PEUGEOT SPEEDAKE

devanton

Well-Known Member
Goedemorgen,

Ik ben nieuw in scooterland. Heb van een kennis een Peugeot Speedake gekregen waar ik voor de aardigheid een beetje aan wil sleutelen om te zien of ik er een beetje gang in kan krijgen.
Bouwjaar is overigens 1995, loopt redelijk goed, startmotor, accu en dergelijke zijn niet in gebruik resp. niet aanwezig.
Ik ben me wat aan het orienteren op de diverse fora maar het probleem begint al met het feit dat ik verschillende benamingen zie en ik niet weet of dit nu hetzelfde is.
Bijvoorbeeld : Speedake en Buxi is dat hetzelfde? Ik heb wel op het carter gekeken en het blok is een FB1 type.
Dan, waar zit de variobegrenzer of hoe ziet zoiets eruit?
(Weet niet eens of er wel 1 in zit).
Er zit een 49 of 50 cc cylinder op en een standaard carburateur.
Wie zijn betrouwbare leveranciers om onderdelen bij te bestellen en welke merken zijn goed en betrouwbaar om het vermogen (topsnelheid alsmede het koppel) te verhogen ?

Bedankt alvast voor de informatie.
 
Advertisement - register to remove this

Goedemorgen,
Bijvoorbeeld : Speedake en Buxi is dat hetzelfde? Ik heb wel op het carter gekeken en het blok is een FB1 type.
Dan, waar zit de variobegrenzer of hoe ziet zoiets eruit?
(Weet niet eens of er wel 1 in zit).
Er zit een 49 of 50 cc cylinder op en een standaard carburateur.
Wie zijn betrouwbare leveranciers om onderdelen bij te bestellen en welke merken zijn goed en betrouwbaar om het vermogen (topsnelheid alsmede het koppel) te verhogen ?

Bedankt alvast voor de informatie.


Hier een peugeot buxy: http://img.2dehands.nl/f/view/60870465-peugeot-buxy-rs-goede-staat.jpg
Hier een peugeot Speedake: http://47.img.v4.skyrock.net/475/speedfight3/pics/224846767_small.jpg