij veel toeren hebt..

Ik deed er bij mij altijd een mix erin van 3x 8,5 grams en 3x 9,0 grams.. Vond dit namelijk altijd veel beter rijden..


En er is een `MAAR`.. Er werd in het verleden beweerd dat de peugeot varios altijd heel erg goed waren... En daar was ik het vroeger wel mee eens..

Maar ben nou zover dat ik dit niet meer vind. Wat zijn de problemen ermee?

* Ten eerste zijn de rollenbanen in dat ding brak, aangezien er meer een soort knik erin zit dan een echte nette glijbaan.
* Ten tweede, ook al heb je de juiste rolletjes. Het zal altijd in een dot overtoeren loopt uit de powerband en loop heel prut weg..
* Overigens is het ook zo dat de vario bij peugeot niet te groot mag zijn anders komt hij tegen het nokje van het carter aan en dan kost het je aandrijfriemen.. (er zit niet voor niets een kleinere model erin) Dus een malossi sport vario gaat deze problemen geven.


Ik ben er toen zelf achter gekomen dat als je een wat zwaardere drukveer monteerd hij wat langer in de lagere versnelling blijft hangen, de overtoeren minder word en veel lekkerder weg kan rijden..

Beste is om bijvoorbeeld een aftermarket vario te kopen van dezelfde grote, maar dan met betere rollenbanen erin..



Ratelend geluid kan ook een los zitten kathalisator betekenen.. En schurend / trillend geluid problemen met de oliepomp.
 
Back
Top