Peugeot rapido

Pinguin

Well-Known Member
Wie weet raad
Ik heb deze week een Snor scooter voor mijn vrouw gekocht

Zodra de Peus gestart word loopt hij netjes stationair en rijd goed tot de 25
Dan verzuipt hij en moet je hem echt stil zetten en even wachten ( al na 100 meter ofzo) en dan weer een stukje rijden en dan weer hetzelfde

Wie weet waar het aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

wat je ook nog even kunt doen voor de zekerheid is de carburateur loshalen , vlotterbak eronder weg , hoofdsproeier en stationairsproeier (buisje naast de hoofdsproeier) en deze doorblazen met een blaaspistool , soms als de scooter lang heeft gestaan kun je het beste even een nieuwe sproeier erin zitten , deze kan namelijk kleiner zijn geworden daar aangekoekt vuil.

ook de luchtstelschroef even indraaien en weer 1,5 slag uit draaien en daarop laten staan.
 
Alles doorgeblazen maar nogsteeds niets
Bougie was en is zwart

Kan hij ook zo slecht lopen door false lucht bij de carb?
Kwam er achter toen ik alles weer in elkaar aant schroeven was dat een van de twee boutjes die de carb op de spruitstuk vast houden dol is en dus niet vast kan
En klopt het dat er een dikke plastice pakking tussen zit met 2 rubbere ringen?
Denk dat ik deze anders vervang voor een andere gewone pakking

Alvast dank
 
als ie valse lucht zou zuigen zou de scooter niet stationair lopen en niet zwart op de bougie zijn. alhoewel het wel mogelijk is in bepaalde gevallen.

en een nieuwe bougie heb je ook geprobeerd?

loopt de scooter op mengsmering of zit er nog een oliepomp op?

dat plastic ding is de isolator , deze heeft een oring , in de carburateur zelf zit ook een 0-ring , deze hoort er tussen en kan er maar op 1 manier op.

de carburateur kun je op 2 manier alsnog vastzetten , er kan een moertje achter (langere bout) en je kunt det draad naar m7 maken waardoor het ook weer vast wil , ik denk dan dat je wel het spruitstuk ook even groter moeten boeren en de isolator.
 
Ik heb een bougie uit mijn puch geschroeft (half jaar oud) en het hiermee geprobeerd

Heb er gistermiddag wel even een halve liter mengsmering in gegooit omdat de tank zo goed als leeg was en ik deze snor rijdend wou hebben
Weet niet wat de vorige (prutser)eigenaar erin gegooit heeft maar ga morgen euro 95 halen voor t snorretje en deze zooi eruit halen

Zit op mijn carb geen oring meer en heb de o ring van de isolator richting spruitstuk gezet

Zal wel even kijken wat het mooiste is en of ik er makkenlijk bij kan om te tappen

Bedankt voor de hulp
Puchjes weet ik wel wat van maar scooters is toch weer wat anders hoor

Bedankt voor de hulp
 
dan moet er wel weer een o-ring tussen!!

voor het tappen pak je gewoon de carburateur even los ;)

een scooter is vrij makkelijk , dus wel te doen , alleen je moet (zoals bij alles) weten hoe het in elkaar hoort en waar je op moet letten , zoals dus de isolator e.d.

als de brommer op mengsmering loopt moet je er 1:50 in gooien en liefste van goeie kwaliteit (olie) een snor is hier vrij gevoelig op namelijk , maar weet je wel zeker dat de oliepomp het niet doet ? want die zit er standaard wel op , en gooi je er dan mengsmering op krijgt ie veel te veel olie.

en mischien slechte olie , waardoor de bougie vet slaat..
 
Kan er van de week pas weer mee aan de slag
Olie pomp zit erop en doet het goed zover ik weet.
Zal de mengsmering dr uit laten lopen en er weer verse benzine ingooien zodat hij weer zelf kan mengen
en een nieuwe bougie halen

Voor de isodinges zal ik wel een nieuwe ring halen en het tappen zal wel goed komen denk ik
Ben puch gewent dus heb er wel wat ervaring mee

Bedankt alvast
 
Last edited:
Alles gisteravond weer netjes in elkaar gezet met nieuwe pakkingen en boutjes
benzine tank en olie tank leeg laten lopen en alle slangetjes er weer op gezet
Vanavond nieuwe olie en benzine er in
Ik ben benieuwd
 
Met nieuwe benzine en olie is nog steeds hetzelfde probleem
Dus er zitten nu de volgende onderdelen nieuw op
-bougie
-sproeier 50
-rubbere ringen voor de isolator
-nieuwe benzine
-nieuwe olie

Carb is nog helemaal schoon gespoten ( met lucht) en het stationair schroefje is 1,5 slag uitgedraait

Als ik hem nu start loopt hij hoog stationair en slaat af zodra je een tijdje gas geeft
 
dan heb je of valse lucht , of te weinig mengsel door bijv. te kleine sproeier , teveel lucht (lekkage luchtfilter oid)

zit de begrenzer nog in het spruitstuk? zo niet kan het zijn dat er toch wel iets groter in moet , wat ik mij herriner is dat wij met deze blokken toch wel iets hoger zaten in sproeier , maar het is al weer lang geleden :p

zijn de krukaskeerringen nog wel goed? ik kan me voorstellen dat deze al wat ouder zijn , aangezien deze brommers ook al wel 20 jaar oud zijn , keerringen worden hard en zodoende gaan ze lekken.
 
Back
Top