Peugeot kisbee 4t startprobleem

Notorious072

New Member
Hallo beste mensen,

Scooter Start slecht en soms helemaal niet. Als ik in de ochtend bijvoorbeeld weg wil gaan start de scooter vrijwel nooit elektrisch maar met kickstart meestal wel. Als ik een stuk heb gereden en ik start de scooter na 5 minuten doet de elektrisch start het wel maar laat ik hem dan langer dan een uur staan dan doet de elektrische start het niet meer en dan wil het soms wel een gebeuren dat die met kickstart ook helemaal niet meer aangaat.

Heb de scooter na zon moment eens opengehaald en het valt me steeds weer op dat als ik aan de draadjes zit van de cdi (zitten trouwens niet los) dat die dan wel wil starten.
Er is mij ook een kapotte luchtkabel opgevallen bij de kleppendeksel die loopt naar de luchtfilter en heb een nieuwe besteld voor deze. Als ik die kabel eruit haal en mijn duim op het gat houd dan start de scooter 9/10 elektrisch goed als die het paar minuten daarvoor niet elektrisch doet.

Kan iemand mij een verklaring geven van dit probleem en of ik eventueel een nieuwe cdi erin zou moeten zetten? De scooter rijd als die aan is wel goed geen mankementen.

Dit is al vervangen aan de scooter:
-bougie
-luchtfilter
-carburateur
-benzinefilter
-kleppen gesteld
-bobine
-Accu
 
Advertisement - register to remove this

Wat je aangeeft, de CDI zou hier zeker invloed op hebben, maar wat ik ook vreemd is dat je elektrische start ermee ophoud. Heeft je accu dan te weinig spanning of?

Ik zou eerst een de ontsteking gaan nakijken/doormeten.
 
Bedankt voor je reactie bas.

Hoe kan ik dit het beste doormeten? De bougie is al een aantal maandjes terug vervangen en die is mooi bruin zag ik paar dagen terug. De bobine is ook bijna nieuw. De spanning van de accu staat op 12.5v. De cdi en de stator heb ik nog niet vervangen maar vind het best raar dat de scooter wel perfect rijd als die eenmaal gestart is.
 
Ik zit nu nog een keer je tekst goed door te lezen, maar als ik lees start hij met warme motor dus prima. Test je choke eens?

Dat zou je klachten ook kunnen verklaren.
 
Ik zit nu nog een keer je tekst goed door te lezen, maar als ik lees start hij met warme motor dus prima. Test je choke eens?

Dat zou je klachten ook kunnen verklaren.
Ik heb deze carburateur nu ongeveer 5 maand. Zit ook een elektrische choke bij in. Maar mocht er iets mis zijn met de choke is het dan niet zo dat de scooter de eerste minuten ook slecht rijd want dat heb ik niet namelijk?
 
Een choke helpt ook bij het starten. Aangezien je aangeeft dat hij bij een warme motor wel goed start en koud niet zou ik ook dit zeker even controleren
 
Ik durf te beweren dat tenminste 80% van problemen met scooters te maken heeft met de carburateur of de instelling hiervan.

Zou eens beginnen met het grondig schoonmaken en controleren van de carburateur, alle kanaaltjes door spuiten/blazen, sproeiers goed schoonmaken.
Werking van de vlotternaald en vlotter controleren en hiermee ook carbvulling (=brandstofniveau in de vlotterkamer)

Verder als je aan de bedrading van de ontsteking gerommeld hebt, start hij vaak goed, dus ook hier controleren of de draadjes nog in goede conditie zijn en alle connectoren vrij zijn van oxidevorming en goed contact (blijven) maken.
 
Een choke helpt ook bij het starten. Aangezien je aangeeft dat hij bij een warme motor wel goed start en koud niet zou ik ook dit zeker even controleren
Heb de elektrische choke getest aan de hand van een filmpje op youtube en blijkt dat die gewoon goed werkt. Merk het ook als ik de scooter de eerste keer start dat die de eerste paar minuten wat hoger stationair loopt en daarna weer rustig.
Post automatically merged:

Ik durf te beweren dat tenminste 80% van problemen met scooters te maken heeft met de carburateur of de instelling hiervan.

Zou eens beginnen met het grondig schoonmaken en controleren van de carburateur, alle kanaaltjes door spuiten/blazen, sproeiers goed schoonmaken.
Werking van de vlotternaald en vlotter controleren en hiermee ook carbvulling (=brandstofniveau in de vlotterkamer)

Verder als je aan de bedrading van de ontsteking gerommeld hebt, start hij vaak goed, dus ook hier controleren of de draadjes nog in goede conditie zijn en alle connectoren vrij zijn van oxidevorming en goed contact (blijven) maken.
Ik zou eerder denken dat het aan de bedrading ligt van de cdi aangezien de carburateur vrij nieuw is. Vandaag weer starte ik hem vanmorgen met 2 keer kicken. Rij er Een stuk mee deed hem uit. Na 5 minuten proberen elektrisch te starten en deed het. Deed hem weer uit en probeerde na een halfuur weer elektrisch te starten en het werkte niet meer. Heb toen weer aan de bedrading van cdi gezeten en probeerde het nog eens en dit keer starte die. Het is dus of de bedrading van de cdi of de cdi zelf. Dat is dus wat ik denk of denken jullie dat het probleem toch ergens anders ligt?
 
Last edited:
Back
Top