Peugeot kisbee 4 takt opvoeren

Piet_piraat

New Member
Dag beste
Ik heb een Peugeot kisbee 2019 4takt (a-klasse 25km/uur) en zou deze graag 30-40 laten rijden. Kan iemand mij helpen door te zeggen wat ik kan doen/veranderen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Voor oudere modellen (niet euro 4) zou het vervangen/aanpassen van de variobus voldoende zijn.
Echter denk(weet) ik dat je een euro 4 model heb en dit is een stuk lastiger omdat alles door de ECU wordt geregeld.

Je kan altijd de variobus vervangen en kijken hoe de scooter er op reageert, dit is de goedkopere oplossing
Of je kan naar de dealer gaan en ze de ECU laten aanpassen, zit kan in sommige gevallen prijzig zijn!
 
Snor aanpassen kan dmv een nokje weghalen van het koppeling behuizing.
Dat levert +12km/u op dus uitgaande van standaard 28km/u + 12 zit je op 40km/u.
Ik zou wel voor de zekerheid een euro begrenzer installeren.
Dan gaat hij begrensd 28 en ontgrensd 40.

Een 2e optie is door de dealer op max 34 laten zetten.
Hun slijpen dan 1 nokje weg en verlagen dan in de ecu de snelheid naar 34.
Mijn dealer vraagt daar €100 voor.

De 3e optie is een brom ecu + evt laten omkeuren naar B klasse.
 
Vandaag de snor Euro5 aangepast door 1 nokje eraf te slijpen, resultaat 36 km/u op gps en 39 km/u op de teller dus net iets te snel.
Ik heb hierna een plaatje haaks omgebogen en boven op de carburateur geschroefd zodat de gashendel niet verder open kan dan een bepaald punt (eerst punt van gashendel bepaald met testrijden) resultaat nu precies 34 km/h op de GPS en 37km /u op de teller. Het enige verschil is dat hij nu iets minder snel optrekt maar dat vind ik niet zo een probleem, scooter rijdt nu in ieder geval stukken beter.
 
Last edited:
Goed bezig. Ipv carburateur bedoel je waarschijnlijk je luchthuis (waar de injectie in zit)

Wel een goede truc.

Mijn Kisbee GT gaat 50 op de teller en 48 op de gps. Na het inrijden c
verwijder ik 1 nokje en laat ik de ecu op 54 zetten. Ik hoop dat dit 54 gps is en 56 op de teller ipv 54 teller en 52 gps.
 
Goed bezig. Ipv carburateur bedoel je waarschijnlijk je luchthuis (waar de injectie in zit)

Wel een goede truc.

Mijn Kisbee GT gaat 50 op de teller en 48 op de gps. Na het inrijden c
verwijder ik 1 nokje en laat ik de ecu op 54 zetten. Ik hoop dat dit 54 gps is en 56 op de teller ipv 54 teller en 52 gps.
Ecu is als het goed is GPS snelheid
 
Back
Top