This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Speedfight 2 LC Optrek probleem

juriaannn

New Member
Beste helpers,

Ik heb een probleem met mijn compleet standaard Peugeot Speedfight 2 LC. Deze scooter is voorzien van standaardonderdelen, zoals de sproeier, carburateur, vario met begrenzer (13 g), koppeling, vertanding, enzovoort. Wel is er een Polini-uitlaat gemonteerd (onderdeelnummer K-Parts: POL-200.0316). Volgens de vorige eigenaar, een gepensioneerde man van wie ik de scooter heb overgenomen, zat deze uitlaat er al op toen hij de scooter nieuw kocht in 2011.

Het probleem is dat de scooter redelijk goed accelereert zodra hij op snelheid is, maar het optrekken vanuit stilstand verloopt moeizaam. Wanneer ik bij een stoplicht sta en wil wegrijden, duurt het even voordat de scooter echt in beweging komt. Dit is lastig te omschrijven, maar het klink alsof hij "verzuipt". Voor mijn gevoel grijpt de koppeling niet goed aan. Ik weet het niet meer. Ik heb al veel geprobeerd carburateur grondig schoon gemaakt en de koppeling op geschuurd. Dit Probleem wordt wel ietsjes minder als hij wat warmer is.

Een oplossing die ik heb gevonden is om bij het stoplicht flink gas te geven, zodat de koppeling alvast aangrijpt en de scooter begint te trekken. Wanneer het licht dan op groen springt en ik het gas verder open draai, trekt hij wel soepel weg.

Weten jullie wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

13 gram rollen is wel erg veel, zit er misschien niet een te sterke drukveer in gezien het gewicht van die rollen?
Dat zou volgens mij rond de 7 a 8 gram moeten zijn .

Last edited:
13 gram rollen is wel erg veel, zit er misschien niet een te sterke drukveer in gezien het gewicht van die rollen?
Dat zou volgens mij rond de 7 gram moeten zijn .
Hoi, ik vind 13g ook veel, maar 13g is toch waar Peugeot standaard mee komt? Bij die oude 2t scooter. Ik ga maar is minder sterke drukveer er in doen.