Peugeot New Vivacity knipperlicht schakelaar openen

Pootpotter

Well-Known Member
Ik heb een Peugeot New Vivacity >2011 25km snor.
De schakelaar van de knipperlichten reageert soms niet dus moet ik die even reinigen denk.
Als ik dat wil openen moet ik dan de lange bout waar de spiegel mee vast zit eruit halen? Is dat voldoende?
Ik zie geen andere schroef namelijk.
 

Attachments

  • DSC_1376.JPG
    DSC_1376.JPG
    204.8 KB · Views: 8
  • DSC_1377.JPG
    DSC_1377.JPG
    133.6 KB · Views: 8
  • DSC_1378.JPG
    DSC_1378.JPG
    171.4 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

1. Windscherm eraf halen.

2. Spiegel aan de kant los halen waar je de schakelaar los wilt halen.

3. De buitenste stuurkap los halen. (binnenkap van het stuur kan wellicht blijven zitten)

4. En dan zou je aan de buitenkant aan de achterzijde er 2 schroeven zien zitten.. Deze los draaien. en de twee helften scheiden van elkaar..
 
1. Windscherm eraf halen.

2. Spiegel aan de kant los halen waar je de schakelaar los wilt halen.

3. De buitenste stuurkap los halen. (binnenkap van het stuur kan wellicht blijven zitten)

4. En dan zou je aan de buitenkant aan de achterzijde er 2 schroeven zien zitten.. Deze los draaien. en de twee helften scheiden van elkaar..

Bedankt.

Het is bijna gelukt. De bovenste schroef van de schakelaar-unit is kapot gedraaid en zit muurvast. Wel zacht metaal trouwens,.
Heb alles weer in elkaar gezet en ga later de schroef wel uitboren.
Of zijn er nog betere opties? WD40 komt niet zo ver.
Dan ook direct maar de roestige bouten en moeren vervangen.
 
Sleufje in slijpen (in de kop van de schroef zou voldoende moeten zijn om deze los te draaien.. Die units zijn hetzelfde als van de kisbee en de speedfight 3 / 4. Ja tegenover de oudere domino units zoals op de vivacity vertikaal en speedfight 2 is het inderdaad troep.. Althans de eerste versie..

De kisbee heeft daarna een 2de verbeterde versie gekregen.. (past ook weer op al die andere scooters)
 
Het is gelukt, sleufje slijpen lukte niet ivm ruimtegebrek. Kop eraf geboord.
Er is een stukje van de schakelaar afgebroken, daarom schakelt hij zo slecht aan en uit. Hij wordt niet meer op zijn plek gehouden door een kunststof borgveertje.
Eigenlijk zoek ik dus alleen het mechanische gedeelte van de schakelaar, niet zo'n hele linkerunit.

Heb je toevallig een adresje? Dit is zo'n unit. Die unit vervangen is denk ik lastiger voor mij dan alleen de schakelaar.
Hieronder staat een link naar zo'n unit.

http://www.scooterfactoryparts.nl/e...-na-2008-en-speedfight-3-en-kisbee-links.html
 
Losse schakelaars zijn daar niet voor te koop, of je moet ze uit een donor halen. Die unit vervangen is niet zo heel moeilijk overigens..

2 stekkertjes van de remlicht schakelaar eraf halen en de stekker uit de kabelboom trekken en dan heb je hem al los.
 
Back
Top