Peugeot Rapido slaat telkens af (FILMPJE)

Status
Not open for further replies.

sfxrace

Well-Known Member
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=7DYgAkXuPjI"]YouTube- IMGP5518.AVI[/ame]

Wat kan dit zijn?

Membraam en alle pakkingen in orde
Carb schoongemaakt
Luchtfilter schoongemaakt
Benzine filter schoongemaakt
Sproeier schoongemaakt

Nieuwe bougie
Nieuwe bougiedop

Alleen op de bougiekabel zit een soort blokje.
Daarvoor zit een kabel (2 kabeltjes) en eentje was open geschuurd.

Ik heb hem daar afgeknipt en zo weer op het blokje gemaakt. Ik weet niet waarvoor dat blokje is. Lijkt me niet de bobine (zwevende bobine???)
 
Advertisement - register to remove this

Omdat dit nu mijn 10de scooter is en ik vaker gewoon zonder luchtfilter laat test draaien. Dit is idd beunhaasachtig maar nog nooit is een scoot uitgevallen of wat dan ook. Hij zegt dan wel bwooaapppp als je gas geeft (logisch).

Met kap op de luchtfilter PRECIES hetzelfde als in het filmpje.... Ik kan het probleem maar niet vinden.
 
dan had je in die andere scooter dus een te grote sproeier..

een scooter met carburateur is geen auto oid die zonder filter goed blijft lopen , een scooter MOET goed in elkaar zitten VOOR dat je de scooter uberhaupt start..

zet er gewoon eens een paar maten grotere sproeier in , en heb je de stationairsproeier ER UIT gehad? en doorgeblazen met een blaaspistool?

en heb je de luchtstelschroef goed gezet?\

en zet meteen die koelkappen er ook op , tenzij je nu al weet dat de cilinder versleten is oid , dan haal m er meteen maar af...

ALTIJD de scooter goed in elkaar zetten!!!!!
 
Nee wel de hoofdsproeier. Ik heb sproeier 54 tot 78 geprobeerd en altijd doet die hetzelfde. Alleen heb ik nu sproeier 54 en als ik de inlaat van de lucht bij de carb een stuk dicht houd (Dus kleine opening) dan doet die het vrij goed.

Alleen hij kotst olie uit de uitlaat.
 
Als hij het goed doet met je hand bijna helemaal voor de luchtinlaat lijkt het me toch duidelijk hij krijgt teveel lucht ofwel te weinig benzine dus zet alles netjes in elkaar en gebruik een niet verkoolde uitlaat en probeer het nog eens. Ook even kijken of het olie kanaal niet constant vol open staat
 
Met luchtinlaat bedoel ik zonder luchtfilter op de carb. Dus ik hield mijn vinger op de inlaat van de carb. Hij werd toen wel een beetje nat van de benzine......


Cilinder en zuiger zijn zo goed als nieuw.

Hoe meet ik de cilinder dan op? Wat wil ik daaraan meten? Squish ofzo?

Ik heb zonder uitlaat geprobeerd en precies hetzelfde. Uitlaat kanaal is wel natachtig. Bougie vonkt mooi donker blauw niks op aan te merken. Ik heb toen de spoel bekeken en was niks aan te zien...

Lucht heb ik van 0 slagen tot 2 slagen gehad geen verschil. Staat nu op 1.5
Stationeerschroef staat ook op 1.5slag. Alleen die kan ik helemaal indraaien en dan nog loopt die even (hij valt zowiezo uit dus kan niet echt testen maar misschien een hint?).

Wat is eigenlijk de stationeersproeier? Heb een compressor hier.

En van de week draaide ik de hoofdsproeier eruit en toen kwam er een buisje mee naar onder met allemaal gaatjes. Heb hem toen weer goed erin geduwd (zei de dealer), en nu zit die weer vast.


PS ik zelf heb altijd injectie gehad en nog... Vandaar dat ik niet goed ben met carb maar ik krijg elke ditech aan de gang!

Groeten Kees.
 
kan dit niet gewoon een electro problem zijn.
ik heb het idee dat hij niet op de goede tijd vonkt.
chek de cdi mss is daar iets mis mee.
wat het ook kan zijn is de ruimte tussen de cilinder en de cilinder kop.
kan je meeten door een klien stukkje tin er in te doen ( wel vast blijven houden) heb draaien zo dat het wordt geplet in de tussen ruimete en dat te meeten is dat te veel of te wijnig in vergelijking van het origineel kan dat je probleem zijn. hier kan je online wel meer info over vinden.

suc6 er mee.
 
de stationairsproeier is het buisje wat naast de hoofdsproeier zit ,deze moet eruit en goed worden doorgeblazen , dit is de kleinste sproeier die erbij zit , maar wel de belangrijkste sproeier voor het starten en van onderuit oppakken , als deze verstopt zit krijgt ie te weinig mengsel onderin.

de stationairstelschroef zet je gewoon zo dat de gasschuif dicht staat , en dan net iets aandraaien tot ie een halve mm omhoog staat en dan stel je m later af.

met de cilinder meten bedoel ik meten met een micrometerset , dwz de speling tussen zuiger en cilinder meten ,die waarde is ERG belangrijk. Maar omdat jij zegt dat de cilinder nieuw is zal dat goed moeten zijn , of de cilinder moet nou al stuk zijn oid.
 
Bedankt Melf voor de info,
Maar de cilinder wil ik als laatste naar kijken zeker omdat als ik de vinger voor de carb houd hij wel goed loopt.
En ik hoef maar 1 a 2x te kicken en hij loopt (altijd). Ik voel ook dat die goede compressie heeft tijdens het kicken (met de hand want hij staat op de brug).
 
Als hij het goed doet met je hand bijna helemaal voor de luchtinlaat lijkt het me toch duidelijk hij krijgt teveel lucht ofwel te weinig benzine dus zet alles netjes in elkaar en gebruik een niet verkoolde uitlaat en probeer het nog eens. Ook even kijken of het olie kanaal niet constant vol open staat

Ik blijf erbij. Hij zou met een cilinder die op is niet ineens wel lopen met de hand op de luchtinlaat. Dan zou ik nog eerder aan een lekke keerring of pakking denken. Maar ik zou gewoon alles netjes in elkaar zetten, goede maat sproeier erin, luchtfilter netjes dichtmaken en dan rijden maar
 
@Lodewijk,

Alle pakkingen zijn vernieuwd en keerring heb ik nagekeken aan beide kanten en die zijn goed. PS ik heb de olietank afgekoppeld en ik meng zelf. Mijn vinger werd wel nat bij de carb (luchtinlaat) wat dus in mijn luchtfilter zou komen.

Bij de oliepomp heb je een inlaat en uitlaat en die heb ik verbonden met een siliconen slang. Dus krijg je een circulatie zodat ik geen druk verlies.

Ik ga nu even de stationeerschroef eruit halen en doorblazen kijken of dat iets helpt. Ben ook aan het kijken voor een andere carburateur.

Echt vreemd dit...
 
Ik heb de compressor nog eens op de carb gezet en alles schoon geblazen ook wat Melf zei. Ik deed toen weer het 'trucje' door mijn duim op de inlaat van lucht (op de carb) te houden. Hij deed het goed. Ik heb hem zo even warm laten worden. Ik laat van de luchtinlaat op de carb ongeveer 20% open. Dan kan ik gewoon gassen en dan loopt die heel mooi. Ik heb hem toen zo afgesteld lucht en stationeer dat die bleef lopen zonder gas te geven. Toen luchtfilter erop gezet en zo 10 minuten laten lopen.

EINDELIJK LIEP DIE STATIONEER :D :D

Hij loopt 3 minuten gewoon normaal
Dan heel even iets zachter
Dan begint het achterwiel te draaien
Dan weer normaal en dat alles met tussen pauzes van 2, 3 minuten

Alleen nu als ik gas geef zegt die bwooaap bwooaaap

Ik heb de luchtschroef helemaal dicht gedraaid maar dan slaat die na 20 sec toch af.
Zet ik hem heel minimaal open dan blijft die lopen.

Luchtfilter en alles dus erop, spons ook vervangen voor een orgineel luchtfilter en sproeier verhoogd van 54 naar 64 omdat ik een terugloop (technigas zonder begrenzer) eronder heb liggen.
Bougie kleur is heel donker grijs dus niet wit maar tegen het zwarte aan.
 
luchtstelschroef op 1,5 zetten , gasnaald in het midden en ga naar een 86 sproeier oid , want zoals je nu bezig bent loopt ie straks gewoon kapot..

als je je vinger achterop de carb houdt krijgt ie minder lucht , als ie het dan beter doet is je sproeier gewoon VEEL te klein , en dat je vinger nat word is logisch , een carburateur zal altijd wat mengsel terug blazen , en daar bovenop zal een slecht lopende motor altijd "smeren" , bijkomend is dat de bougiekleur aflezen nu nog 0,0 nut heeft , de scooter moet eerst goed lopen , dan pas als je een stukje hebt gereden kun je er iets meer van opaan , maar eerder niet..
 
Wat ik nu gedaan heb is tape geplakt waar ik eerst mijn vinger hield voor 75% en ik rijd nu vrolijk door de stad heen. Loopt heel goed nu.
luchtschroef 1 slag open en stationeerschroef bijna helemaal ingedraaid.

Melf, het is een snor he... die zitten normaal rond de sproeier 54 56. Ik heb ook sproeier 76 hier liggen en daarmee doet die precies hetzelfde..... Ik heb nu 64 erin.

70 en 54 ook geprobeerd en altijd hetzelfde.... verhaal.

Toch doen dan?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top