peugeot looxor

Status
Not open for further replies.

jupy

Well-Known Member
heb problemen met digitaal dashbord van de looxor
tijdens het rijden word deze gereset en staan dagteller en klokje weer op nul
net alsof de spanning eraf is geweest (accu los) er zit al nieuwe tellerunit in maar het probleem blijft bestaan heb al alle stekker aansluitingen gecontroleerd op slecht contact en vind ook geen draad breuk heeft iemand ervaring met dit probleem??
 
Advertisement - register to remove this

He, die van mij ook. Die lul waar de vorige eigenaar hem gekocht had zou een nieuwe teller bestellen maar die moest uit Frankrijk komen en dat duurd nu al 5 maanden. ik geloof dat ik hem eens op z'n bek ga slaan. Er zit namelijk nog garantie op.
Jij moet je gelukkig prijzen, die van mij geeft totaal verkeerde km aan, 10 km is maar 4 en toch stond de totaal teller na 10 maanden al op 150000. De snelheidsmeter doet het niet meer. Hij zegt continu dat de tank half vol is, en iedere keer als je hem op het contact zet roept die change oil, terwijl er net nieuwe olie in zit.
PS de teller kost +- 200 euro
 
als er nog garantie op zit ga je toch terug naar de dealer?

en btw.. die gast ff op z'n bek slaan..
nooit opvoeding gehad?

@ topicstarter: als de tellerunit al eens vervangen is geweest was dat garantie toen? zoja, mail Peugeot Nederland even?
 
Nee, kijk die domme boer heeft hem verkocht aan een oud vrouwtje, hij is zelf geen pegotdealer, maar wel van een andermerk geloof ik. Mijn vader heeft hem toen ingeruild op een auto die hij verkocht had, toen heb ik hem "gekregen". Daarna is hij terug geweest naar die vent, dat duurde een eeuwigheid. En hij zit ook aan de andere kant van de provinsie dus ik kan ook niet even zo maar langs rijden. Hij had meerdere keeren beloofd dat hij zou bellen, ondertussen heeft m'n vader al wel 20 keer gebeld. De laatste keer is trouwens ook al weer even geleden.
 
O O O
Mijn looxor doet precies hetzelfde. Dashboarden opvreten.
Ik heb de mijne drie maanden en precies dezelfde ellende.
Het ding is eigenlijk gloedje nieuw.
Ik heb wel meer posts gezien op het internet van mensen van dashboard vretende looxors al heb ik er nog geen gezien met de oplossing erbij.

Vage problemen met alle tellers, alles kan bevriezen resetten hangen noem het maar op.

Voor de rest nergens geen problemen met het apparaat hij doet het prima.
Op zich is het een relaxed apparaat.
Behalve die dashboards dan. Morgen weer naar de dealer want vandaag is dashboard nummer 2 gestorven.
Gelukkig heb ik nog wel even garantie maar irritant is het wel.

Ik heb zelfs posts gezien van vorige jaar over dit probleem.
Is er iemand die het al op heeft weten te lossen?
 
Nat is beter dan droog!

Ik heb net een opmerkelijk patroon waargenomen in een ritje van 45 minuten.

De eerste 15 minuten was het droog, dashboard reset zich om de 3 seconden ofzo. Totaal over de zeik dan ding.

Het laatste half uur regende het bruut hele ding nat.


TERWIJL MIJN SCOOT ZEIKNAT IS DOET HET DASHBOARD HET PRIMA!!!!!

En ik maar denken dat regen slecht is voor de electronica.

Kom iemand dit bekend voor?
 
bernardb said:
Ik heb net een opmerkelijk patroon waargenomen in een ritje van 45 minuten.

De eerste 15 minuten was het droog, dashboard reset zich om de 3 seconden ofzo. Totaal over de zeik dan ding.

Het laatste half uur regende het bruut hele ding nat.


TERWIJL MIJN SCOOT ZEIKNAT IS DOET HET DASHBOARD HET PRIMA!!!!!

En ik maar denken dat regen slecht is voor de electronica.

Kom iemand dit bekend voor?

Water geleidt stoom beter... Er zit dus ergens een punt wat niet genoeg (of neit constant) contact maakt vandaar de reset.. Met water geleid het stroom beter en heb je wel continustroom
 
hoe een 5cent slangetje een 250euro dashbord molt.

OK het is tijden geleden maar toch.
Het dashboard probleem heb ik al 5000 kilometer niet meer dus ik ben er vrij zeker van dat het is gevonden.

Een poos terug brande de uitlaat een gat in de kap waar ik me voeten op zet.
Dit kwam van het resonantie buisje aan de uitlaat waar een rubber slangetje opzit die terugloopt naar de carberateur.
Deze heeft niet goed vastgezeten op de uitlaat en heeft hete uitlaat gassen 'gelekt'.

Hete uitlaat gassen strak naast je accu en spanningsverdeler.
Dat vinden die dingen niet leuk, en je dashboard die daar op aangesloten zit dus ook niet.

Dus...slangetje beetje los, accu & verdeler gebakken = dood dashboard.
Regen erop en strakke wind = vette koeling = alles goed.

Bij mij heeft dit slangetje dus bijna een jaar voor ellende gezorgd.

Ik had mijn looxor bijna verkocht vanwege deze ellende maar nu toch wel blij dat ik 'em nog heb ; mee het is geen racebeest maar het ding rijd zo lekker.

Ik denk niet dat topicstarter jup hier nog wat aan heeft, maar misschien dat er iemand anders een dashboard vretende scooter heeft.

Ik zie bijna nooit andere looxors rond rijden maar ik denk dat andere peutgods met een soortgelijke constructie dit probleem ook kunnen krijgen.
Nou weet je hoe 't komt....
 
Hoi iedereen,

Ik heb ook een peugeot looxor en bij mij gaf hij steeds aan dat ik op mijn resever reed, terwijl ik net de tank vol had gegooid, en ook mijn snelheidsmeter deed het niet. ik ben naar een scooterzaak gegaan en daar zeiden zij mij dat dit kon liggen aan de bougie. zij zeiden dat dit bij peugeot een veelvoorkomend probleem is. de bougie kan namelijk het elektronische paneel ontregelen waardoor er gekke dingen kunnen gebeurden. zij raadden mij aan een nieuwe bougie te kopen waar de letter r op stond en deze in mijn scooter te doen. ik heb het nog niet geprobeerd want k heb nog gee geld voor een nieuwe. als iemand dit al heeft gebprobeerd, en het werkt niet, zij hij/zij dat dan alsjeblieft willen zeggen?
 
Ik heb zelf geen looxor, maar het lijkt me een beetje vaag dat je electronica kapot gaat door je bougie... Net zoiets als dat je buddy niet open gaat omdat je uitlaat niet vast zit ofzo... Beter ga je terug naar de dealer...

Owh ja, tis een topic uit 2006, maak voortaan ff een nieuwe aan ok? ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top