peugeot kisbee van wissel naar gelijk spanning 12v

hallo allemaal

kan iemand mij vertellen hoe je bij een peugeot kisbee 2015 de verlichting voor achter en tellerhuis op gelijk spanning kan krijgen op een makelijker manier ik ben namelijke bezig met een led verlichting upgrade bij een kisbee wissel spanning sloopt de led lampjes bij een peugeot kisbee als je hem start gaan je verlichtingen gelijk aan deze scooter heeft geen aparte aan en uit schakelaar voor de verlichting.

heeft iemand dit al gedaan bij een kisbee ik zag een filmje dat mensen een vaste voeding draad door lussen naar je vaste verlichten draad naar je tellerhuis of contactslot hun waren ook bezig met een led verlichting upgrade kan dat ook bij mij of moet ik het me spanningregelaar zoeken??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
greets jozef.
 
Advertisement - register to remove this

Een scooter van 2015 zal toch al wel gelijkspanning hebben?
want ik vond een gelijkrichter voor een kisbee hier en dat betekend dat je al gelijkspanning zou hebben.

Heb je wel een weerstand tussen led en spanning hangen? of zijn de leds voor 12 volt kant en klaar voor montage?
 
beste Hap

bedankt voor je reply nee peugeot kisbee de verlichting is nog wisselspanning niet gelijk led verlichtng kan niet tegen het pieken van stroom en daarom gaan de ledjes kapot led lampjes zijn kant en klaar plug and play maar ze hebben gelijk spanning nodig.

bedankt voor de link ik ga het gelijk bestellen:)
 
Deze spanningsregelaar bestellen is nutteloos.
Deze zit namelijk al op je scooter.
Deze spanningsregelaar maakt een redelijk stabiele gelijkspanning voor oa het laden van je accu, remlicht, claxon, knipperlichten.
Jouw verlichting werkt inderdaad met wisselspanning.
Het ombouwen van je verlichting op gelijkspanning is vrij simpel echter ik weet niet of je spanningsregelaar dit aan kan.
Je verplaatst immers een vermogen van ongeveer 40 Watt van de lichtspoel naar de uitgang van de spanningsregelaar.
MAW de lichtspoel wordt met ongeveer 40Watt minder belast, dus het kan goed zijn dat de spanning van deze spoel stijgt omdat deze dan onvoldoende belast wordt en je daardoor problemen krijgt met de elektrische choke.
Verder wordt de laadspoel met 40 Watt meer belast, dit betekent dat de spanningsregelaar die 3,x Ampere extra moet leveren, verder moet de laadspoel ook 3,x Ampere meer leveren en zal de wisselspanning aan de ingang van de spanningsregelaar lager worden en misschien de accu onvoldoende geladen wordt en de spanningsregelaar heter.

Kortom, je brengt de hele stroomhuishouding van je scooter in de war.

Wil je het toch proberen, uiteraard op eigen risiko, doe het volgende.

Zoek de connector op van je linker handvat.
Koppel de gele draad die van de stator komt af en isoleer het uiteinde goed zodat deze geen sluiting kan maken.
Maak een aftakking op de zwarte draad van deze zelfde connector en sluit deze aftakking aan op de plek waar eerst de gele draad zat.

Klaar is kees!

verlichting van wissel naar gelijk.png
 
Last edited:
Hallo sparky

Heel erg bedankt voor je info uitleg en schema dit had ik precies nodig ik weet wat ik doe kwa electro ben auto monteur al 30jaar werk veel met 12v canbus etc scooters vindt ik leuke bezigheid in deze bare tijden hahaha ik hou van disgin upgrades apart
 
Deze spanningsregelaar bestellen is nutteloos.
Deze zit namelijk al op je scooter.
Deze spanningsregelaar maakt een redelijk stabiele gelijkspanning voor oa het laden van je accu, remlicht, claxon, knipperlichten.
Jouw verlichting werkt inderdaad met wisselspanning.
Het ombouwen van je verlichting op gelijkspanning is vrij simpel echter ik weet niet of je spanningsregelaar dit aan kan.
Je verplaatst immers een vermogen van ongeveer 40 Watt van de lichtspoel naar de uitgang van de spanningsregelaar.
MAW de lichtspoel wordt met ongeveer 40Watt minder belast, dus het kan goed zijn dat de spanning van deze spoel stijgt omdat deze dan onvoldoende belast wordt en je daardoor problemen krijgt met de elektrische choke.
Verder wordt de laadspoel met 40 Watt meer belast, dit betekent dat de spanningsregelaar die 3,x Ampere extra moet leveren, verder moet de laadspoel ook 3,x Ampere meer leveren en zal de wisselspanning aan de ingang van de spanningsregelaar lager worden en misschien de accu onvoldoende geladen wordt en de spanningsregelaar heter.

Kortom, je brengt de hele stroomhuishouding van je scooter in de war.

Wil je het toch proberen, uiteraard op eigen risiko, doe het volgende.

Zoek de connector op van je linker handvat.
Koppel de gele draad die van de stator komt af en isoleer het uiteinde goed zodat deze geen sluiting kan maken.
Maak een aftakking op de zwarte draad van deze zelfde connector en sluit deze aftakking aan op de plek waar eerst de gele draad zat.

Klaar is kees!

View attachment 55070
beste sparky

ik heb gisteren de schakeling gemaakt in de kabelboom van de linker handvat het werk goed alleen nu nog de achterlicht stadlamp en me verlichting van me cockpit op gelijk spanning te krijgen moet ik dan de zelfde handeling aan houden of is het iets anders.

geel blauw is de wissel spanning voor je verlichting ook achter en je cockpit!!!
 
Back
Top