Peugeot Looxor 50 2T 2 E2 lekt benzine bij carburateur

Yuran

New Member
Hallo allemaal!

Ik heb recentelijk een tweede hands scooter, Peugeot Looxor uit 2005, gekocht, omdat ik wel stiekem van een beetje sleutelen houdt. De scooter liep in het begin prima en de eigenaar had ook aangegeven dat de scooter geen accu had, dus de starter deedt het niet. Hij gaf ook aan dat de scooter in de kou niet goed liep als die aan het idlen was, na wat onderzoek zou dit misschien aan de elektrische choke kunnen liggen. Ik dacht dit eerst op te kunnen lossen met een accu plaatsen, maar dat leverde helemaal niks op starter deedt het ook niet.

Maar dan nu komend op mijn probleem dat ik nu ervaar, is dat als mijn scooter boven de 30 km/u moet gaan het klinkt alsof hij niet genoeg of te veel brandstof krijgt. Na even de luchthuizing eraf te halen zag ik dat de carburateur aan het lekken was bij een pijpje, zie de toegevoegde foto. Ik dacht eerst dat dit misschien een slangetje of iets was, maar het beweegd totaal niet. Ik heb geprobeerd de mixture aan te passen met een schroevendraaier, maar dat leverde niks op anders dan dat de scooter beter ging idlen. Het lekken blijft dan ook. De vorige eigenaar had wel aangegeven dat als je de de scooter te vol tankt, raar kon gaan doen.

Ik heb echter nergens anders een lek dan daar en de rest van de scooter klinkt prima. Zou deze lek ook de oorzaak van het inhouden bij veel gas geven zijn?

Hopelijk heb ik een beeld kunnen scheppen.


p.s. Ik ben nieuw op het platform, dus al ik iets niet goed heb gedaan of iets is niet duidelijk. Geef het aan :)
 

Attachments

  • Lekkende_carburateur.jpg
    Lekkende_carburateur.jpg
    108.2 KB · Views: 13
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou beginnen de boel eens goed schoon te maken. Dan kan je ook makkelijker herleiden waar het vandaan komt. Het kan prima zijn dat de overloop is. Dat zou erop kunnen duiden dat de vlotter misschien niet helemaal goed loopt.

Maar ik zou echt eerst beginnen met het reinigen, ook de carb zelf...
 
Back
Top