eurokit
Broem Broem Pff Pff
Ik heb een vraag betreft van een van mijn scooters een oude model Peugeot kisbee 2011 4takt euro 2 met een Pen 13 krukas erin.
Wil volgende week wanneer ik tijd heb een motor blok swap doen bij mijn peugeot kisbee 4t
Heb de oorspronkelijk motor eraf gehaald omdat die het niet meer deed en naar gekeken moest worden.
Aangezien ik de scooter direct weer wilde laten rijden, heb ik van een 2ehandse scooter waar ik nog een blok van had deze er tijdelijk eronder gezet, omdat deze het wel deed aangezien hij op bepaalde punten niet meer zo fris eruit ziet ( uitlaat ophanging dolgedraait, luchtfilter ophanging door gedraaid. 1 draad-end van de cilinderkop afgebroken.. (had alles tijdelijk provisorisch vast gemaakt zodat het toch rijdbaar was) Kon daar een tijdje mee rijden) Maar ben op een moment aangekomen dat die motor weg kan en me andere goede motor er weer terug eronder wil zetten. Alleen van dat blok is de cilinder niet zo best. (rijd nog wel, met wat minder kracht)
Alleen voordat ik dat blok er onder ga doen wilde ik toch nog de cilinder vervangen..
Wil hier dus ook een 60cc eronder doen (voor het geld kan ik er niet om huilen) (rond de 30 euro of zo voor een nieuwe kit)
Nou heeft me oude cilinderkop nog dat SLS systeem erop zitten. Op zicht ben ik wel voor zo`n systeem als het om lucht kwaliteit gaat.
Maar als dat in de weg gaat zitten bij het kleppen stellen (wat het ook doet bij de kisbee i.v.m de bouw van het frame (zit ook heel erg dicht op het frame)
Dan wil ik dat SLS systeem liever eraf hebben. Ook vond ik het 2ehandse blok zonder die SLS beter rijden (leek veel meer vermogen te houden, lekkerder te lopen)
Nou zie ik dus dat je lange kleppen hebt en korte kleppen.. Zo ver ik weet heeft mijn blok korte kleppen..
Kunnen die koppen zomaar uitgewisseld worden of beter niet doen?
Wil volgende week wanneer ik tijd heb een motor blok swap doen bij mijn peugeot kisbee 4t
Heb de oorspronkelijk motor eraf gehaald omdat die het niet meer deed en naar gekeken moest worden.
Aangezien ik de scooter direct weer wilde laten rijden, heb ik van een 2ehandse scooter waar ik nog een blok van had deze er tijdelijk eronder gezet, omdat deze het wel deed aangezien hij op bepaalde punten niet meer zo fris eruit ziet ( uitlaat ophanging dolgedraait, luchtfilter ophanging door gedraaid. 1 draad-end van de cilinderkop afgebroken.. (had alles tijdelijk provisorisch vast gemaakt zodat het toch rijdbaar was) Kon daar een tijdje mee rijden) Maar ben op een moment aangekomen dat die motor weg kan en me andere goede motor er weer terug eronder wil zetten. Alleen van dat blok is de cilinder niet zo best. (rijd nog wel, met wat minder kracht)
Alleen voordat ik dat blok er onder ga doen wilde ik toch nog de cilinder vervangen..
Wil hier dus ook een 60cc eronder doen (voor het geld kan ik er niet om huilen) (rond de 30 euro of zo voor een nieuwe kit)
Nou heeft me oude cilinderkop nog dat SLS systeem erop zitten. Op zicht ben ik wel voor zo`n systeem als het om lucht kwaliteit gaat.
Maar als dat in de weg gaat zitten bij het kleppen stellen (wat het ook doet bij de kisbee i.v.m de bouw van het frame (zit ook heel erg dicht op het frame)
Dan wil ik dat SLS systeem liever eraf hebben. Ook vond ik het 2ehandse blok zonder die SLS beter rijden (leek veel meer vermogen te houden, lekkerder te lopen)
Nou zie ik dus dat je lange kleppen hebt en korte kleppen.. Zo ver ik weet heeft mijn blok korte kleppen..
Kunnen die koppen zomaar uitgewisseld worden of beter niet doen?