This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Speedfight 2 lekt olie na harde klap

Krentenbol

Prutsert
Beh. Rijd ik net door een dorp even verderop over een drempel... *BAM* Ik dacht eerst dat er iemand met rotjes aan het gooien was, maar helaas :'( Mijn scooter ging er langzaam op achteruit. De topsnelheid daalde langzaam van 90+ op de teller naar 60 :'( Ook het optrekken ging langzaam en al mijn kappen resoneerden als de ziekte :'(
Ik kom na een paar kilometer thuis (ik ben doorgereden om te kijken wat de symptomen precies waren), ligt er allemaal olie op het carter en zit mijn uitlaatdemper los
Wat zou het geweest kunnen zijn? Zuigerveer? Als dat zo is ben ik zwaar de lul, aangezien ik nog doorgerenden ben
EDIT: Hé, mijn ondertitel klopt:7
 
Hoe kan ik dit allemaal zien? Het carter zit toch linksachteraan? Dat is hem niet, de olie ligt bovenop het carter en ook rond de cilinder.
En de einddemper zat ook los. Kan dit komen omdat de zuigerveer erdoorheen geknald is?
 
dit heeft niks met de cilinder of zuigerveren etc. te maken.

haal je buddyseat er eens af , dan kun je daar kijken.
 
Oliepompje lek of slangetje eraf gekomen, of je achtervering is doorgeklapt en daar komt de olie nu uit.
 
of je achtervering is doorgeklapt en daar komt de olie nu uit.
Lijkt me niet dat de motor daar minder van gaat lopen, of wel? De olie zat wel op de band aan de kant waar de schokbreker zit en het gebeurde toen ik een drempeltje pakte.
 
zo als reeds gezegt haal je buddy+buddybak van je scooter
en kijk eens goed of je wat kunt vinden.
door hier veel bla bla te verkopen zul je het niet vinden.
en als je dan daar ook nog eens een foto van hier plaatst kunnen we je helpen.
 
Plaatjes:
De rechter buis vanaf dit ding (oliepomp?) is losgeschoten

Dit 'ding' zit na het apparaatje wat de olie en benzine mengt.
Uitgezoomd:


Even aan de onderkant kijken:


Hier naar:

De buis die los geschoten is, zat aan de onderkant. Hij zat vast aan een ander buisje en ging hier ergens omhoog (dit is vlakbij het voorwiel). Dat andere buisje heb ik eruit getrokken en nu weet ik niet meer waar hij terug moet|(
Dus als iemand waar dit hoort:


Foto blok:


En zo stond hij er na demontage bij:
 
Volgens mij is dat de kabel voor je oliepomp, deze zit ergens vast aan je gas kabel als ik me niet vergis.
 
de afgebeelde kabel is de gas kabel.
vanaf je gashandel splitst deze zich halverwegen je voettree op naar 2 kabels.
1 naar je carburateur en 1 naar je olie pomp.
ik denk dat de ophanging van je blok aan gordt is.
gewoon opnieuw vast zetten , gaskabel compleet vervangen en dan zou hij het moeten doen lijkt mij.
 
Gaskabel? Waar komt de olie dan vandaan? Er zat namelijk olie in die buis zelf en er zat ook allemaal olie aan de onderkappen.

Volgens mij hebben de twee losse uiteinden die ik vond niets met elkaar te maken. Ik probeerde ze namelijk in elkaar te schuiven, maar het paste niet. Ook kan ik niet vinden waar de gaskabel zich zou splitsen?
Oh ja, de buis die van mijn oliepomp af komt is nummer 5 op deze link:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/324/4486/-/0-968-1-m419-m180-m615-m394-s324-d4486/Oil_pump.html
Waar moet die aan vast?
 
Last edited:
Ik ben er (waarschijnlijk) achter wat die losse buis is. Dit zou de carterventilatie zijn. Dus deze zou terug in mijn luchtinlaat moeten. Iemand die dit kan bevestigen? Als de motor loopt komt er lucht uit, dus het zou kunnen.
 
Wat is het dan? Ik voel er lucht uit komen :?
Ik heb trouwens wel gemerkt dat hij met het achterwiel vrij van de grond gemakkelijk op toeren komt, maar als ik hem gewoon op straat zet en wil rijden hij amper op toeren kom, hoe veel gas ik ook geef.
 
En die moet naar.....
EDIT: Zojuist even met mijn vader gekeken. Wij kwamen erachter dat de olie uit het carter kwam. Daarom had hij ook weinig power. Carterkap eraf en de olie stroomde ons tegemoet:'(
Het komt uit de overbrenging naar het achterwiel. Alleen moet nu de vario eraf. Ik heb ontdekt dat je hiervoor een zuigerstop nodig hebt. Morgen ga ik er één halen.
 
Last edited: