Peugeot scooters. Oud blok en nieuw blok verschil?

lucass

Well-Known Member
Beste mensen

Ik ben in het bezit van een Peugeot SV met peugeot 50cc AC blokje. De SV heeft hetzelfde blok als de Zenith.
Nu ben ik opzoek naar een teruglopertje maar ik heb gelezen dat er verschil zit in de ophanging tussen de oude (zenith, sv, buxy, speedake) en nieuwe blokken (speedfight, vivacity).

Wat zijn de verschillen in uitlaatophanging en evt cilinder aansluiting (?) tussen de oude en nieuwe blokken? Waarom kunnen uitlaatjes van het nieuwe model niet plug and play gemonteerd worden op de oude blokken?

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

De oude peugeot blokken hebben een kortere uitlaat ophanging (vergelijkbaar als peugeot horizontaal)

De nieuwere vertikaal blokken hebben een langere uitlaat ophanging wat meer naar achteren komt te staan..

Dus de uitlaten voor het oudere type kunnen een kortere bocht hebben naar de cilinder..

Voor het nieuwe type hebben juist een wat langere bocht. Daardoor past het ene niet op het andere..

Maar mocht je een oude type uitlaat op een nieuwe type blok willen monteren, dan moet je zoiezo de uitlaat ophanging gaan aanpassen. Het is niet plug and play. maar wellicht passend te maken.
 
Bedankt Eurokit!

Weet je misschien ook wanneer je een nieuw type cilinder op een oud type blok hebt zitten, of je dan alleen de uitlaatophanging hoeft aan te passen/zelf te maken? Of hangt die uitlaat dan heel vreemd/ongelukkig waardoor een ophanging maken erg lastig wordt. Vergelijkbaar met een aerox uitlaat op een runner monteren of andersom? Of is het niet zóó dramatisch?
 
De cilinders zijn volgens mij gewoon hetzelfde.. Het komt door de uitlaat ophanging of dat de bocht lager of korter is.

Overigens is de cilinder type AC (luchtgekoeld) Wat op buxy, zenith, vivacity, speedfight ect zit afkomstig van de peugeot SV50..
Dit was het eerste model waar dat type cilinder erop werd toegepast.. Later is het ook gebruikt voor de andere scooters.

Enigste verschillen in de cilinders is het type snor of type brom.

Betreft de uitlaat, nee het is niet zo dramatisch.. Gewoon uitlaat erop en de ophanging aanpassen is volgens mij het enigste wat gedaan moet worden, dat bedoelde ik met niet direct plug and play.
 
Thanks!
Dan heb ik dus geluk en kan ik de (veel verkrijgbare) speedfight en viva uitlaatjes gebruiken.

Ik was al bang dat wanneer ik een uitlaat zou kopen die voor een ander type cilinder geschikt is, de lengte van de pijp niet zou kloppen waardoor ik een te laag of te hoogtoerige pijp zou hebben uiteindelijk.

De uitlaatophanging zelf pas ik wel aan. Das geen probleem als ik het zo lees.
 
Beste mensen

Ik ben in het bezit van een Peugeot SV met peugeot 50cc AC blokje. De SV heeft hetzelfde blok als de Zenith.
Nu ben ik opzoek naar een teruglopertje maar ik heb gelezen dat er verschil zit in de ophanging tussen de oude (zenith, sv, buxy, speedake) en nieuwe blokken (speedfight, vivacity).

Wat zijn de verschillen in uitlaatophanging en evt cilinder aansluiting (?) tussen de oude en nieuwe blokken? Waarom kunnen uitlaatjes van het nieuwe model niet plug and play gemonteerd worden op de oude blokken?

Bedankt!
Ik heb een 2 speedfight 2 een heeft een sito 0105, die is voor buxy en zenith enzo. Ik heb hem zelf er niet opgezet maar je kan maar 1 ophangpunt gebruiken. Ik haf hem zo gekregen namelijk.
 
Back
Top