peugeot kisbee black edition 2020

werner38

New Member
Hallo ,

Ik heb een peugeot kisbee black edition 2020 snor gekocht helemaal nieuw
Ik heb hem 7 dagen , 100km mee gereden en de benzine wijzer raakte het eerste rode streepje aan .
getankt 5ltr E5 benzine erin

Snorscooter rijd 30 km per uur , ik vind dat ik meer kilometers met 1 tank kan rijden , of moet ik rustiger gaan inrijden ,? Niet dus 30km/ u gaan rijden .
gaat het verbruik om laag , als hij zijn eerste beurt heeft gehad over 200 km ?
Mvg Werner.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo ,

Ik heb een peugeot kisbee black edition 2020 snor gekocht helemaal nieuw
Ik heb hem 7 dagen , 100km mee gereden en de benzine wijzer raakte het eerste rode streepje aan .
getankt 5ltr E5 benzine erin

Snorscooter rijd 30 km per uur , ik vind dat ik meer kilometers met 1 tank kan rijden , of moet ik rustiger gaan inrijden ,? Niet dus 30km/ u gaan rijden .
gaat het verbruik om laag , als hij zijn eerste beurt heeft gehad over 200 km ?
Mvg Werner.

Peugeot kisbee black edition specs

-Tankinhoud 6,5 liter
-En als het goed is hoort hij per liter 40 km te rijden.

Als jij 5 liter hebt getankt
(5Lx40Km = 200 KM)

Hij hoort eigenlijk 200 km te rijden met 5 Liter

Ik denk niet dat het met rustiger rijden te maken hebt..

Het gaat om aantal km dat je rijdt
 
Ik tank bij tamoli E5 , hier de uitleg van tamoli :

Wat betekent E5 achter Superplus 98?
Met de aanduiding E5 geven we aan dat onze Superplus 98 tot maximaal 5% ethanol kan bevatten. Tamoil voegt echter geen ethanol toe aan deze brandstof. Dat betekent dat Superplus 98 het beste alternatief is als uw auto of motor niet geschikt is voor Euro 95 (E10). Doe de E10 check om het zeker te weten.

Dus ook goed voor peugeot kisbee
 
Als ik de tekst goed lees verkoopt Tamoil geen Euro98 waar ethanol aan toegevoegd is maar pure Euro98.
Zelf tank ik ook bij Tamoil maar plakt er wel degelijk op de pomp van Euro98 een klein stickertje met E10 erop.

Dus een zeer wazig verhaal van Tamoil.

Edit:

Ook de website "E10 Check", waarna je refereert in je post #5 is zeer onduidelijk over de jouw scooter.

Zij zeggen namelijk:
Geschikt voor E10
Alle Peugeot Motocycles scooters vanaf modeljaar 2000 zijn geschikt voor het gebruik van E10 brandstof.

Hier wordt dus gesproken over "motorcycles" en niet over een brommer met 50cc!
 
Last edited:
Hoog verbruik is vrij normaal bij het inrijden van de motor.. Dat heb ik bij alle nieuwe scooters gehad.. Er is gewoon meer wrijving in het begin en kost daardoor meer energie.


Mijn oude brom kisbee is ook niet erg zuinig momenteel.. Mag al blij zijn als ik de 4 dagen haal. (maar dan is die nog niet helemaal leeg)
 
Ik trouwens nog contakt gehad met mijn scooterboer , en due vertelde ook , dat dan de inrij olie van uit de frabiek er uit gaat , en alles opnieuw ingeregeld en afgesteld wordt . Want 1:20 hij moest zelf wat lachten idd dit verbruik is veel te hoog .
Maar dat gaat dus goed komen
 
Je zou op ze minst voor een snor 1:30 moeten kunnen halen. Ik heb vooral geleerd met in het inrijden dat je beter gewoon heel voorzichtig kan zijn, dan dat je gaat lopen raggen.. Meerdere keren dat ik daar toch niet aan gehouden hebt heeft geresulteerd in een slecht ingereden cilinder.
Hoe rustiger hij loopt des te fijner word de wand gepoetst. Word het toerental te hoog, dan krijg je allemaal kleine onevenheden in de wand. En daardoor gaat die later alleen maar slechter door lopen of veel benzine verbruiken.

En als je 500km rustig rijd, dan heb je niet direct een stoot rand in de cilinder.
 
Kan je toch gewoon nieuw kopen?
Sorry voor het ongemak en de verwarring er is voor dit model er geen een te krijgen omdat er in de binnenkant van mijn zadel aan de voorkant een kleine verhoging zit,
Post automatically merged:

Sorry voor het ongemak en de verwarring er is voor dit model er geen een te krijgen omdat er in de binnenkant van mijn zadel aan de voorkant een kleine verhoging zit,
Post automatically merged:

Sorry voor het ongemak en de verwarring er is voor dit model er geen een te krijgen omdat er in de binnenkant van mijn zadel aan de voorkant een kleine verhoging zit,
Post automatically merged:
dit is het probleem hoop dat je het kan zien
 

Attachments

  • 20220412_203247.jpg
    20220412_203247.jpg
    133.3 KB · Views: 20
En de verwarring wordt bij mij nog groter...

Je hebt het over een stuurslot en je maakt een onduidelijke foto waarvan ik denk dat deze in je buddy-bak is genomen.

Wat bedoel je eigenlijk met een stuurslot?

By the way, ik zie dat je nieuw bent op dit forum, welkom.
 
Last edited:
En de verwarring wordt bij mij nog groter...

Je hebt het over een stuurslot en je maakt een onduidelijke foto waarvan ik denk dat deze in je buddy-bak is genomen.

Wat bedoel je eigenlijk met een stuurslot?

By the way, ik zie dat je nieuw bent op dit forum, welkom.
Post automatically merged:

Ik bedoel geen contact maar een slot dat ook vast kan aan je stuur van uit je zadel
 
En de verwarring wordt bij mij nog groter...

Je hebt het over een stuurslot en je maakt een onduidelijke foto waarvan ik denk dat deze in je buddy-bak is genomen.

Wat bedoel je eigenlijk met een stuurslot?

By the way, ik zie dat je nieuw bent op dit forum, welkom.
ik bedoel een slot dat vanuit je buddy bak naar je stuur gaat vandaar de foto van mijn buddy bak er zit een kleine verhoging aan de voorkant in. en ik heb er al een paar geprobeerd zonder resultaat, heb er een foto bij gedaan van een stuurslot die niet gaat passen, nog maal sorry voor de slechte informatie. gr
 

Attachments

  • Screenshot_20220405-155934_Google.jpg
    Screenshot_20220405-155934_Google.jpg
    51.1 KB · Views: 16
Back
Top