Peugeot ludix 70cc valt uit na starten

GijsBR

New Member
Hoi ik ben voor het eerst hier en heb ff een vraagje, ik heb een peugeot ludix uit 2011, alleen valt die na een tijdje uit na het starten.

Er zit een 70cc airsal cilinder op (net nieuw dus nog aan het inrijden) een een dellorto 19mm carb met een powerfilter, loopt overgens ook op mengsmering 1:35

Beetje lopen afstellen en doen maar het lukt nog niet helemaal.

Hij start na een paar keer kicken gewoon, beetje gas bij geven om warm te maken en daarna blijft hij ong 30 seconden stationair lopen (of soms helemaal niet). Daarna valt hij uit. Stationairschroef zit al zo ver mogelijk in de carburateur. Lijkt mij dat hij alleen nog niet genoeg benzine krijgt, of misschien juist te veel?

Hoop dat iemand me hierbij kan helpen, bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Dan ga ik dat proberen, bedankt!
Oke nog even het volgende.. k heb de sproeierkit besteld, (dellorto klein 5mm) alleen die waren te klein… ik balen natuurlijk.. toen keek ik even verder, blijkt het dat de stationair sproeier was afgebroken, die is er nu helemaal uit en nu loopt die eigenlijk best prima, luchtschroef 2,5 slag opengedraaid in totaal en nu loopt die bijna normaal. Heb alleen als ik nu gas geef dat hij 2 seconden langer blijft “gassen” nadat ik het gas losgelaten heb.. wat kan dit zijn? En moet er nu nog wel een nieuwe stationairsproeier/hoofdsproeier in als die het doet?
 
Als er geen stationair sproeier in zit is het logisch dat hij sneller loopt , krijgt dan teveel benz stationair , wat je met de lucht schroef compenseert .
Dus stationair sproeier monteren.
 
Back
Top