Peugeot Ludix Elegance

Inderdaad maakt er minimaal dan een brom scooter van.
Zo gezegd zo gedaan.

Ik ben van plan deze zomer dit project weer volledig op te pakken.

In de tussentijd rijdt de Ludix zalig met de volgende opties:
- Snor cilinder
- Brom uitlaat passend gemaakt
- Scooter blijft vrolijk stationair lopen als je de luchtfilter afdicht (valse lucht bij carter/membraan/spruitstuk)
- Sproeier 54
- 9000 kilometer verder met dezelfde v-snaar en buiten een keer rolletjes en een ander luchtfilter heeft dit ding geen onderhoud gehad.

Ik rijd hier al sinds de keuring mee en hij rijdt toch een partij prima, topsnelheid is 58 als ie warm is, optrek is prima (begint wel minder te worden, maar de rolletjes zijn ook zo goed als op). Ja, op en duur valt ie stationair draaiend uit, maar dat is na twee minuten.

Ik verbaas me echt hoe dit ding nog geen warm- of vastloper heeft gehad. Je zou zeggen dat ie met zo'n kleine sproeier, maar bakken aan lucht, minstens niet echt te rijden zou moeten zijn.

Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat dit niet bevorderlijk is voor de cilinder, maar dat zien we deze zomer wel. Voorlopig rijdt ie in ieder geval zuinig.

Edit: Het plan in de beginpost staat nog steeds vast.
 
Last edited:
Lekker van genieten en knutselen, je bent al een heel eind op weg en wat ik aan foto's heb gezien zag er goed uit. Rustig nadenken over wat je wilt en je budget en daar naar toewerken. Veel FB of MP in de gaten houden of daar handige spullen bij zitten. En hoe gekker of uitgebreider, hoe beter zou ik zo zeggen.

Ik ga ook nog wel een gek project beginnen en dat kost gewoon meer research en investering, dat project plaats ik nog niet omdat ik het nog niet weet.
 
Lekker van genieten en knutselen, je bent al een heel eind op weg en wat ik aan foto's heb gezien zag er goed uit. Rustig nadenken over wat je wilt en je budget en daar naar toewerken. Veel FB of MP in de gaten houden of daar handige spullen bij zitten. En hoe gekker of uitgebreider, hoe beter zou ik zo zeggen.
Het budget is nog wel een dingetje inderdaad. Als student zijnde heb je gewoon niet heel veel te makken. Ik leg nu wel maandelijks een bepaald percentage van mijn inkomsten aan de kant voor de Ludix, maar dan duurt alles ook wel wat langer.

Heb over een maand vakantie en dan heb ik echt genoeg tijd om aan dit project te zitten, althans, het eerste deel. Dat moet ook wel, want ik heb ook medelijden en plaatsvervangende schaamte voor de Ludix. Het tweede deel (tweede blok) zal deze vakantie gewoonweg niet lukken wegens een tekort aan financiële middelen.

Daarbij komt kijken dat ik laatst een subframe heb ontdekt voor de Ludix waar een minarelli horizontaal blok onder past. Dan ga je alsnog twijfelen of je daar niet op gaat wachten en er dan een loeihard Minarelli AC blok onder gooit. Of nog beter: Blaster kappen/koelsysteem aanschaffen en een Minarelli LC blok onder gooien.

Heb mezelf er echter toe gezet om over het bovenstaande niet al te veel na te denken. Ik heb het geld op dit moment niet, dus het heeft geen nut om er je energie aan te verspillen.

Kortom, over een maandje start de YouTube serie.
 
Klopt het dan dat er in de afgelopen 2 jaar en 4 maanden eigenlijk niet zoveel gebeurd is?
De hele startpost tot en met afl. x is nog niet gebeurd?

Vind 't idee wel grappig.
Als student zou ik overigens lekker wat anders gaan doen met dat geld. Investeren in crypto ofzo.

Sproeier 54 met een snorcilinder en ontgrenste uitlaat is zo gek nog niet lijkt mij.
 
Klopt het dan dat er in de afgelopen 2 jaar en 4 maanden eigenlijk niet zoveel gebeurd is?
De hele startpost tot en met afl. x is nog niet gebeurd?

Vind 't idee wel grappig.
Als student zou ik overigens lekker wat anders gaan doen met dat geld. Investeren in crypto ofzo.

Sproeier 54 met een snorcilinder en ontgrenste uitlaat is zo gek nog niet lijkt mij.
De startpost heb ik denk ik een jaartje geleden geüpdatet met de afleveringen. Dus het idee is niet zo oud. Wel is sinds de laatste post met foto’s niks groots aan de scooter zelf veranderd.

Ik investeer al in het een en ander en spaar het een en ander. Heb gewoon redelijk wat potjes en de Ludix is er een van. Het is ook een scooter die ik nooit weg zal doen. oldtimer in the making. ;)

Voor zover ik weet is een snorcilinder niet anders dan een bromcilinder, buiten dat de het schroefdraad bij de uitlaatpoort op een andere plek zit.
 
Lekker bezig.
We gaan t zien.
Geen idee over de cilinder, op P verticaal is er een groot verschil.
Ik ging er klakkeloos vanuit dat dat bij horizontaal ook zo is.
Zou me iig niks verbazen met sproeier 54.
Verklaart ook waarom je 1 op 40 rijdt.
 
Tig potjes maken herken ik wel - Ik heb ze toch niet bekeerd tijdens die one night.. - , maar ik schuif vaak heen en weer omdat ik nooit weet wat er te komen staat en véél hobby's heb. Wel probeer ik mij altijd een maximum bedrag in het achterhoofd te houden als ik weet wat het doel is. Mijn Peugeot mag wat meer kosten omdat deze gewoon degelijk is en nog jaren mee kan.

Wat betreft een serie maken heb ik wel een paar adviezen voor je:

  • Schone werkplek en kleding (wees niet bang om eens naar werkkleding bij de kringloop te kijken)
  • Goede verlichting rondom en vanaf onder (anders heb je veel schaduw en ziet het er slecht uit)
  • Zorg voor wat telefoons (hier en daar gratis) die HD kunnen filmen
  • Kijk naar een goedkope microfoon (2e hands is ook een goede optie), op usb naar een laptop
  • Koop een leuk logo voor 7 euro (https://www.fiverr.com/), zitten goede makers bij en koop er zelf ook wel eens
  • Neem een schrift, en schrijf de onderdelen goed op en zoek eventueel naar de fonetische uitspraak
  • Probeer snel te werken en onder de 10 minuten te blijven als beginner, na x subs kun je langer gaan
  • Schrijf in de titel goed uit wat je doet en maak een herkenbaar patroon.
 
Last edited:
Wel probeer ik mij altijd een maximum bedrag in het achterhoofd te houden als ik weet wat het doel is. Mijn Peugeot mag wat meer kosten omdat deze gewoon degelijk is en nog jaren mee kan.

Wat betreft een serie maken heb ik wel een paar adviezen voor je:

  • Schone werkplek en kleding (wees niet bang om eens naar werkkleding bij de kringloop te kijken)
  • Goede verlichting rondom en vanaf onder (anders heb je veel schaduw en ziet het er slecht uit)
  • Zorg voor wat telefoons (hier en daar gratis) die HD kunnen filmen
  • Kijk naar een goedkope microfoon (2e hands is ook een goede optie), op usb naar een laptop
  • Koop een leuk logo voor 7 euro (https://www.fiverr.com/), zitten goede makers bij en koop er zelf ook wel eens
  • Neem een schrift, en schrijf de onderdelen goed op en zoek eventueel naar de fonetische uitspraak
  • Probeer snel te werken en onder de 10 minuten te blijven als beginner, na x subs kun je langer gaan
  • Schrijf in de titel goed uit wat je doet en maak een herkenbaar patroon.
Ik heb niet per se een maximumbedrag. Ik spaar gewoon door en door tot ik op een bedrag kom waarvoor ik een gewenst onderdeel o.i.d. nodig heb.

Bedankt voor je adviezen. Ik heb een camera (incl statief) aangeschaft die ik ook gewoon verzet en zo nu en dan gewoon met de hand ff pak. Ben nog niet zo vermogend dat ik verschillende camera's/telefoons kan gebruiken. Volgens mij doen de Nederlandse scootertubers dat ook niet. Dit zal ook resulteren in verschillende kwaliteit beeld waar ik zelf dan een beetje autistisch van raak. Het switchen van een iPhone 6 naar een Canon G7X Mark II qua beeld is om te janken.

Ben in ieder geval erg enthousiast om er wat knallende van te maken.
 
Klopt het dan dat er in de afgelopen 2 jaar en 4 maanden eigenlijk niet zoveel gebeurd is?
De hele startpost tot en met afl. x is nog niet gebeurd?

Vind 't idee wel grappig.
Als student zou ik overigens lekker wat anders gaan doen met dat geld. Investeren in crypto ofzo.

Sproeier 54 met een snorcilinder en ontgrenste uitlaat is zo gek nog niet lijkt mij.

Crypto is hetzelfde als je geld gewoon afspoelen in de w.c
 
Back
Top