Peugeot kisbee vonkt niet

Harmb

New Member
goedenavond

Ik heb 3 weken geleden een peugeot kisbee 4 takt uit 2011 gekocht
Na een paar keer gereden te hebben startte deze niet meer hij had geen vonk
Scooter weggebracht naar een reperateur gelijk heeft hij een grote beurt gekregen en nieuwe elektrische choke bobine bougie bougie, kabel cdi en bougie dop daarna startte hij een keer of 6 zonder enig probleem
Daarna een half uurtje in de motregen gestaan en weer niet starten Nu 3 dagen later weer geprobeerd maar nog start hij niet

Iemand enig idee waar ik nu verder kan kijken?

Met vriendelijke groet
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hey harm,

Vocht problemen zijn heel vervelend en geen easy fix die we kunnen noemen.
Je zult al je electra moeten gaan bekijken, stekkers open maken en kijken voor corrosie en met beetje vasaline terug in elkaar.
Is de kap over de ontsteking wel goed dicht etc etc.
Ook de dodemansknop op het stuur wil met vocht wel eens problemen opleveren.
Dus helaas het word zoeken en alles openhalen / inspecteren :/
 
Hey harm,

Vocht problemen zijn heel vervelend en geen easy fix die we kunnen noemen.
Je zult al je electra moeten gaan bekijken, stekkers open maken en kijken voor corrosie en met beetje vasaline terug in elkaar.
Is de kap over de ontsteking wel goed dicht etc etc.
Ook de dodemansknop op het stuur wil met vocht wel eens problemen opleveren.
Dus helaas het word zoeken en alles openhalen / inspecteren :/
Hey kurmit bedankt voor je reactie
Ik heb geen dodemansknop op het stuur wel zit de knop van mijn toeter en van mijn knipperlicht los (die van mij knippelicht valt er telkens vanaf) zou dit er ook mee te maken kunnen hebben? Toen ik de knop van de toeter los trok zag ik hier water uit druipen en met de stekkertjes losmaken bedoel je dan de stekkertjes onder de kappen? En de kap over de ontsteking daarmee bedoel je op het vliegwiel of niet

Alvast bedankt
 
Nou dan zou ik zelf beginnen bij die losse meuk ja, grote kans dat daar je probleem al te vinden is.

En ja in elke stekker is het probleem mogelijk maar diep onder kappen minder waarschijnlijk.

De kap over vliegwiel ja, soms zit er een gat in door steen of tak of zo en als je dan door plas rijdt slaat er water naar binnen.

Maar goed ik zou denk ik eerst nieuwe stuur schakelaars proberen te regelen als alles uit elkaar valt,
Goede kans dat t dan opgelost is.
 
Raad je eens aan om de groene massa kabel schoon te maken die aan een oog op de startmotor zit.. Kan zijn dan door corrosie de geleiding slecht is geworden.. De kisbee heeft die aarding nodig om de motor goed te laten werken.. Anders heb je kans dat de stator door brand.

Heb je ook al de pickup na gekeken.. Kan een draadbreuk zijn.. Een versleten pick-up kop.. Of de stator misschien al kapot. Overigens gaan de CDIs ook snel kapot.. Daar zitten slechte chinese condensator in.
 
Anders misschien de stator verbrand... Dan heb je wellicht een brandgeur geroken.. Dan zal je de stator moeten doormeten om te zien of de waardes nog kloppen..
 
Back
Top