Peugeot Kisbee euro 5 begrenzing

manrixrs

New Member
Dank jullie wel allemaal, ik hen 2 nokjes tegenovergesteld van elkaar verwijderd en de scooter loopt nu 66 kmu op de teller als het windstil is. Er lijkt ook veel meer kracht in het blok te zitten!
Post automatically merged:

Er zit nu overigens ook die polini variokit in.

Gordini

New Member
@ Dinkys

Ik ga morgen ook een een poging wagen met het wegslijpen van een nokje, aan de vrouw hare Kisbee 25km/u.
Lukt het me niet, dan gaat hij gewoon binnen bij de dealer en wordt er de elektronica van een 45km/u in gemonteerd (spraken van 2-300€)
Wat bedoel je met "het geheel netjes afwerken en goed dicht sealen met bijvoorbeeld een hittebestendige laksoort."?

Groeten Gordini

Dinkys

Member
Dat gad iemand anders geplaatst.
Ik slijp 2 nokjes weg en dan goed voelen of je geen verdikking meer voelt en vervolgens terug plaatsen. Verder niets.

25km heb ik zowel 1 als 2 nokjes geprobeerd bij euro5 maar zonder resultaat.
Nieuwe ECU was de enige optie.

Bij Euro5 (2021-2023) heeft de 45km bij de kabelboon richting de ECU een snoertje meer dan de 45km. Als de dealer de ecu op 45km zet moet hij ook even een extra snoertje solderen.

Qua kosten verschilt het enorm per dealer.
Omkeuren 80-100
Gashuis met ECU Euro4 €300

Hoeveel software aanpassen kost weet ik niet.

Gordini

New Member
25km heb ik zowel 1 als 2 nokjes geprobeerd bij euro5 maar zonder resultaat.
Nieuwe ECU was de enige optie.
Bedankt voor de snelle reply.

Blijkbaar kan ik me dus de moeite besparen om het te proberen. Dan zal het een bezoekje aan de dealer worden.

Groeten Gordini

Gordini

New Member
Als u een euro5 heeft dan kunt u idd de moeite besparen en idd naar de dealer.
Koppig als ik ben, heb ik toch een nokje er mooi afgevijld.
Op de teller gaf dit een snelheidswinst van 11km/u, waar de scooter eerst 27km/u ging, gaat hij nu 38km/u.

Echter, niet altijd. Op sommige momenten komt hij niet hoger dan 32km/u, en voel je dat hij begrensd wordt. Als je dan het contact af zet en weer opstart, gaat hij terug die 38. Maar "vrolijk" snorren doet hij niet, eerder een geluid alsof de keel toegenepen wordt.
In de aanloop naar z'n top maakt de motor een mooi geluid en maakt hij ook "veel" toeren, waar op de top het toerental lager ligt.

Anyway, we gaan het wat afwachten wat het verder gaat doen, de scoot heeft pas amper 150km gereden.
Wat ik wel ga proberen is een ander vliegwieltje aanschaffen, en daar 2 tegenover mekaar liggende nokjes afvijlen. Eens zien wat dat geeft.

Als er verdere evoluties zijn, laat ik het weten.

Greetz Gordini

Dinkys

Member
Hij heeft nu een onbalans. Met nog een kleine minder is hij weer in balans.

boven de oorspronkelijke topsnelheid gaat hij wrs erg langzaam naar de nieuwe topsnelheid. De polini vario lost dit op.

Gordini

New Member
Dat dacht ik dus ook, dat er nu een onbalans zou optreden.
Is er geen fabrikant die een vliegwiel maakt met 3 uitgelijnde nokjes?

De nieuwe top wordt echter op een normaal vlotte manier behaald (als hij niet blijft hangen op die 32)