Peugeot Kisbee euro 5 begrenzing

Dank jullie wel allemaal, ik hen 2 nokjes tegenovergesteld van elkaar verwijderd en de scooter loopt nu 66 kmu op de teller als het windstil is. Er lijkt ook veel meer kracht in het blok te zitten!
Post automatically merged:

Er zit nu overigens ook die polini variokit in.
 
@ Dinkys

Ik ga morgen ook een een poging wagen met het wegslijpen van een nokje, aan de vrouw hare Kisbee 25km/u.
Lukt het me niet, dan gaat hij gewoon binnen bij de dealer en wordt er de elektronica van een 45km/u in gemonteerd (spraken van 2-300€)
Wat bedoel je met "het geheel netjes afwerken en goed dicht sealen met bijvoorbeeld een hittebestendige laksoort."?

Groeten Gordini
 
Dat gad iemand anders geplaatst.
Ik slijp 2 nokjes weg en dan goed voelen of je geen verdikking meer voelt en vervolgens terug plaatsen. Verder niets.

25km heb ik zowel 1 als 2 nokjes geprobeerd bij euro5 maar zonder resultaat.
Nieuwe ECU was de enige optie.

Bij Euro5 (2021-2023) heeft de 45km bij de kabelboon richting de ECU een snoertje meer dan de 45km. Als de dealer de ecu op 45km zet moet hij ook even een extra snoertje solderen.

Qua kosten verschilt het enorm per dealer.
Omkeuren 80-100
Gashuis met ECU Euro4 €300

Hoeveel software aanpassen kost weet ik niet.
 
25km heb ik zowel 1 als 2 nokjes geprobeerd bij euro5 maar zonder resultaat.
Nieuwe ECU was de enige optie.
Bedankt voor de snelle reply.

Blijkbaar kan ik me dus de moeite besparen om het te proberen. Dan zal het een bezoekje aan de dealer worden.

Groeten Gordini
 
Als u een euro5 heeft dan kunt u idd de moeite besparen en idd naar de dealer.
Koppig als ik ben, heb ik toch een nokje er mooi afgevijld.
Op de teller gaf dit een snelheidswinst van 11km/u, waar de scooter eerst 27km/u ging, gaat hij nu 38km/u.

Echter, niet altijd. Op sommige momenten komt hij niet hoger dan 32km/u, en voel je dat hij begrensd wordt. Als je dan het contact af zet en weer opstart, gaat hij terug die 38. Maar "vrolijk" snorren doet hij niet, eerder een geluid alsof de keel toegenepen wordt.
In de aanloop naar z'n top maakt de motor een mooi geluid en maakt hij ook "veel" toeren, waar op de top het toerental lager ligt.

Anyway, we gaan het wat afwachten wat het verder gaat doen, de scoot heeft pas amper 150km gereden.
Wat ik wel ga proberen is een ander vliegwieltje aanschaffen, en daar 2 tegenover mekaar liggende nokjes afvijlen. Eens zien wat dat geeft.

Als er verdere evoluties zijn, laat ik het weten.

Greetz Gordini
 
Hij heeft nu een onbalans. Met nog een kleine minder is hij weer in balans.

boven de oorspronkelijke topsnelheid gaat hij wrs erg langzaam naar de nieuwe topsnelheid. De polini vario lost dit op.
 
Dat dacht ik dus ook, dat er nu een onbalans zou optreden.
Is er geen fabrikant die een vliegwiel maakt met 3 uitgelijnde nokjes?

De nieuwe top wordt echter op een normaal vlotte manier behaald (als hij niet blijft hangen op die 32)
 
Laatste update.
Heb een ander vliegwiel gehaald bij een andere dealer. Die had er een hoop liggen waar 2 nokjes van afgeslepen waren, van jongens die gepakt zijn, en waarvan hun scooter terug moest afgesteld worden.

Zelfde probleem ook daar, met 2 nokjes minder. Echter waren de nokjes weggeslepen met een slijpschijf, en dat was slordig gedaan. Je kon nog verdikkingen voelen op de plaats waar ze stonden.
Ik had het éne nokje van het origineel vliegwiel mooi afgevijld, maar ook daar voelde ik nog een kleine "bobbel".
Zorgvuldig terug beginnen vijlen met een zoet vijltje en opschuren met een korrel 180, tot het echt mooi vlak (rond) is en niks van verdikking of iets dergelijk te voelen is.
En wat denk je?

Top. Niks haperen meer rond de 32, mooi doorsnorren tot 38 km/u, en heel af en toe vergeet de elektronica zelfs die 38 aan te houden, en gaat hij door naar 42km/u.

Die 38 is perfect voor de vriendin dus zij gelukkig, ik blij.

Mijn theorie in deze is dat bij die nokjes die niet zorgvuldig verwijderd zijn, er toch nog een miniem punt achterblijft dat de sensor soms detecteert, waardoor hij zichzelf "begrenst"

Greetz Gordini
 
Je theorie klopt volledig. Vaak blijft er een kleine verdikking zitten. Het is een leuk klusje maar na veel voelen en weer met de lamellenschijf er over is het wel te doen.

Mijn brom ging vanaf 58 langzaam naar zijn top. Dit opgelost met een Polini set. Nu gaat hij in rap tempo naar 69 op de teller en 67 gps.
 
Ik breek even in hoor. Kymco agility euro 5. Kun je daar ook iets met nokjes doen?

Bj mijn weten alleen bij de Peugeot Kisbee en Django

Klopt helemaal, Peugeot scooters met het Sym motorblok werkt ook weer net iets anders...

V.w.b. de Kymco Scooters ligt het eraan welk type men precies heeft!?
De Euro 5 injectie exemplaren zitten wat dat betreft wat anders in elkaar en komt het waarschijnlijk aan op ECU aanpassing en/of flashing van het computertje. Eerlijk gezegd is het voor mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de vork precies in de steel zit!

Bijgevoegd een schema van een Agility 50-R16-4T-plus (+) Euro 5, ter voorbeeld en info.
Ook hier niks over een zgn. converter of signaalgever (sensor) te bespeuren, zie het onderstaand bestand:
 

Attachments

  • impianto.pdf
    501.8 KB · Views: 6
Last edited:
Vraagje, ik heb mee zitten lezen over het verwijderen van de nokjes, is dit ook mogelijk bij gy6 china scooter euro 4? Zit ontgrenzer tussen echter mist hij wat kracht en topsnelheid.
Blok is net 50 km gereden
 
Vraagje, ik heb mee zitten lezen over het verwijderen van de nokjes, is dit ook mogelijk bij gy6 china scooter euro 4? Zit ontgrenzer tussen echter mist hij wat kracht en topsnelheid.
Blok is net 50 km gereden
Maar is het nu de bedoeling dat we gaan raden of het daadwerkelijk een Euro 4 variant is?
Demonteer de boel en controleer of dit aanwezig is... (varioring tussen de poelies?)
Of check in ieder geval welk systeem er aanwezig is op je scooter.

En allemaal missen ze kracht/koppel en snelheid als het spulletje standaard is en/of staat afgesteld.
 
Back
Top