Peugeot Speedfight 2 koplamp staat verkeerd

Prim022

Straks ben ik net als het asfalt, weg
Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje een probleem met de koplamp van mijn Peugeot Speedfight 2. Een aantal maanden geleden heb ik het lampje er uit gehaald om te kijken wat voor lamp er in zat (heb uiteraard niet het glas met m'n blote handen aangeraakt). Toen ik daarna in het donker reed merkte ik dat de lichtstraal een andere vorm had dan eerst (zie foto). Ook stond ie een stuk hoger, ongeveer net zo hoog als groot licht. Ik heb daarna de koplampunit weer open gemaakt om te kijken of er misschien iets stuk was maar dat was niet het geval.
Uiteindelijk heb ik het een beetje op kunnen lossen door de lampen, inclusief groot licht, naar beneden af te stellen met de schroef. Maar nu het steeds eerder donker wordt is het toch wel fijn om goed werkende verlichting te hebben. Dus daarom de vraag of iemand hier meer van af weet en misschien weet hoe ik dit kan verhelpen. De rode lijn op de foto geeft aan hoe de straal eerst op het wegdek scheen (ongetwijfeld bekend bij andere Speedfight eigenaren).

Alvast bedankt!

WhatsApp Image 2021-11-25 at 12.06.48 PM.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb daarna de koplampunit weer open gemaakt om te kijken of er misschien iets stuk was maar dat was niet het geval.
Heb je de fitting goed teruggeplaatst en zit deze niet scheef?
(heb uiteraard niet het glas met m'n blote handen aangeraakt)
Maar nu het steeds eerder donker wordt is het toch wel fijn om goed werkende verlichting te hebben.
Je bent in ieder geval goed en serieus bezig...!!!
 
Heb je deze lamp soms bij de Action gekocht?

Ik vraag dit omdat mijn broer problemen heeft gehad bij de APK-keuring met zijn verlichting.
Hij kreeg het probleem niet opgelost is vervolgens naar een dealer garage gegaan en ook hier kregen ze de koplampen niet goed ingesteld.
Hij heeft uiteindelijk hulp zocht bij een neef van ons, die automonteur is.

Deze vroeg gelijk: "Heb je deze lampen soms bij de Action gekocht?".

En ja hoor, na het vervangen van de lampjes was het probleem opgelost.
 
Heb je de fitting goed teruggeplaatst en zit deze niet scheef?
Daar zou ik nog eens naar moeten kijken want er is maar 1 manier dat dat lampje er in kan en hij zit met een aardig stevige bevestiging vast.

Je bent in ieder geval goed en serieus bezig...!!!
Danku danku, een beetje goed voor je spullen zorgen kan nooit kwaad ;)
Post automatically merged:

Heb je deze lamp soms bij de Action gekocht?

Ik vraag dit omdat mijn broer problemen heeft gehad bij de APK-keuring met zijn verlichting.
Hij kreeg het probleem niet opgelost is vervolgens naar een dealer garage gegaan en ook hier kregen ze de koplampen niet goed ingesteld.
Hij heeft uiteindelijk hulp zocht bij een neef van ons, die automonteur is.

Deze vroeg gelijk: "Heb je deze lampen soms bij de Action gekocht?".

En ja hoor, na het vervangen van de lampjes was het probleem opgelost.

Dat zou ik niet weten aangezien ik de scooter vorig jaar tweedehands gekocht heb en het lampje er al in zat. Maar misschien is het toch tijd voor een nieuwe. Ik weet namelijk niet of in de loop van de jaren de lichtopbrengst is verminderd. Scooter is namelijk al redelijk oud.
Post automatically merged:

Dat zou ik niet weten aangezien ik de scooter vorig jaar tweedehands gekocht heb en het lampje er al in zat. Maar misschien is het toch tijd voor een nieuwe. Ik weet namelijk niet of in de loop van de jaren de lichtopbrengst is verminderd. Scooter is namelijk al redelijk oud.
En opzich zou je zeggen dat Philips wel een goed merk is. Maakt denk ik niet uit waar je die koopt
 
Last edited:
Back
Top