Ik heb even een vraag over het zenith blok en het Peugeot ludix blok. Ik zoek een 70cc cilinder voor mijn Peugeot ludix alleen zijn ze overal niet op voorraad is er enig overeenkomst met het ludix blok en een zenith blok waardoor ik een 70cc cilinder van een zenith kan gebruiken?
Zenith is vertikaal kort blok (zelfde als Peugeot SV50)
Ludix is horizontaal lang blok.
Verschil in cilinders is dat de uitlaat poort de andere kant op staat. Vertikaal staat zeg maar schuiner. En horizontaal staat hij veel rechter.
Ook de spoelers bij de voet kunnen van een ander formaat zijn zodat beiden niet gaan passen.
Dus nee gaat niet passen. Cilinderkop is overigens wel precies hetzelfde voor het luchtgekoelde blok.
Zenith is vertikaal kort blok (zelfde als Peugeot SV50)
Ludix is horizontaal lang blok.
Verschil in cilinders is dat de uitlaat poort de andere kant op staat. Vertikaal staat zeg maar schuiner. En horizontaal staat hij veel rechter.
Ook de spoelers bij de voet kunnen van een ander formaat zijn zodat beiden niet gaan passen.
Dus nee gaat niet passen. Cilinderkop is overigens wel precies hetzelfde voor het luchtgekoelde blok.
Ah oke ik dacht dat de zenith ook horizontaal was. Heb je enig idee of ik voor ludix een 70cc cilinder ergens kan vinden? Of van een andere scooter kan gebruiken. Dit zijn mischien domme vragen maar ben best nieuw op dit gebied.
ligt eraan wat je zoekt. Er is overigens geen DR70 voor dat blok beschikbaar. Dan zou je naar de top performances 70cc giet moeten kijken
Anders een 70cc polini gietijzer of van malossi.
Koop de Top Performance 70cc Cilinderkit voor o.a. Peugeot Ludix en Peugeot Speedfight 3 AC voordelig via onze webshop vanSeggeren.nl | Gratis verzending!
<p>Polini 70cc cilinder voor Peugeot Ludix luchtgekoeld. Deze cilinder is van aluminium en heeft Nikasil cilinderwand . Compleet geleverd met zuiger. Volgens Polini is deze kit goed voor +- 9 Pk diameter : 47.00 (70cc) Polini artikelnummer : 142.0153 Pass
peugeotludix.nl
volgens mij is de malossi 70cc cilinder alleen in liquid cooled te krijgen.
Nee het liep redelijk k*t en zoop mij iets teveel benzine. De originele cilinder liep veel lekkerder.
Geprobeerd op marktplaats te zetten. Maar je snapt dat niemand op deze rommel zit te wachten.
Kon hem nog wel 3 jaar in me schuur laten liggen, achteraf beland die toch bij het grof vuil.
Vond de cilinder ook best wel snel onder de roest zat aan de buitenkant.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.