Peugeot ludix wil niet aanslaan

Moguy

New Member
Hoi
Ik ben bezig om mijn peugeot ludix uit 2006 weer lopend te maken :scooter heeft enkele jaren stilgestaan :
Wat heb ik tot nu gedaan

-1-nieuwe accu gemonteerd
-2-carburateur schoongemaakt
-3-oude benzine afgetapt en nieuwe benzine erin gedaan
-4-choke element vervangen
De scooter start wel maar slaat niet aan :nu heb ik aan de benzineleiding gezogen om de stroom op gaan te krijgen en dan blijft de motor even lopen.
zolang er benzine in de carburateur zit wil hij starten maar lijkt erop dat de brandstof toevoer niet goed is .
Benzine kraan gedemonteerd en schoon gemaakt (geen vervuiling zichtbaar).
Als ik door de benzine kraan blaas komt er op 1 stand lucht uit en op de andere stand niet :is dit normaal?

Nadat ik de benzinekraan terug heb gemonteerd wil de motor nog steeds niet aanslaan.
Ik heb de oude bougie er nog in en de nieuwe wil ik er pas indoen als de scooter fatsoenlijk loopt.

Iemand suggeties
 
Advertisement - register to remove this

De bougie die er nu inzit is nog goed .is mooi van kleur qua verbranding .
Als de bougie slecht was geweest liep de brommer toch niet?
lijkt mij meer een brandstof systeem want als de carburateur de brandstof heeft verbruikt is het net of er geen brandstof richting carburateur loopt.
Haal ik de brandstof slang los bij carburateur komt er maar mondjes maat benzine uit
 
Volgens jouw verhaal loopt hij ook niet? Willen starten noem ik namelijk niet lopen. Kan zomaar zijn dat de bougie niet goed is. Als jij kan zien aan het uiterlijk van een bougie dat ie nog goed is op het blote oog zullen ze voor jou wel in de rij staan om je in te huren hahahahah.

Als je het zo goed weet, waarom kom je dan hier vragen om hulp?
 
Zit er geen filtertje in de tank of brandstofslang dat verstopt is?

Ik veronderstel aan je verhaal, dat dit een handbediend kraantje betreft en geen vacuum-kraantje.
Als je dit kraantje open of in de reserve stand zet, moet in beide gevallen een flinke stroom aan benzine uit het kraantje stromen.
Zo niet is wellicht het filtertje in de tank verstopt.

Steek je vervolgens het slangetje op het kraantje en je neemt ditzelfde slangetje los bij de carburateur moet daar ook een behoorlijk stroom benzine uitstromen.
Zo niet zit er een verstopping in het slangetje doordat het rubber misschien aan het vergaan is of er zit een knik in het slangetje of een in serie opgenomen brandstoffilter is verstopt.
 
Kijk sparky hier heb ik wat aan benzine slangetje is al vernieuwd .
misschien toch maar eens het kraantje gaan vervangen
Post automatically merged:

@Enterprise :Er is wel duidelijk een verschil tussen starten en lopen.
maar blijkbaar zit jij op dit forum om te laten zien dat je alles(beter)weet en diegene die de vraag stelt belachelijk te maken.
 
Back
Top