Peugeot Ludix valt uit.

Marwan

110, 120, 130, geen enkel probleem
Peugeot Ludix One 2006
Km stand: 158298 km
Aanpassingen:
- Vorige eigenaar had hem 11 jaar in bezit en had in die 11 jaar een nieuwe uitlaat erop gezet.
- Nieuwe bougie
- Tweedehands luchtfilter, een dichte versie wel, zou hem open moeten breken om schoon te maken.
- Ijzeren vlotterbakje van de Fox erop gemonteerd.
- Nieuwe vlotterpakking gemonteerd.

Na een lange tijd niet aan de scooter te hebben gezeten en toch wel een goed grote topic de vorige keer te hebben gemaakt, leek het me handiger om een nieuwe te maken.

De Ludix start nu wel! Het was een kwestie van vlotterbak vervangen(zat een scheur in, waardoor die vanuit elk gaatje en de scheur zelf bleef lekken). Ik heb er nu een ijzeren vlotterbak opzitten van een Peugeot Fox, voelt iets fijner aan dan een zwart plastic vlotterbakkie, staat ook iets mooier. Daarnaast stond de basis afstelling van de carb ook allang niet meer goed en was door al het lekken niet eens genoeg benzine over om te starten. Opeenstapeling van simpele problemen die je toch dieper het bos in laten kijken dan nodig is.

Maar ik kom tegen een nieuw probleem aan. De scooter kickt na 1 keer aan en blijft ongeveer 5 seconden lopen, daarna begint hij langzaam uit te vallen.

Als ik nog voordat hij uitgaat gas geef, blijft hij gassen maar na het loslaten valt hij uit.

Naja, ik denk, kwestie van stationair afstellen, dus ik geef de schroef een halve draai. En het achterwiel rijdt vervolgens hard uit zichzelf.

Kwart slag terug gedraaid en kwam weer precies uit op de situatie aan het begin, hij viel op den duur weer uit.

Dus ik denk, weer ff terug naar de tweede situatie, en in plaats van dat hij weer hele hoge toeren maakt valt hij gewoon weer uit na verloop van tijd.

Toen heb ik hem de stationair bijna tegen de max ingedraaid, hij loopt hoge toeren en daarna normaal, dit wisselt af.

Heb ik hem maximaal ingedraaid, gaat hij aan en vervolgens weer uit alsof ik hem stationair juist verder zou moeten draaien, terwijl hij al zijn max heeft bereikt.

Het is constant een andere positie wanneer hij voor langere tijd stationair blijft lopen en uit gaat, de ene keer doet hij dat bij een kwart slag verder, de andere keer een kwart slag terug, zet ik hem vervolgens een kwart slag verder gaat hij een stuk sneller uit of een stuk langer stationair voordat hij uit gaat. Ik weet het niet.

Er zat van origine een verstopte sproeier 49 in, aangezien deze niet met luchtdruk open te krijgen was zit er nu een sproeier 50 in.

Je kan er wel kleine stukjes op rijden zolang je maar gas blijft geven, maar op den duur valt hij ook uit tijdens het gas geven.

De accu is kapot en we dachten dat het misschien daaraan lag, we hebben toen met kabels de accu verbonden met de accu van mijn auto en het resultaat bleef hetzelfde. We zijn nog van plan de accu te vervangen maar we willen hem eerst gewoon rijdend kunnen krijgen voordat we hem compleet gaan restaureren. We starten hem daarom ook met de kickstart.

Daarnaast lijkt het ook dat als ik stop met gassen, hij nog 2 seconden diezelfde snelheid vasthoudt in plaats van gelijk te minderen.

De bougie geeft een mooie vonk.

Wie o wie zou mij kunnen helpen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je de carb laat reinigen, dan was het wellicht een goed idee, om direct nieuwe pakkingen / dichtingen te gebruiken..

Misschien trekt die carb ergens valse lucht vandaan, bij een van de dichtingen.

Ik heb de vlotterpakking(tussen de vlotterbak en de carb) nog zelf vervangen een half jaartje/3 kwart jaar geleden en hij heeft niet zoveel gereden in de tijd dat ik hem heb. Hoogstens een kilometer in totaal. Voor de rest kan ik me niet echt een andere pakking meer herinneren.
 
De rubberen ring die om de bougiedop zit en het gat dicht waar de dop op de bougie zit mist zie ik nu. Zou dit misschien een verklaring kunnen zijn dat hij vermogen verliest?
 
Back
Top