Peugeot speedfight 2 lc cilinder krijgt geen brandstof

Willempie09

New Member
Hoi, ik ben willem en ik heb een paar maanden geleden een peugeot speedfight 2 2takt watergekoeld gekocht om aan te sleutelen (de brommer loopt niet meer).
De peug had geen compressie meer omdat de zuiger versleten was door een olieprobleem, en daarom heb ik een nieuwe zuiger en zuigerveren (niet de originele) gemonteerd. Hij heeft inmiddels weer compressie en het olieslangetje heb ik vervangen, maar alsnog start hij niet. Hij vonkt wel, maar de brandstof gaat niet naar de cilinder. De carburateur (origineel) krijgt wel brandstof (deze heb ik ook schoongemaakt), maar volgens mij komt er geen brandstof uit de sproeier. Heeft iemand een idee hoe dit te repareren is?
 
Advertisement - register to remove this

Dan kun je het beste even je carb weer leeg laten lopen en dan een paar keer kicken. Dan kijken hoeveel brandstof er in het vlotterbakje zit. Als er weinig of bijna niks in zit na een paar keer kicken zuigt hij de benzine toch niet goed aan. Dat kan aan je vacuum benzinekraantje liggen of het kan zijn dat de compressie dan toch niet helemaal goed is. Bijvoorbeeld door een versleten cilinder of keerringen die stuk zijn
 
Ok je hebt een afgereden cilinderkit waarvan je dus wel de zuiger en veren vervangen, maar de cilinder zelf niet inspecteert of nagemeten hebt

Cilinder niet een lichte hoonbeurtje gegeven?

Probleem bij peugeot is dat je goede onderdruk vanuit het carter moet hebben zodat de vaccuum slang op het spruitstuk bediend kan worden.
Misschien is die onderdruk toch te laag en zuigt die geen benzine aan.
 
Luchtfilter in orde?
Membraan in orde?
Zuiger in de juiste richting gemonteerd?

Compressie (laten) meten.
 
Ja geen idee, maar op de een of andere manier was er een hoop vloeistof het carter in gelopen dus ik denk dat dat aan de zuigerveren ligt
 
Kop pakking meestal.

Niet uit het juiste moment aangedraaid. Pakking niet goed gemonteerd. Of misschien een iets kromme kop (kan ook met scooter cilinder koppen gebeuren als je ze goed mishandeld.)
 
Back
Top