Peugeot Ludix Elegance

Marwan

110, 120, 130, geen enkel probleem
Inderdaad maakt er minimaal dan een brom scooter van.
Zo gezegd zo gedaan.

Ik ben van plan deze zomer dit project weer volledig op te pakken.

In de tussentijd rijdt de Ludix zalig met de volgende opties:
- Snor cilinder
- Brom uitlaat passend gemaakt
- Scooter blijft vrolijk stationair lopen als je de luchtfilter afdicht (valse lucht bij carter/membraan/spruitstuk)
- Sproeier 54
- 9000 kilometer verder met dezelfde v-snaar en buiten een keer rolletjes en een ander luchtfilter heeft dit ding geen onderhoud gehad.

Ik rijd hier al sinds de keuring mee en hij rijdt toch een partij prima, topsnelheid is 58 als ie warm is, optrek is prima (begint wel minder te worden, maar de rolletjes zijn ook zo goed als op). Ja, op en duur valt ie stationair draaiend uit, maar dat is na twee minuten.

Ik verbaas me echt hoe dit ding nog geen warm- of vastloper heeft gehad. Je zou zeggen dat ie met zo'n kleine sproeier, maar bakken aan lucht, minstens niet echt te rijden zou moeten zijn.

Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat dit niet bevorderlijk is voor de cilinder, maar dat zien we deze zomer wel. Voorlopig rijdt ie in ieder geval zuinig.

Edit: Het plan in de beginpost staat nog steeds vast.

Last edited:

OverLander

Active Member
Lekker van genieten en knutselen, je bent al een heel eind op weg en wat ik aan foto's heb gezien zag er goed uit. Rustig nadenken over wat je wilt en je budget en daar naar toewerken. Veel FB of MP in de gaten houden of daar handige spullen bij zitten. En hoe gekker of uitgebreider, hoe beter zou ik zo zeggen.

Ik ga ook nog wel een gek project beginnen en dat kost gewoon meer research en investering, dat project plaats ik nog niet omdat ik het nog niet weet.

Marwan

110, 120, 130, geen enkel probleem
Lekker van genieten en knutselen, je bent al een heel eind op weg en wat ik aan foto's heb gezien zag er goed uit. Rustig nadenken over wat je wilt en je budget en daar naar toewerken. Veel FB of MP in de gaten houden of daar handige spullen bij zitten. En hoe gekker of uitgebreider, hoe beter zou ik zo zeggen.
Het budget is nog wel een dingetje inderdaad. Als student zijnde heb je gewoon niet heel veel te makken. Ik leg nu wel maandelijks een bepaald percentage van mijn inkomsten aan de kant voor de Ludix, maar dan duurt alles ook wel wat langer.

Heb over een maand vakantie en dan heb ik echt genoeg tijd om aan dit project te zitten, althans, het eerste deel. Dat moet ook wel, want ik heb ook medelijden en plaatsvervangende schaamte voor de Ludix. Het tweede deel (tweede blok) zal deze vakantie gewoonweg niet lukken wegens een tekort aan financiële middelen.

Daarbij komt kijken dat ik laatst een subframe heb ontdekt voor de Ludix waar een minarelli horizontaal blok onder past. Dan ga je alsnog twijfelen of je daar niet op gaat wachten en er dan een loeihard Minarelli AC blok onder gooit. Of nog beter: Blaster kappen/koelsysteem aanschaffen en een Minarelli LC blok onder gooien.

Heb mezelf er echter toe gezet om over het bovenstaande niet al te veel na te denken. Ik heb het geld op dit moment niet, dus het heeft geen nut om er je energie aan te verspillen.

Kortom, over een maandje start de YouTube serie.

AGM Retro GT Beun

Well-Known Member
Klopt het dan dat er in de afgelopen 2 jaar en 4 maanden eigenlijk niet zoveel gebeurd is?
De hele startpost tot en met afl. x is nog niet gebeurd?

Vind 't idee wel grappig.
Als student zou ik overigens lekker wat anders gaan doen met dat geld. Investeren in crypto ofzo.

Sproeier 54 met een snorcilinder en ontgrenste uitlaat is zo gek nog niet lijkt mij.