peugeot kisbee 4t 2013 cdi

Advertisement - register to remove this

Hoe begrenst deze kisbee de snelheid?
op toeren van de motor
op snelheid van de scooter
op beiden, wat het eerst bereikt wordt.
Een cartersensor. Als een bepaalde snelheid is bereikt stopt de scooter met toeren maken en blijft op een constant toerental en een constante snelheid rijden.
 
@gvanrossem, wel even in je carterkap kijken of daar een cartersensor zit.
Niet alle Kisbees hebben namelijk een cartersensor.

Even wat @Ruben01 ook al zei:
  • Heb je een cartersensor gebeurt de begrenzing op snelheid van de koppellingsbel/achterwiel.
  • Heb je geen sensor gebeurt de begrenzing op toerental.
Is dit een snor- of een bromfiets?
 
@gvanrossem, wel even in je carterkap kijken of daar een cartersensor zit.
Niet alle Kisbees hebben namelijk een cartersensor.

Even wat @Ruben01 ook al zei:
  • Heb je een cartersensor gebeurt de begrenzing op snelheid van de koppellingsbel/achterwiel.
  • Heb je geen sensor gebeurt de begrenzing op toerental.
Is dit een snor- of een bromfiets?
Het is een bromfiets en hij heeft een cartersensor. Maar als ik die loshaal heb ik toch de indruk dat hij dan op toerental gaat begrenzen.
 
Ja hij begint dan te stotteren en in te houden als je de cartersensor gewoon afkoppelt.
Dit waarschijnlijk doordat de cartersensorinput van de cdi nu een ongedefineerde spanning krijgt door allerlij stoorproducten van oa de ontsteking.

De cdi van de kisbee die werkt met een cartersensor is een speciaaltje.
Normaliter is een cdi of AC of DC, de cdi van deze kisbee heeft ze beide.

Ik heb een beschrijving gezien waarbij ze op de cartersensorinput van de cdi, 12Volt zetten, dan zou hij onbegrensd zijn.

Dit deed men door op de zwarte draad van de cdi (dit is de accuspanning) een aftakking te maken en de andere zijde van deze aftakdraad aan te sluiten op de cartersensorinput van de cdi.

schema ontsteking-carterbegrenzing Peugeot Kisbee.png
 
Last edited:
Wel opletten dat als eerste de varioring verwijdert is alvorens de CDI door te schakelen naar het contaktslot!
(iets ruimer sproeiertje monteren is ook wenselijk)

Tevens is het zo dat deze setting (doorschakelen naar 12V op contakt) niet meer ongedaan te maken is.
Terug gaan naar de standaard setting, dient er dus een geheel nieuwe CDI geplaatst te worden!
 
Back
Top