Ntttt

New Member
Hoi ik heb een peugeot ludix 2010 ik heb m gisteren nog gestart maar vandaag kreeg ik hem niet aan de praat er was vond maar niks ging aan zelfs de tellerklok en olie lampje niet als ik de scooter op contact deed de scooter was gewoon dood maar wel vonk tijdens het kicken kan iemand mij helpen
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of je elektra probleem te maken heeft met het niet starten daar je met de kick wel vonk hebt.

Heb je de zekeringen en je accu na gekeken?
Is je contactslot in orde?

Welke Ludix heb je eigenlijk want het geeft tig modellen van de Ludix.
Wat wel een rol kan spelen is de 2-T olieponpsturing alhoewel ik het dan wel vreemd vindt dat je wel vonk hebt bij het kicken????
 
Last edited:
Ik weet niet of je elektra probleem te maken heeft met het niet starten daar je met de kick wel vonk hebt.

Heb je de zekeringen en je accu na gekeken?
Is je contactslot in orde?

Welke Ludix heb je eigenlijk want het geeft tig modellen van de Ludix.
Wat wel een rol kan spelen is de 2-T olieponpsturing alhoewel ik het dan wel vreemd vindt dat je wel vonk hebt bij het kicken????
Ik heb een nieuwe accu en zekering vervangen maar nogsteeds niks heb ook het contact slot los gehaald en de plus draad door gemeten van constant en geschakeld maar niks
 
Het maakt niet zoveel uit welk type Ludix je hebt...
Allen maken gebruik van een besturingskastje voor de elektronische oliepomp.
Als het helemaal niks meer doet, zit het probleem in deze 6 polige regelaar van waarschijnlijk het merk Bosch.

De CDI zit in dit geval apart en is niet hetzelfde als de (Dellorto) ACPH1 unit welke een geïntegreerde CDI heeft.

Ik vermoed dat er een klein inferno heeft plaats gevonden in de 6 polige regelaar.

Weet niet zeker of dat jouw Ludix ook een dashboard heeft met een olielampje, normaliter kun je hier ook een soort van diagnose uit opmaken als deze blijft branden, en/of gaat knipperen.

Maar als de dash ook totaal geen spanning krijgt van zowel het gelijkspanning als wisselspanningscircuit, is het bijna wel zeker dat er wat loos is in de (Bosch) regelaar.
 
Je hebt ook 8 pinnige regelaars, deze zitten volgens mij in de trend versie

In bijgevoegd bestand staat een 6 polige unit weergegeven in het schema...
Wil niet zeggen dat ik gelijk heb, maar dit is het enige schema wat ik heb.
 

Attachments

  • Eldiagram_ludix_elegance-trend[1].pdf
    249.7 KB · Views: 34
Heb zelf een trend. Die 8 polige zijn moeilijk te vinden en als je ze dan vind zijn ze rond de 150-250 euro

foto ervan??

Probleem ook al in de carburateur gezocht, krijg die wel echt benzine.. Niet dat er een filter verstopt zit of zo.
 
Het contactslot moet in ieder geval spanning krijgen.
Zou dit het eerst in orde maken en indien dit geen soelaas biedt verder zoeken.
Ik vroeg om welke Ludix het gaat omdat er wel degelijk modellen bestaan met een (Dellorto) ACPH1 unit welke een geïntegreerde CDI heeft.

Hieronder een voorbeeldje:
Untitled.png
 
Ik vroeg om welke Ludix het gaat omdat er wel degelijk modellen bestaan met een (Dellorto) ACPH1 unit welke een geïntegreerde CDI heeft.

Dat klopt inderdaad, maar dit is alleen bij de 14 inch modellen.
De 10 en 12 inch hebben een 6 polige unit en externe CDI...

Ook is het bouwjaar wat de TS noemt nogal vreemd en verwarrend.
Meen dat 2008 het laatste bouwjaar is/was voor de Ludix 2 takt scooters.
Post automatically merged:

Die 8 polige zijn moeilijk te vinden en als je ze dan vind zijn ze rond de 150-250 euro

Nou dat valt wel mee hoor..., het hele spulletje is maar iets van 103 euro.
8 polige regelaar, plus een ombouwkitje (extra bekabeling) erbij en een handleiding in pdf.
(de oude kastjes worden al jaren niet meer gemaakt, dus ben je sowieso al aangewezen op een 8 polige mocht de huidige stuk gaan)
 
Last edited:
Ah oké een viertakt.
Hier heb ik helaas geen schema van en weet ook niet of deze scooter meerdere zekeringen heeft.

Wat bedoel je met onderstaande opmerking want hieruit kan ik niet opmaken of er nu wel of geen spanning aanwezig was op de draad van de constante plus vanaf de accu en de geschakelde plus achter het contactslot?
ook het contact slot los gehaald en de plus draad door gemeten van constant en geschakeld maar niks
 
Schema staat hier: https://scooterforum.net/resources/peugeot-ludix-pro-acph-ap-4t.490/
Download knop aanklikken en kiezen tussen de ACPH 2 takt of AP 4 takt schema.

Is eigenlijk weer terug naar af, wel Sym, maar met een normale CDI en geen ECS Dellorto met elektronisch aangestuurde carburateur. Bouwjaar 2008 t/m 2010..., en ja, als je dit eerder vermeld had, had dit een hoop gegis en typewerk bespaart!

Had je na post #2 eigenlijk zelf al aan moeten passen in je 1e post, aangezien Sparky het over de 2-T- oliepompbesturing heeft.
 
Last edited:
Ah oké een viertakt.
Hier heb ik helaas geen schema van en weet ook niet of deze scooter meerdere zekeringen heeft.

Wat bedoel je met onderstaande opmerking want hieruit kan ik niet opmaken of er nu wel of geen spanning aanwezig was op de draad van de constante plus vanaf de accu en de geschakelde plus achter het contactslot?
Ik heb een delorto 8pin cdi kan het meschien daar aan liggen dat hij stuk
 
Ik heb een delorto 8pin cdi kan het meschien daar aan liggen dat hij stuk

Je hebt dus een 4 takt Ludix met een CDI van een 2 takt Ludix ??

Dat is niet het enigste de mijne is een 4t bj 2010 heel weinig van maar ik heb een ludix 4t bj2010

Misschien dat het beter is (wat Sparky ook al aangaf in post #2) om nou toch is met zekerheid te zeggen, of aan te geven om welke Ludix het precies gaat! Komt ook door je 1e post waar je het over het olielampje hebt!?
Onderstaande link kan ook nog voor verheldering zorgen..., weet je niet kun je deze luitjes ook even bellen of mailen.


Even naar beneden scrollen voor de 2 takt CDI's..

Naar het ECS systeem van Dellorto hoef je niet te zoeken, aangezien hier ruim 13 aansluitingen opzitten!
 
Last edited:
Back
Top