Peugeot new vivacity start niet

Beste mensen. Ik heb een groot probleem met mijn Peugeot new vivacity 2 takt. Ik heb een paar dagen geleden mijn krukaslagers en cilinder vernieuwd. Vervolgens wil hij niet starten. Nadat ik het boeltje weer netjes vastgezet heb en aangesloten. Hiervoor heeft hij dus ook gewoon gereden met dezelfde onderdelen. Hij krijgt benzine, en heeft goede compressie en de bougie vonkt

Advertisement - register to remove this

Slaat ie wel aan of helemaal niets? Hoe lang heb je staan kicken?
Kan zeer lang duren na een blok-revisie, lagers etc...

Probeer goede startvloeistof als StartPilote.
Vul van te voren de vlotterbak vd carburateur met benzine, spuit wat startvloeistof in de carb inlaat, direct opnieuw kicken... goede kans dat er weer leven in komt.

Waarschijnlijk is de revisie gewoon juist gebeurt en alles zit goed, precies zoals jij beschrijft maar op een koud blok kun je wel uren staan te kicken zonder enig teken van leven.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Heb je de cilinder wel ingereden. Heb het idee dat je na het vervangen van de oude cilinder naar de nieuwe misschien gewoon er normaal ermee hebt gereden zonder het ding eerst rustig in te laten lopen

Anders misschien dat je mengsel met de nieuwe cilinder iets te arm staat en daardoor niet wilt lopen.

Probeer ook de carburateur helemaal compleet met sproeiers erbij te reinigen, misschien sproeier bus verstopt zodat er geen benzine er door gaat en daardoor niet wilt lopen.

Heb je de cilinder wel ingereden. Heb het idee dat je na het vervangen van de oude cilinder naar de nieuwe misschien gewoon er normaal ermee hebt gereden zonder het ding eerst rustig in te laten lopen

Anders misschien dat je mengsel met de nieuwe cilinder iets te arm staat en daardoor niet wilt lopen.

Probeer ook de carburateur helemaal compleet met sproeiers erbij te reinigen, misschien sproeier bus verstopt zodat er geen benzine er door gaat en daardoor niet wilt lopen.
Het gekke is dus dat de bougie nat is van de benzine. Ik heb wel iets te veel olie gebruikt met monteren van de cilinder. Ik ga vanmiddag een nieuwe bougie proberen en remreiniger als startpilot gebruiken.

Het gekke is dus dat de bougie nat is van de benzine. Ik heb wel iets te veel olie gebruikt met monteren van de cilinder. Ik ga vanmiddag een nieuwe bougie proberen en remreiniger als startpilot gebruiken.
Adviseer je toch wel de gewone StartPilote, deze werkt echt super krachtig 9/10 starten, lopen...

Het probleem is deels opgelost. Hij start en rijdt. De oorzaak was dat dat oliepompje niet aangesloten zat. Ik dacht dat dat alleen voor de olie was. Maar nu het volgende: voorheen reed hij 55kmu en trok hij ook best snel op door de Polini high speed variateur, maat nu gaat hij niet harder dan 30 en hij trekt ook langzaam op.

Advertisement - register to remove this