Marwan
110, 120, 130, geen enkel probleem
Ik heb laatst een Peugeot Ludix 2-takt gekocht uit 2005 waarvan ik wist dat er het een en ander aan gedaan moest worden. Hij startte eerst niet, toen heb ik hem aan de praat gekregen maar na 2 dagen hield hij er weer mee op.
De Ludix heeft geen originele uitlaat meer en de scooter heeft waarschijnlijk ook nog eens een brommerblok eronder.
Ik zal hieronder een kleine logboek geven, waarmee het ene misschien minder relevant is dan het ander. Maargoed, je weet maar nooit.
- Banden opgepompt en benzine getankt.
- Geprobeerd de carburateur af te stellen
----------------------------------------
- Er bleek een hele scheur te zitten in de luchtfilter-aansluiting op de carburateur.
- Luchtfilter verwijderd en het gat dichtgeplakt met plakband om te testen.
- Scooter start maar draait hele hoge toeren.
- Carburateur afgesteld op het punt waarbij de scooter lekker stationair draait.
- Maar de scooter START NIET MEER als ik hem uit de garage rijd voor een test rondje.
----------------------------------------
- Accu gekoppeld aan de accu van onze auto
- Scooter START WEER
- Weer de scooter uit de garage voor een test rondje, START NIET MEER
- Accu aan een accu lader gehouden voor een hele avond en nacht.
- De scooter START 's ochtends NOG STEEDS NIET.
----------------------------------------
- Gekeken of ik misschien de carburateur verkeerd heb afgesteld maar tevergeefs.
- Scooter START NIET MEER als ik hem weer koppel aan de auto
- ER IS COMPRESSIE AANWEZIG
- BOUGIE VERVANGEN, KERAMIEK(van de oude bougie) WAS AFGEBROKEN TIJDENS HET TERUG MONTEREN
- ER LEKT BENZINE UIT DE CARBURATEUR ALS IK DE BENZINE-KRAAN VOLLEDIG OPEN DRAAI
- BENZINE-KRAAN STAAT OPEN
----------------------------------------
Zelf weet ik dat de accu zijn tijd wel heeft gehad, maar ondanks dat ik hem aan de auto koppel wil hij alsnog niet starten. Dus zal er nog een probleem ergens anders aanwezig moeten zijn denk ik. Daarom ga ik ook de accu pas vervangen als dat probleem is opgelost, tot dan test ik de scooter de hele tijd terwijl die aan de auto gekoppeld is.
Jullie nog suggesties waar ik naar kan kijken?
De Ludix heeft geen originele uitlaat meer en de scooter heeft waarschijnlijk ook nog eens een brommerblok eronder.
Ik zal hieronder een kleine logboek geven, waarmee het ene misschien minder relevant is dan het ander. Maargoed, je weet maar nooit.
- Banden opgepompt en benzine getankt.
- Geprobeerd de carburateur af te stellen
----------------------------------------
- Er bleek een hele scheur te zitten in de luchtfilter-aansluiting op de carburateur.
- Luchtfilter verwijderd en het gat dichtgeplakt met plakband om te testen.
- Scooter start maar draait hele hoge toeren.
- Carburateur afgesteld op het punt waarbij de scooter lekker stationair draait.
- Maar de scooter START NIET MEER als ik hem uit de garage rijd voor een test rondje.
----------------------------------------
- Accu gekoppeld aan de accu van onze auto
- Scooter START WEER
- Weer de scooter uit de garage voor een test rondje, START NIET MEER
- Accu aan een accu lader gehouden voor een hele avond en nacht.
- De scooter START 's ochtends NOG STEEDS NIET.
----------------------------------------
- Gekeken of ik misschien de carburateur verkeerd heb afgesteld maar tevergeefs.
- Scooter START NIET MEER als ik hem weer koppel aan de auto
- ER IS COMPRESSIE AANWEZIG
- BOUGIE VERVANGEN, KERAMIEK(van de oude bougie) WAS AFGEBROKEN TIJDENS HET TERUG MONTEREN
- ER LEKT BENZINE UIT DE CARBURATEUR ALS IK DE BENZINE-KRAAN VOLLEDIG OPEN DRAAI
- BENZINE-KRAAN STAAT OPEN
----------------------------------------
Zelf weet ik dat de accu zijn tijd wel heeft gehad, maar ondanks dat ik hem aan de auto koppel wil hij alsnog niet starten. Dus zal er nog een probleem ergens anders aanwezig moeten zijn denk ik. Daarom ga ik ook de accu pas vervangen als dat probleem is opgelost, tot dan test ik de scooter de hele tijd terwijl die aan de auto gekoppeld is.
Jullie nog suggesties waar ik naar kan kijken?