Peugeot looxor

Jacklooxor

New Member
goedemiddag iedereen,

Ik zit met een probleem. Mijn Peugeot looxor bouwjaar 2001 2takt met 18 000km begint plots moeilijk te doen. 4 weken geleden had ik een aantal elecktronische problemen met de brommer. Na het vervangen van de stator met pick up, de cdi, bobijn en bougie deed deze het weer top. Sinds deze voormiddag wilt de brommer niet vooruit gaan vanuit stilstand. Tijdens het gas geven gaat deze aan een tijd van 2 werkdagen naar de 20 km/u, vanaf deze over de 20km/u gaat is er precies niets aan de hand en trekt deze mooi op richting de 50 km/u. Ik zat zelf te denken in de richting van de koppeling ( misschien de trekveertjes). Zou dit een oplossing kunnen bieden door deze te vervangen ? Of wat zou een andere oplossing kunnen zijn?
Ik heb geprobeerd een video bij te voegen. Brommer is trouwens volledig orgineel

Alvast bedankt
Post automatically merged:

 
Advertisement - register to remove this

video is gelukt, maar als je koppeling niet zou werken zou je helemaal niet weg komen. dit klinkt mij zuiver als motor-issues.. hij slaat over.
of hij verzuipt in dit lage gebied, òf hij krijgt even te weinig? ik ben wel benieuwd naar de kleur van de bougie. (foto'tje)
ook heb ik het idee dat ik nogal wat zuigerveer gerammel hoor.. 18K is nogal een afstand voor een 2t.
 
Net even gereden en de bougie uitgedraaid. Zie foto. Brommer heeft trouwens wel geen orgineel olie tankje meer, ik meng in een bidon en vul daarmee de nafttank.
Post automatically merged:

D786E0C4-20B1-4F6A-B770-1F475232FC70.jpegBC9E906D-71E3-45F2-9FED-123F5E5F1E23.jpegB8619F58-50A4-4BEE-9CB1-097147912172.jpeg08BCB3AD-E274-4488-8A5D-F9DE82D01ABF.jpeg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    197.8 KB · Views: 1
Dat geratel wat ik op de achter grond hoort kan ook je uitlaat zijn. Als de kathalisator vergaan is gaat het ding de uitgang van de uitlaat blokkeren.

Heb dit eens gehad omdat ik vroeger super benzine erin deed en dit de kathalisator aantaste.. Er kwamen toen allerlei kleine gaasjes van metaal uit het ding. Zo erg dat het de uitlaat verstopte.. Misschien even een andere uitlaat proberen..

Ik merk aan het filmpje dat de motor geen toeren wilt maken in begint in te houden..

Andere optie kan inderdaad vuil zijn in de carburateur.. Dan zit er iets van vuil in een van de sproeiers en dan smoort ie..
 
bougie is te donker, zou ook uitademingsprobleem kunnen zijn doordat kat na die ontstekingsperikelen de geest heeft gegeven en verstopt zit, maar hoe kan ie dan boven de 20 km/u weer wel normaal doortrekken naar de 50?
 
Net de carburateur even helemaal gekuist zat wel wat mini vuil in de sproeiers nadien even een 30 min gaan rijden. Rijd weer zoals vroeger zonder haperingen. Dus hoop dat dit de oplossing was bedankt aan iedereen.
 
Beste is om met die scooters een line benzine filter tussen te plaatsen die de rotzooi uit de carb houd.

Meestal zit dat er niet tussen, dus vaak een verstopte carburateur..

Simpel line filter kost geen drol en kan verstoppingen en problemen verhelpen.

Eens in de 10.000km een nieuwe er tussen zetten.

De peugeot vertikale scooter is dit probleem ook bekend mee. En daar zit vaak origineel ook niks tussen om benzine aanvoer schoon te houden.

Bij stalling beter altijd benzine aflaten van de tank, en vlotterbakje van de carb drainen.
 
Back
Top