Peugeot Speedfight 2 Afvoeren

Jell34

New Member
Ik wil een Peugeot Speedfight 2 Afvoeren

Huidige Situatie:
• Hij loopt 60/61 op de teller en 53 op de GPS

Doelstelling:
• Hij moet op GPS tussen de 45 en 48 lopen.
• Geen ingewikkelde beunconstructies

Wat heb ik al gedaan:
• Uitlaat met prop
• 8,0 gram rolletjes (origineel voor Spf2)
• Varioplaat erop
• Sproeier 52 (volgensmij is 56 origineel voor Spf2)
• De luchtprop zit er ook in

Vraag:
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• Geen geruzie of overbodige reacties op elkaar, gewoon simpele antwoorden, het liefst vanuit ervaring.
Alvast bedankt!
Post automatically merged:

Het is overigens een watergekoelde Speedfight 2 met voor én achter schrijfrem. Hij komt uit 2005
Post automatically merged:

Is het aannemelijk dat er een te grote carburateur onder zit?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

8 kan je proberen dan heb je sowieso een paar km minder. Ook een iets dikkere prop moet kunnen ja. Hou wel rekening mee dat het niet echt lekker voor je blok is, dus dat wordt spelen met het gas of halfgas rijden anders maakt ie alsnog overtoeren bij volgas. Maar harder zal je niet gaan. En ik denk dat dit wel te verwaarlozen is.
 
8 kan je proberen dan heb je sowieso een paar km minder. Ook een iets dikkere prop moet kunnen ja. Hou wel rekening mee dat het niet echt lekker voor je blok is, dus dat wordt spelen met het gas of halfgas rijden anders maakt ie alsnog overtoeren bij volgas. Maar harder zal je niet gaan. En ik denk dat dit wel te verwaarlozen is.
Oke bedankt ik ga het proberen!
Ik vroeg me af, kan je een varioplaat combineren met varioring? Dus dat je beide erop zet?
 
Volgens mij wel. Ik had het met mijn Peugeot destijds wel. Zijn 2 aparte dingen. Maar als je dit alles gedaan hebt, hou wel de kleur van je bougie ff in de gaten ivm kleinere sproeier.
 
Ik heb er net een varioring van 2,8 opgezet, liep nogsteeds 53.
Daarna een van 5,0 liep nogsteeds 53:(
Die van 8 moet ik nog ietsjes uitvijlen en ik verwacht niet dat die wel effect gaat hebben....
Ben een beetje moedeloos nu.

Misschien is er een andere uitlaatprop ingezet want hij ziet er wel een beetje vreemd uit. Ik zal eens een foto sturen.
Post automatically merged:

Dit is m
Post automatically merged:

Is dat de originele prop?
Post automatically merged:

Ik zie nu wel dat er een niet-originele koppelling op zit. Die ga ik nu even omwisselen ben benieuwd.
 

Attachments

  • 15912714151551949056108958133752.jpg
    15912714151551949056108958133752.jpg
    128.7 KB · Views: 8
  • 15912714285861582837069855605385.jpg
    15912714285861582837069855605385.jpg
    688 KB · Views: 7
Last edited:
Rolletjes mogen wel wat zwaarder. Orgineel zit erin 8,5 grams of zelf 8,9 grams / 9 grams.
Post automatically merged:

Oke bedankt ik ga het proberen!
Ik vroeg me af, kan je een varioplaat combineren met varioring? Dus dat je beide erop zet?

Dat is juist de bedoeling..

Vario plaat is alleen maar voor de snelheid.
Prop is voor het vermogen te temperen.

Je kan NIET de vario plaat erin laten en de prop eruit, want dan gaat hij overtoeren maken.
Andersom kan wel.
 
Rolletjes mogen wel wat zwaarder. Orgineel zit erin 8,5 grams of zelf 8,9 grams / 9 grams.
Post automatically merged:



Dat is juist de bedoeling..

Vario plaat is alleen maar voor de snelheid.
Prop is voor het vermogen te temperen.

Je kan NIET de vario plaat erin laten en de prop eruit, want dan gaat hij overtoeren maken.
Andersom kan wel.
Ik zei ook varioring en varioplaat. Het woord prop had ik niet vermeld:)
 
Back
Top