Peugeot SC50 benzinefilter vuil?

bertusk

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een probleempje met mn peugeot sc50, na zo'n 500meter stopt hij ermee en valt de moter uit. Vervolgens krijg ik m niet meer gestart (het eerst half uur), daarna start-ie wel weer.

misschien krijgt-ie niet genoeg benzine ofzo? Dan zou ik een nieuw benzinefilter moeten kopen, maar zijn die makkelijk aan te schaffen en te vervangen?


Ps. ik weet weinig van scooters..
 
Advertisement - register to remove this

nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar hij gaat dan steeds zachter rijden en valt uit. Hij trekt ook niet lekker (behalve de eerste 200meter). Je zou denken aan een vastloper ofzo, maar dan start hij daarna toch niet meer?
 
benzine of luchtfilter?

luchtfilter iig niet , tenzij er echt wat in zit ,benzinefilter zal ook wel meevallen , dan zou eerder de carburateur verstopt zitten.
 
sorry, ik bedoel het benzinefilter. En als ik een tijdje heb gereden, blijft hij op hoge toeren rijden (ook al laat ik het gas los). Daar stopt hij weer mee als ik de remmen inknijp.
Misschien weet je nu meer?
 
Okee. Wat is dat precies, valse lucht? En kan ik dat zelf oplossen?
Waarschijnlijk kan ik 'm beter laten repareren bij een scooterzaak..

Zal dit duur gaan kosten? (nieuwe onderdelen ofzo)
 
valse lucht betekent dat ie ergens ander lucht weg haalt i.p.v uit het luchtfilter.
je hoeft em niet direckt naar een dealer te brengen kijke zelf eers of alle schroeven goed zijn vast gedraaid (rond om de carb.) en kijk of je pakkingen goed zijn.
 
Back
Top