Peugeot kisbee r 4t injectie opvoeren

Ik heb een Peugeot kisbee R injectie uit 2019 en zou hem graag willen opvoeren alleen bij de vorige kisbee die ik had was ook uit 2019 en die viel volledig terug van de 72 naar de 20km per uur als hij een tijdje op z’n top zat en dan kreeg ik het motorstoringslampje? Hoe kan ik hem op de juiste manier opvoeren en hoe behoudt ik dan dezelfde trekkracht die hij nu heeft en in dezelfde snelheid van begin naar de topsnelheid gaat als nu?
 
Advertisement - register to remove this

Zit er deze ECU in?
ecu-unit-snel-eu4-45km-china-4-takt-sym-4-takt-origineel-136037.jpg
Die moet met software aangepast worden.
Of je moet er 1 kopen die al aangepast is maar moet wel goed zijn voor op jou scooter.
 
De ecu is anders dan op de afbeelding. Bij de Kisbee is opvoeren zonder ecu aanpassen mogelijk weet ik uit ervaring.
Post automatically merged:

Dell Orto is volgens mij een ECS voor elektronische carburateur zoals bijvoorbeeld de Sym Fiddle/Orbit/Symphony etc.
 
Wat heeft u er aan gedaan om hem op 72 te krijgen?
Heb hem toen op laten voeren bij mijn scooterzaak maar je kan dit wegslijpen en dan de censor schuin monteren en dan geeft hij geen motor melding en dan is hij ontgrenst
 

Attachments

  • 492E00A6-F6C8-404A-AFC9-BB1C827FD59A.png
    492E00A6-F6C8-404A-AFC9-BB1C827FD59A.png
    1 MB · Views: 156
  • 5739E724-14E9-4ACD-B3A4-786D72442996.png
    5739E724-14E9-4ACD-B3A4-786D72442996.png
    1 MB · Views: 148
  • 32E6F7F2-4D58-442C-BF55-66BB332A8312.png
    32E6F7F2-4D58-442C-BF55-66BB332A8312.png
    1.3 MB · Views: 160
  • 0E7E1254-81C3-4F69-A4DE-AA33691B323B.png
    0E7E1254-81C3-4F69-A4DE-AA33691B323B.png
    1.1 MB · Views: 144
Ik heb zelf nu een andere scooter.
Als u de carterkap verwijderd ziet u aan de rechterkant de koppeling.
Op de behuizing daarvan ziet u en voelt u 4 magneetstripjes. Met een lamellenschijf kunt u vervolgens 1 stripje/nokje verwijderen.
Bij mijn nieuwe heb ik dit nog niet gedaan ivm garantie.
 
Ik heb zelf nu een andere scooter.
Als u de carterkap verwijderd ziet u aan de rechterkant de koppeling.
Op de behuizing daarvan ziet u en voelt u 4 magneetstripjes. Met een lamellenschijf kunt u vervolgens 1 stripje/nokje verwijderen.
Bij mijn nieuwe heb ik dit nog niet gedaan ivm garantie.
Ah oke ja heb van iemand gehoord dat je dan 2 van die magneetstrips moet weghalen aangezien hij anders uit balans raakt gr scoob_073
 
Hoi Scoop_73 Ik had 1 weggehaald en hield ik op een winderige dag 64 op de teller en 61 op de gps. 2 stripjes weghalen heb ik niet geprobeerd. De sensor die in de carterkap zit telt het aantal stripjes om zo je toerental te bepalen. 2 stripjes eraf zal hij meer toeren toelaten en een hogere top. 70+ is dan wellicht haalbaar.

Mijn Kisbee Euro5 gaat standaard iets langzamer dan de Euro4.
Dit komt doordat de Euro5 een katalysator heeft. Na het inrijden gaat er 1 stripje af en gaat de dealer in de ECU hem op 54 zetten.
 
Hoi Scoop_73 Ik had 1 weggehaald en hield ik op een winderige dag 64 op de teller en 61 op de gps. 2 stripjes weghalen heb ik niet geprobeerd. De sensor die in de carterkap zit telt het aantal stripjes om zo je toerental te bepalen. 2 stripjes eraf zal hij meer toeren toelaten en een hogere top. 70+ is dan wellicht haalbaar.

Mijn Kisbee Euro5 gaat standaard iets langzamer dan de Euro4.
Dit komt doordat de Euro5 een katalysator heeft. Na het inrijden gaat er 1 stripje af en gaat de dealer in de ECU hem op 54 zetten.
Had je geen problemen met dat hij na een tijdje terugviel naar de 30km per uur gr. Scoop_073
 
Had je geen problemen met dat hij na een tijdje terugviel naar de 30km per uur gr. Scoop_073
Nee totaal niet, maar met 2 stripjes er af zou het misschien wel kunnen dat hij terug valt.
Ik ga ervan uit dat in de ECU ook een begrenzer zit om overtoeren te voorkomen.
Het zou dan zomaar kunnen dat de ecu bij het verwijderen van 2 stripjes teveel toeren waarneemt en hem dan blokkeert met vermogensverliee als gevolg.

Bij 1 stripje heb je hier sws geen last van.
60+ is voor mij niet noodzakelijk en ik wil geen risico lopen bij een controle of aanrijding en daarom wil ik hem op 54 laten afstellen. Kan ik mooi met het verkeer mee en geen problemen als er iets zou gebeuren.
 
Vandaag de snor variant Euro5 aangepast door 1 nokje eraf te slijpen, resultaat 36 km/u op gps en 39 km/u op de teller dus net iets te snel.
Ik heb hierna een plaatje haaks omgebogen en boven op de carburateur geschroefd zodat de gashendel niet verder open kan dan een bepaald punt (eerst punt van gashendel bepaald met testrijden) resultaat nu precies 34 km/h op de GPS en 37km /u op de teller. Het enige verschil is dat hij nu iets minder snel optrekt maar dat vind ik niet zo een probleem, scooter rijdt nu in ieder geval stukken beter.
 
Heb hem toen op laten voeren bij mijn scooterzaak maar je kan dit wegslijpen en dan de censor schuin monteren en dan geeft hij geen motor melding en dan is hij ontgrenst
op wat voor manier schuin monteren wordt er bedoeld ? ik heb 2 nokjes weggeslepen , en na een paar 100 meter rijden gaat het motor lampje branden en rijd het voor geen meter meer. alvast bedankt , groet Melvin
 
op wat voor manier schuin monteren wordt er bedoeld ? ik heb 2 nokjes weggeslepen , en na een paar 100 meter rijden gaat het motor lampje branden en rijd het voor geen meter meer. alvast bedankt , groet Melvin
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben ook aan het kijken maar als dit het resultaat is begin ik er niet aan
 
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben ook aan het kijken maar als dit het resultaat is begin ik er niet aan
ik had eerst de sensor een beetje verbogen , toen reed ie voor geen meter, en ging het lampje branden op het dashboard, . dat lampje van motorstoring. daarna heb ik de sensor weer terug gebogen , in de stand zoals die gewoon hoort te staan , ik heb dus 2 van die magneetjes op de achterste poelie weggeslepen (2 tegenover elkaar liggende ivm de balans) nu rijdt de kisbee ruim 70 , het is een euro 4 kisbee
Post automatically merged:

ik had eerst de sensor een beetje verbogen , toen reed ie voor geen meter, en ging het lampje branden op het dashboard, . dat lampje van motorstoring. daarna heb ik de sensor weer terug gebogen , in de stand zoals die gewoon hoort te staan , ik heb dus 2 van die magneetjes op de achterste poelie weggeslepen (2 tegenover elkaar liggende ivm de balans) nu rijdt de kisbee ruim 70 , het is een euro 4 kisbee
 
ik had eerst de sensor een beetje verbogen , toen reed ie voor geen meter, en ging het lampje branden op het dashboard, . dat lampje van motorstoring. daarna heb ik de sensor weer terug gebogen , in de stand zoals die gewoon hoort te staan , ik heb dus 2 van die magneetjes op de achterste poelie weggeslepen (2 tegenover elkaar liggende ivm de balans) nu rijdt de kisbee ruim 70 , het is een euro 4 kisbee
Post automatically merged:
Aah oke, die pickup sensor maar gewoon laten zitten zoals ie zit dan.
Bedankt voor de snelle reactie.

Grt Mike
 
Van de oude scooter, Turbho RX50 was het frame doorgeroest.
Heb sinds kort een Peugeot Kisbee RS injectie (snor) van mei 2021
Bij deze scooter zou de begrenzing ook aan de achterzijde zitten (magneetstrippen met sensor)
De machine haalt nu 36km/h
Maar i.v.m nog weinig gereden kilometers (900) en garantie ga ik er even niets aan veranderen.
Als je wel iets verandert t.b.v snelheid, is er dan iets van (over)toeren begrenzing?
 
Van de oude scooter, Turbho RX50 was het frame doorgeroest.
Heb sinds kort een Peugeot Kisbee RS injectie (snor) van mei 2021
Bij deze scooter zou de begrenzing ook aan de achterzijde zitten (magneetstrippen met sensor)
De machine haalt nu 36km/h
Maar i.v.m nog weinig gereden kilometers (900) en garantie ga ik er even niets aan veranderen.
Als je wel iets verandert t.b.v snelheid, is er dan iets van (over)toeren begrenzing?
Zover ik weet heeft de cdi nogsteeds een max aantal toeren. Ik heb namelijk ook gehoord van mensen die meer magneetstrips hadden verwijderd en hij ging bij niemand harder dan rond de 70. Dus volgensmij komt dat helemaal goed.

Grt Mike
 
Back
Top