Peugeot speedfight 2 komt niet vooruit

rottieark

Active Member
Hallo,
Ik heb eergister een peugeot speedfight 2 50cc gekocht voor 50euro, nogal goedkoop dus.

Hij liep wel maar kon niet rijden.
De reden dat die niet kon rijden was omdat die niet genoeg benzine kreeg.
De reden voor de benzine is gefixed, er zaten 2 veel te dikke membraanplaten in terwijl er maar 1tje in hoort. (zie foto)

Hij had ook een vastloper dus heb er ook gelijk een nieuwe 50CC cilinderkit op gemonteerd. + een nieuwe uitlaat want de oude was verkoold

Nu is het probleem dat die niet vooruit wilt komen.
Het ligt waarschijnlijk aan de overbrenging maar krijg het maar niet gefixed.

Er zit een sproeier 70 in

Wat heb ik gedaan:
Membraanplaat vervangen
Rolletjes vervangen voor 6.9 gram
STD drukveer van een andere koppeling
Polini grijze trekveren.
Koppelingslager gecheckt (is nog goed)
Bougie vervangen

Heeft iemand andere ideeën wat ik nogmeer kan checken/vervangen?

(ja ik weet dat je voor 50 euro niet veel kan verwachten, maar kan het in iedergeval proberen. En zo bouw ik ook nog is kennis op)
 

Attachments

  • IMG-20220608-WA0001.jpg
    IMG-20220608-WA0001.jpg
    97 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Hij maakt op het moment teveel toeren, waardoor die dus gewoon niet van zijn plek afkomt. Heb trekveren al geprobeerd te vervangen maar levert geen resultaat op. Zelfs met het wiel van de grond draait het wiel amper
Als je hem op de bok hebt staan en je geeft een beetje gas klimt die in de toeren. Zie Video Hij daalt en zakt steeds in zijn toeren.
 
Last edited:
Ik heb de indruk nadat je aan het gas gedraaid hebt de scooter in toeren blijft hangen.
Trekt het brandstofcircuit of je keerringen nergens valse lucht?

Membraanplaatjes zou ik sowieso vervangen ik kan het niet goed zien op de foto maar volgens mij zijn ze krom en sluiten niet meer goed.

Edit: ik heb het filmpje nog eens goed bekeken maar het lijkt ook alsof de gashendel niet direct terug komt als je hem loslaat.
 
zit de juiste lengte Vsnaar er op ??
Ja de vsnaar is de goeie lengte en zou straks nog ff checken of die naar binnen gaat als ik gas geef.
Post automatically merged:

Ik heb de indruk nadat je aan het gas gedraaid hebt de scooter in toeren blijft hangen.
Trekt het brandstofcircuit of je keerringen nergens valse lucht?

Membraanplaatjes zou ik sowieso vervangen ik kan het niet goed zien op de foto maar volgens mij zijn ze krom en sluiten niet meer goed.

Edit: ik heb het filmpje nog eens goed bekeken maar het lijkt ook alsof de gashendel niet direct terug komt als je hem loslaat.
Membraanplaatjes zijn al vervangen, gashendel is niks mee aan de hand die komt netjes terug.

scooter blijft inderdaad in zijn toeren hangen, gaat steeds op en neer in de toeren als je goed luisterd.
Valselucht zou ik ff moeten checken.
 
Back
Top