Peugeot ludix en zenith

Rickuges

New Member
Ik heb even een vraag over het zenith blok en het Peugeot ludix blok. Ik zoek een 70cc cilinder voor mijn Peugeot ludix alleen zijn ze overal niet op voorraad is er enig overeenkomst met het ludix blok en een zenith blok waardoor ik een 70cc cilinder van een zenith kan gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

Zenith is vertikaal kort blok (zelfde als Peugeot SV50)

Ludix is horizontaal lang blok.

Verschil in cilinders is dat de uitlaat poort de andere kant op staat. Vertikaal staat zeg maar schuiner. En horizontaal staat hij veel rechter.
Ook de spoelers bij de voet kunnen van een ander formaat zijn zodat beiden niet gaan passen.

Dus nee gaat niet passen. Cilinderkop is overigens wel precies hetzelfde voor het luchtgekoelde blok.
 
Zenith is vertikaal kort blok (zelfde als Peugeot SV50)

Ludix is horizontaal lang blok.

Verschil in cilinders is dat de uitlaat poort de andere kant op staat. Vertikaal staat zeg maar schuiner. En horizontaal staat hij veel rechter.
Ook de spoelers bij de voet kunnen van een ander formaat zijn zodat beiden niet gaan passen.

Dus nee gaat niet passen. Cilinderkop is overigens wel precies hetzelfde voor het luchtgekoelde blok.
Ah oke ik dacht dat de zenith ook horizontaal was. Heb je enig idee of ik voor ludix een 70cc cilinder ergens kan vinden? Of van een andere scooter kan gebruiken. Dit zijn mischien domme vragen maar ben best nieuw op dit gebied.
 
ligt eraan wat je zoekt. Er is overigens geen DR70 voor dat blok beschikbaar. Dan zou je naar de top performances 70cc giet moeten kijken
Anders een 70cc polini gietijzer of van malossi.

Geen idee of het beschikbaar is:

Post automatically merged:

MHR replica


Polini (niet leverbaar maar wel product nummer)


volgens mij is de malossi 70cc cilinder alleen in liquid cooled te krijgen.


Airsal:

 
Last edited:
Nee het liep redelijk k*t en zoop mij iets teveel benzine. De originele cilinder liep veel lekkerder.

Geprobeerd op marktplaats te zetten. Maar je snapt dat niemand op deze rommel zit te wachten.
Kon hem nog wel 3 jaar in me schuur laten liggen, achteraf beland die toch bij het grof vuil.
Vond de cilinder ook best wel snel onder de roest zat aan de buitenkant.
 
Back
Top