Peugeot Speedfight 2 probleem met optrekken

SmokeGrass

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe scooter gekocht en was benieuwd of iemand mij zou kunnen helpen.

Het is een Peugeot Speedfight 2 2008 AC, varioplaat is er uit en een andere uitlaat namelijk Bidalot S3R.
Volgens mij zijn de trekveren origineel en de drukveer ook.
Scooter rijdt ongeveer 80/85 km/h maar als ik optrek komt hij nauwelijks van zijn plaats af, vanaf 20 km/h dan gaat hij in een keer door naar de 80/85
Wat kan ik hier nog aan doen dat de scooter gelijk goed optrekt?
 
Advertisement - register to remove this

Goedenavond beste leden. Heb juist mijn orginele Guntner Carburateur uit de schuur gehaald en de flens bekeken. Het blijkt dat de M6 metrische draad niet beschadigd is. (Was dan toch versleten draad van de spruitstukbout). Ik heb er 2 korte M6 boutjes met de sleutel 10 ingedraaid en dit gaat prima en trekt aan. Dus ik ga woensdag mijn Airsal cilinder er af halen. Orginele Airsal zuiger (terug) plaatsen. Nieuwe voetpakking en koppakking er tussen. En later plaats ik de orginele Guntner carburateur met nieuwe bouten M6 en een hoofdsproeier 72. Volgens mij moet dan het probleem opgelost zijn. (Logischer zit er een probleem in de nieuw aangekochte imitatie carburateur van M2 Treading. Ding koste ook maar 30 euro)
Post automatically merged:

De bougiekleur van de orginele bougie NGK BRP 7 HS was erg mooi. Matzwart en bruine isolator
 

Attachments

  • IMG_20200821_135107.jpg
    IMG_20200821_135107.jpg
    202.9 KB · Views: 6
  • IMG_20201022_123557.jpg
    IMG_20201022_123557.jpg
    240.5 KB · Views: 6
Carburateur heet GURTNER, niet GUNTER..

GY6 koppeling lekker in een 4takt laten en niet in een 2takt stoppen aangezien 4takt trekveren wat slapper van aard zijn.
Zet er gewoon een originele speedfight 2 koppeling erin en stel hem goed af.
Drukveer zou ik zelf bij malossi wit beginnen, want de standaard veer ik totaal niet toereikend op een snellere setup dan standaard.

En standaard vario is ook niet zo heel best bij de start positie van het ding, draait te veel toeren om weg te komen. Zoveel dat je vermogen daalt bij weg rijden.. Alleen werkt het ding pas goed als die halver wege is tot aan top.

Van imitatie troep blijf ik liever zelf heel erg ver vandaan.. De kwaliteit is de prijs die je er voor betaald.
Imitatie is slecht afgewerkt en wijkt nog wel eens af van het originele hoe het presteerd.
 
Beste, heer Eurokit. Goedemorgen. Bedankt voor u commentaar en tips.
Ik heb echter de GY6 koppeling gekocht omdat daar rechte groeven in zitten waardoor hij makkelijker door trekt naar hogere topsnelheid. Ook is de poelie iets kleiner wat ook bijdraagt aan een hogere top. Mijn vario is orgineel Peugeot maar aangepast. Deksels aan achterzijde er af en een langere bus en hoge ster-plaat. Ik ga sparen voor een Polini Race Vario. Eerst moet m,n brommer weer goed draaien en optrekken.
 
Beste leden / scooterliefhebbers. Goedendag. Ik heb het probleem van de Peugeot Speedfight 2 met problemen bij optrekken van 0 naar 20 km per uur opgelost ! (Dus geen vermogen en koppel onderin) Ik heb de sensor op het vliegwiel (Ontsteking) schoongemaakt. Eveneens het vlak op het vliegwiel ontroest. Nu heb ik met de orginele carburateur en 72 sproeier weer vermogen en koppel onderin. De scooter komt gelijk van z,n plaats en trekt goed op. Let op ! Het uit frezen van de aanvoerpijp van het luchtfilter was ook nodig. (Hier zitten standaard 2 ronde gaten in die te weinig lucht aanvoeren blijkbaar
 
Trekveren horen bij zo`n uitlaat eigenlijk niet meer standaard te zijn..

Zelfs in het verleden kreeg ik trekveren bij een tecnigas next uitlaat op peugeot..

En de drukveer aanpassen naar 7% een originele drukveer is met een aftermarket uitlaat te slap.. Merk vooral dat hij niet doorloopt en op plekken blijft hangen.
Hey euro kit ik heb een vraagje
Want mij Peugeot speedfight 2 liep eerst altijd 80 op de teller maar uit het niets wil die niet meer harder dan 70 op de teller dus ik dacht doe er zwaardere rolletjes in en een Malossi varioset en koppeling met witte drukveer en standaard trekveren en terugloop uit laat van technigas en dan varioplaat was er altijd al uit maar Niks helpt en gaat nog steeds maar 70/67 zou jij weten wat het probleem kan zijn en hij maakt ook een raar ratel geluid en dat komt van het blok vandaan hoor het graag van je maatje alvast bedankt.
 
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe scooter gekocht en was benieuwd of iemand mij zou kunnen helpen.

Het is een Peugeot Speedfight 2 2008 AC, varioplaat is er uit en een andere uitlaat namelijk Bidalot S3R.
Volgens mij zijn de trekveren origineel en de drukveer ook.
Scooter rijdt ongeveer 80/85 km/h maar als ik optrek komt hij nauwelijks van zijn plaats af, vanaf 20 km/h dan gaat hij in een keer door naar de 80/85
Wat kan ik hier nog aan doen dat de scooter gelijk goed optrekt?
Verzuipt hij op het begin niet eerst?
 
Back
Top