Peugeot speedfight 2 70cc problemen.

Hallo na wat forums te lezen en toch niet mijn antwoord kunnen vinden, maar besloten een account aan te maken.

Ik heb dus sinds kort een peugeot sleedfight 2 gekocht met een malossi mhr 70cc. Nu loopt de scooter goed, fijn stationair, trekt goed op 'vanuit stilstand'.

Echter begint hij te dippen bij de 70km/u en als ik gas loslaat en weer gas geef lijkt het wel of er totaal geen koppel meer inzit.

Nu maakt topsnelheid me niet zoveel uit het gaat mij vooral om het optrekken en Dat ik gewoon veel koppel heb!

Ik heb voorheen altijd schakelbrommer gereden mijn laatste was een rieju rr met dr70 maar die leek veel meer koppel te hebben en trok ook gwn goed op in hoge toeren en na het gasloslaten. Dus het voelt een beetje vreemd aan. Dat deze cilinder (van behoorlijk betere kwaliteit) minder goed presteert.


Setup
-mallosi mhr replica
-tecnigas next r

Ik weet niet de complete setup uit me hoofd de vorige eigenaar stuurt me dat later door dus dat zal ik later nog even toevoegen.

Ik zou hulp en/of info erg waarderen! Ik ben dus ook nieuw op dit forum en nogal een forum noob dus weet niet of ik dit bericht in het juiste forum heb geplaatst xD

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Het lijkt erop dat wanneer je motor meer toeren draait en dus meer lucht gaat verplaatsen smoort.

Dit kun je zoeken in een (verstopte) uitlaat of een inlaat die de motor misschien teveel begrenst. De inlaat bij Peugeot staat hier naar mijn weten wel bekent om.
 
Echter begint hij te dippen bij de 70km/u en als ik gas loslaat en weer gas geef lijkt het wel of er totaal geen koppel meer inzit.

Als het spul gaat dippen bij de 70 km/u en ook de gasreactie het laat afweten kun je er donder op zeggen dat er wat verkeerd staat afgesteld.
Combinatie tussen de rollen en de drukveer bijvoorbeeld...

Maar goed, de Tecnigas next R is meer een echte 50cc uitlaat wat (meestal) niet echt lekker wil lopen/reageren i.c.m. een middeltoerige alu 70cc cilinder zoals de Replica.
Het goed afstellen (en binnen de powerband blijven) is wat dat betreft best een lastige klus!
Het kan wel, echter vergt dit veel geduld en continu proberen om de juiste afstelling te vinden...

Voor een echt goed advies moeten we het even afwachten wat de vorige eigenaar precies heeft aangepast op de SF2.

En heel belangrijk! De meeste onder ons hebben ook de zgn. noobclub moeten doorlopen hoor!
En daar is helemaal niets mis mee natuurlijk..
Alleen maar goed dat hier veel kennis aanwezig is om je te (kunnen) sturen/adviseren.
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb de setup doorgestuurd gekregen!

Alles op een rijtje.
-V-snaar malossi x-belt Kevlar.
-Polini koppeling speedclutch 3G -evolution.
-Variateur set motoforce racing.
-Inlaat set stage 6 membraan + spruitstuk.
-Drukveer malossi rood 3.9.
-Mezoly 21mm race carburateur.
-Malossi 70cc mhr replica.
-Cdi stage 6 onbegrensd.
-Technigas next R uitlaat zonder prop

De trekveertjes wist hij helaas niet meer maar ik denk dat vast wel iemand iets wat aan kan raden op basis hiervan en blijft natuurlijk gewoon proberen..

Ik zat indd ookal te denken dat deze uitlaat niet helemaal lekker loopt op deze cilinder zou een tecnigas rs70 of yasuni r beter lopen? Ik had gevonden Dat die 2 uitlaten met elkaar zouden moeten concureren. En dat een yasuni r wel prima liep op een MHR. Qua drukveer zou ik niet weten wat de beste oplossing zou zijn.

Hoop hiermee genoeg info te heb en gegeven :)
 
Een Yasuni R loopt wel goed met een Mhr replica 70cc net als de RS70 .

Wat ik zou proberen is de rode drukveer vervangen voor een Malossi gele drukveer,
de Mhr replica is niet echt een hoogtoerige cilinder.
Als dan de gele drukveer te slap blijkt te zijn dan zou ik het volgende proberen na de rode drukveer weer terug gemonteerd te hebben :

Dan de mezoly 21mm carb, daar kan het probleem ook in zitten als die verkeerd afgesteld staat.
Dat merk staat er om bekend om iets afwijkende producten te verkopen ,
het zal wel enigszins af te stellen zijn maar niet makkelijk, een originele Delllorto oid zal natuurlijk het beste zijn.
Die mezoly 21 mm carbs lijken wel een beetje op die aliexpress 21mm carbs van 23 euro,
het zou me niets verbazen.

Als dat alles niet helpt dan denk ik dat de uitlaat het niet goed aan kan,
een yasuni R of een Rs70 zal in ieder geval een stuk beter presteren en misschien wel het probleem verhelpen.
 
Back
Top