Peugeot speedfight 1 start niet

Boem

New Member
Ik heb laatst een speedfight die het al niet deed gekocht als projectje maar ik kom er niet uit. De scooter komt uit het jaar 2006 geloof ik en het is een luchtgekoelde versie.
Hij heeft vonk, benzine en compressie. Ik kom er niet meer uit maar hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.
En nog een vraag kan je bij deze scooter ook motorblok olie vervangen of komt de olie uit dat olie tankje in het blok?

met vriendelijke groet
 
Advertisement - register to remove this

Jouw scooter is een 2-takt die heeft geen olie in het carter.
De olie komt uit het tankje, de oliepomp zorgt voor de dosering.

Wordt de bougie nat na een paar startpogingen of blijft deze droog?
 
Jouw scooter is een 2-takt die heeft geen olie in het carter.
De olie komt uit het tankje, de oliepomp zorgt voor de dosering.

Wordt de bougie nat na een paar startpogingen of blijft deze droog?
De bougie wordt inderdaad wel nat. In het membraan staan de klepjes echt een heel klein beetje open zou het daar aan kunnen liggen?
Er zit trouwens een 70 cc onder met een 50 cc kop is dat er? Want tussen de cilinder zitten nu 2 pakkingen maar de zuiger knalt niet tegen de cilinderkop aan.

zou dit ook een probleem kunnen zijn?
 
De koppakking van de 50cc kan in het cilindergedeelte komen, en dat is niet goed. Membraamlipjes horen helemaal gesloten te zijn. Zijn of heb je 2 koppakkingen gemonteerd om de afstand te overbruggen tussen de ruimte van de zuigerkop en de binnenkant van de cilinderkop? niet verstandig. Compressie zal die dan wel maken, maar TE weinig en je hebt misschien kans dat ie teveel benzine krijgt. Mijn advies membraam vervangen eventueel en passende cilinderkop met één koppakking.
 
Last edited:
Zou ik dan ook een 50 cc cilinder er weer op kunnen zetten? Want er zit een malossi cilinder op en ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn want ik kan voor een hele set met cilinder en zuiger 30 euro betalen en alleen een malossi kop is al over de 40 euro zou dan dan ook kunnen?
 
Als je huidige cilinder en zuiger nog goed zijn, zou ik persoonlijk alleen een andere kop erop zetten. Als je teruggaat naar een standaard cilinder inclusief kop, moet je deze weer inrijden, gaat je snelheid flink omlaag etc.. etc.. Maar als snelheid voor jouw geen probleem is, kan je inderdaad zo een standaard cilinder kopen met kop. Alleen moet je je carburateur weer opnieuw afstellen. Etc..

(Vergeet je membraan ook niet)
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik er zo wel uit kom, ik haal dan wel een 70 cc kop want het moet wel snel gaan ja.
Ik zal het vandaag of morgen bestellen. (Met het membraantje)
Bedankt
 
Slaat de scooter totaal niet aan?
Of heeft hij de neiging om aan te slaan en dan toch niet?

Verse bougie doet wonderen.
Ook al vonk hij kan hij als nog niet geboeg geven. ( eigen ervaring )

Eventueel valse lucht.
Je kan ook wat remreiniger in de carb spuiten en dan kicken. Slaat hij dat wel aan is het als nog een benzine probleem.

En ook verstandig om dan regelmatig even de bougie er uit te draaien.
Kick je de bougie zo nat, dan word het lastig.

Carb stel schroeven 12mm gurtner gewoon 1.5 open zetten.
Daar moeten ze gewoon om kunnen lopen.

Een peug die gewoon lang heeft stil gestaan is altijd lastig aan te krijgen.
Idk why, maar heb het nog niet anders mee gemaakt.
 
Dan zou zomaar de carb zelf stuk kunnen zijn.
Wat er dan mee is geen idee, heb het zelf ook gehad.
Optie is mits beschikbaar, een andere carb monteren die goed is en/of van een lopende peug af komt.

Anders toch nog even allea los halen.
Vlotter wel goed pakkingen in orde.
Naald netjes in de sproeier etc.
Alles even goed doorblazen.
 
Ja dat heb ik al gedaan maar de vorige eigenaar is er wat lomp mee om gegaan want de stelschroef voor hoe har ie loopt is een stuk van af geveild, hij is zeg maar zo / afgeslepen als een hoekje
 
Latere speedfights werden een uitgerust met een D schroef. Je had dan ook een speciale D sleutel nodig om deze af te stellen. Misschien heb je dat.
En hebben ze er een snee in proberen kerven om zo deze te kunnen verstellen.

Je kan revisie setjes krijgen voor de gurtner carb. Zijn niet al te duur maar alleen zo kom je voor zo ver ik weet aan die stel schroef.
Lucht stel schroef is wel los te krijgen.

Andere bonus punt is dat alles dan weer vernieuwd is.
 
Ja das waar. Dan zou die het toch wel weer moeten doen?
Post automatically merged:

En als ik een nieuwe carb koop zo’n namaak zou het dan ook lukken met een normale 50 cc sproeier?
 
Ja als je een rep haald van een gurtner kan dat prima, ik zelf heb liever een originele.
Makkelijker af te stellen en vaak kun je ook met kleinere sproeiers alles regelen.
Maar dat is aan jou, ik kan niet in jou portomonee kijken
 
Ja das waar. Dan zou die het toch wel weer moeten doen?
Post automatically merged:

En als ik een nieuwe carb koop zo’n namaak zou het dan ook lukken met een normale 50 cc sproeier?

Ik zou nooit zomaar een namaak carb halen, zitten te vaak problemen is waardoor het afstelling echt een hels karwei wordt.
 
Hangt van de 70cc af. Welk merk en is het eeb powerhouse of hebben we het over een dr 70 of airsal eurokit.

Een 17,5 doet het niet fantastisch op een peug blok, zij grotere broers doen het beter. 19/21 del zijn goede keuzes.
 
Back
Top