Peugeot Ludix One Snor ombouw

Bjorn33gtr

New Member
Momenteel is het zo dat ik door de nieuwe helmplicht mijn scorscooter wil ombouwen naar brom. Ik houd er niet van als een scooter "net" niet met het verkeer mee komt. Dus dan wil ik ook dat hij fatsoendelijk 50kmh loopt. Nou dacht ik dat de Ludix op de cilinder en uitlaat is begrenst. Snor cilinder en uitlaat is anders dan de brom.
Heeft er iemand hier ervaring mee m.b.t. de Ludix??
Als dit natuurlijk klopt zou ik een brom, cilinder en uitlaat moeten monteren en hem fatsoendelijk af moeten stellen.

Peugeot Ludix One
-bouwjaar: 2007
-km-stand: rond de 25.000
-treeplank van traanplaat gemaakt
-No-fear stickers (destijds ruig)
-luchtfilter, cilinder,uitlaat,vario,koppeling e.t.c. Allemaal origineel op verwijdering van de "Varioplaat" na.
Natuurlijk wel onderhoud eraan gedaan. V-snaar,rolletjes,luchtfilter element, zuigerveren e.t.c.
Loopt ongeveer 35-40kmh op de teller. Laatste keer rollerbank 10 jaar geleden zo'n 32kmh.
 
Advertisement - register to remove this

Yes ik heb exact dezelfde situatie als dat jij hebt.

Varioplaat eruit bij mij gaf overeenkomstige snelheden.

Ik heb vervolgens geprobeerd om de prop uit mijn snor uitlaat te halen, maar deze was zodanig vastgelast (5 dikke klodders) dat ik niets anders kon dan de prop verbreden voor zover mogelijk. Dat leverde een snelheid van 41km/u gps, dat is volgens mij al goed voor de keuring.

Mijn rolletjes zijn 11,5 gram, toen ik daar 13 gram van maakte om te testen of ik daar wat mee zou winnen vielen de resultaten tegen. Max 1 km winst geboekt, maar wel veel minder optrek. Heb zodoende dus mijn oude rolletjes er weer in gezet.

Net zoals jij, wil ik ook wel mee met het verkeer. Zodoende heb ik een brom uitlaat die ik nog had liggen (zonder prop) eronder gemonteerd. Dit gaat inderdaad niet zonder slag of stoot, de bevestigingspunten van de flens komen net niet overeen met de ophangpunten van de snor cilinder.

Ik heb zodoende de bevestigingspunten van de flens een beetje verder uitgeboord/geslepen zodat deze ook zonder slag of stoot onder mijn snor cilinder paste. Laten we zeggen, het is een universele uitlaat geworden. ;)

Dit gaf mij een snelheid van 51 km/u gps. Let op, dit is dus louter zonder varioplaat, een snor cilinder en een brom uitlaat zonder prop. Hij is vandaag door de keuring gekomen.

Je kan een brom cilinder en brom uitlaat aanschaffen en dat gewoon monteren zonder het vele gebeun wat ik hierboven heb gedaan, al weet ik niet zeker of de brom cilinder ook past op het snor blok.

Het makkelijkst zou zijn om de prop uit je snor uitlaat te halen mits deze niet zo akelig vastgelast is als de mijne.

Natuurlijk moet je de carb ook wel wat afstellen. Als snor had ik er een sproeier 47 (zuinig joh) in zitten, nu zit er een sproeier 50 in.
 
Elke prop is er zo uit , echter moet je het juiste gereedschap hebben .
zelf heb ik een rechte Slijper / Frees .
Als je een kegel freesje koop , en deze in je boortol zet , frees je de prop er ook zo uit.
 
Yes ik heb exact dezelfde situatie als dat jij hebt.

Varioplaat eruit bij mij gaf overeenkomstige snelheden.

Ik heb vervolgens geprobeerd om de prop uit mijn snor uitlaat te halen, maar deze was zodanig vastgelast (5 dikke klodders) dat ik niets anders kon dan de prop verbreden voor zover mogelijk. Dat leverde een snelheid van 41km/u gps, dat is volgens mij al goed voor de keuring.

Mijn rolletjes zijn 11,5 gram, toen ik daar 13 gram van maakte om te testen of ik daar wat mee zou winnen vielen de resultaten tegen. Max 1 km winst geboekt, maar wel veel minder optrek. Heb zodoende dus mijn oude rolletjes er weer in gezet.

Net zoals jij, wil ik ook wel mee met het verkeer. Zodoende heb ik een brom uitlaat die ik nog had liggen (zonder prop) eronder gemonteerd. Dit gaat inderdaad niet zonder slag of stoot, de bevestigingspunten van de flens komen net niet overeen met de ophangpunten van de snor cilinder.

Ik heb zodoende de bevestigingspunten van de flens een beetje verder uitgeboord/geslepen zodat deze ook zonder slag of stoot onder mijn snor cilinder paste. Laten we zeggen, het is een universele uitlaat geworden. ;)

Dit gaf mij een snelheid van 51 km/u gps. Let op, dit is dus louter zonder varioplaat, een snor cilinder en een brom uitlaat zonder prop. Hij is vandaag door de keuring gekomen.

Je kan een brom cilinder en brom uitlaat aanschaffen en dat gewoon monteren zonder het vele gebeun wat ik hierboven heb gedaan, al weet ik niet zeker of de brom cilinder ook past op het snor blok.

Het makkelijkst zou zijn om de prop uit je snor uitlaat te halen mits deze niet zo akelig vastgelast is als de mijne.

Natuurlijk moet je de carb ook wel wat afstellen. Als snor had ik er een sproeier 47 (zuinig joh) in zitten, nu zit er een sproeier 50 in.
Goed om te weten wat jij allemaal eraan gedaan hebt. Dan kan ik daarmee aan de slag zonder dat ik perse een andere cilinder hoef te monteren.
Snelheid zal wel iets anders zijn als ik alleen de prop uit de uitlaat haal, maar dan nog is het goed te vergelijken.

Snel maar eens aan de slag ermee gaan. Bedankt voor je reactie.
 
Goed om te weten wat jij allemaal eraan gedaan hebt. Dan kan ik daarmee aan de slag zonder dat ik perse een andere cilinder hoef te monteren.
Snelheid zal wel iets anders zijn als ik alleen de prop uit de uitlaat haal, maar dan nog is het goed te vergelijken.

Snel maar eens aan de slag ermee gaan. Bedankt voor je reactie.
Voor zover ik weet zit er niet echt een verschil in prestaties tussen de brom en de snor uitlaat. We zullen dus ongeveer dezelfde prestaties hebben. Hij rijdt echt lekker zo.

Laat ons weten wat je uiteindelijk hebt gedaan!
 
Luchtfilter is ook anders.. Die brom versie heeft een extra pijpje eraan (voor waarschijnlijk net meer lucht door te laten.

De snor versie heeft dat niet.

Cilinder snor is ook anders.

En je ECU moet je eentje van een 45km hebben.

Een 25km versie zal natuurlijk begrensd zijn en minder motor olie geven.
 
Back
Top