Peugeot Kisbee 4 takt lekkage bij tank

Status
Not open for further replies.

PlaceboGrass

New Member
Hey allemaal,

Sinds kort heb ik een Peugeot Kisbee 4 takt gekocht bij een kennis, dus tweedehands.

Vandaag viel mij op dat er wat benzine lekt, dus ik heb de buddy eruit gehaald en ontdekte al snel dat de lekkage zich bovenop de tank bevind. Echter, weet ik niet hoe dit onderdeel heet en of het vervangen kan worden. Anders moet ik een compleet nieuwe tank monteren en dat lijkt mij ook geen goedkope klus.

Zie foto's voor het onderdeel dat ik bedoel. (Op de foto ligt de benzineslang er vanaf).20190930_195915.jpg20190930_195856.jpg

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Is dit de lekkage die je bedoelt ?
(blauwe pijl)

Kan je het "pijpje" een kwartslag linksom draaien ?
(gele pijl)
Als dit kan, dan zit er wellicht een rubberen afsluitring in die je kan/moet vervangen.

Wanneer dit een vast onderdeel is van de tank dan kan je deze met een kunststoflijm/kit dicht te smeren.
(rode pijl)

Op de bijgeleverde foto zie je wat ik bedoel met de gekleurde pijlen.

BENZINETANK.jpg
 
Ten eerste, bed
Is dit de lekkage die je bedoelt ?
(blauwe pijl)

Kan je het "pijpje" een kwartslag linksom draaien ?
(gele pijl)
Als dit kan, dan zit er wellicht een rubberen afsluitring in die je kan/moet vervangen.

Wanneer dit een vast onderdeel is van de tank dan kan je deze met een kunststoflijm/kit dicht te smeren.
(rode pijl)

Op de bijgeleverde foto zie je wat ik bedoel met de gekleurde pijlen.

View attachment 51774

Ten eerste, bedankt voor je reactie!

Het ziet er wel naar uit dat het eraf gedraaid kan worden, maar er komt totaal geen beweging in als ik er aan draai. Toch zie ik op foto's van Peugeot Kisbee tanks, dat dit onderdeel er nog niet op zit (zie eerste foto).

Daarnaast staan er een pijltje op het onderdeel, die gelijk staat met een pijltje op de tank (zie tweede foto, een bovenaanzicht van het onderdeel).

Op de laatste foto heb ik met een rode cirkel gemarkeert waar het scheurtje zit (een zeer onhandige plek om te lijmen lijkt me!)
 

Attachments

  • 20190930_222352.jpg
    20190930_222352.jpg
    32.4 KB · Views: 13
  • 20190930_221923.jpg
    20190930_221923.jpg
    183.7 KB · Views: 11
  • 20190930_222056.jpg
    20190930_222056.jpg
    132.3 KB · Views: 13
Die benzine tank is van een kisbee injectie.. Want het oude model heeft dat ding er niet erop zitten

Dat ding is overigens een benzine retour systeem.. Al het brandstof dat teveel van de injector komt gaat weer retour benzine tank.
 
Die benzine tank is van een kisbee injectie.. Want het oude model heeft dat ding er niet erop zitten

Dat ding is overigens een benzine retour systeem.. Al het brandstof dat teveel van de injector komt gaat weer retour benzine tank.

Bedankt voor de uitleg, ik had geen flauw idee!

Weet jij of dit onderdeel dan te vervangen is of niet?
Of wordt dat een volledig nieuwe tank of iets dergelijks?
 
Dag allemaal,

Eerder stelde ik ook deze vraag, maar wellicht op de verkeerde plaats.

Een aantal dagen terug heb ik een nette Peugeot Kisbee gekocht uit 2018. De 4-takt uitvoering met injectiemotor.

Ik heb zelf weinig verstand van scooters, maar ontdekte een benzine lek, nadat ik mijn buddy had los geschroeft.

In het onderdeel dat ik rood gemarkeerd heb, zit een duidelijk zichtbaar scheurtje. Normaal zit hier een brandstofslang overheen en voor zo ver ik begrepen heb, is het onderdeel van een benzine retourneringssysteem.

Wat ik graag wil weten, is of ik dit onderdeel kan vervangen, laten repareren of dat ik een geheel nieuwe tank moet aanschaffen (ik ben bang dat het laatste van toepassing is).

Op de foto's is goed te zien over welk onderdeel het gaat. Het bevind zich op de bovenzijde van de tank. (Misschien onduidelijk, maar de brandstofslang ligt er nu vanaf/naast).

Alvast bedankt voor de hulp! 20190930_222056.jpg20190930_195915.jpg20190930_195856.jpg
 
Kijk eerst even of er ook echt benzine uit komt. Anders zou je met een kit/lijm die tegen bijtende stoffen kan het gewoon kunnen afdichten.
 
Kijk eerst even of er ook echt benzine uit komt. Anders zou je met een kit/lijm die tegen bijtende stoffen kan het gewoon kunnen afdichten.

Bedankt voor je reactie.

Wanneer ik de scooter start, loopt er inderdaad ook gelijk benzine uit het scheurtje. Dit heb ik uiteraard al gecontroleerd. Ik heb ook al gezocht welke lijm mogelijk geachikt is en vam welk materiaal de tank is gemaakt. Beide zoekopdrachten leverden weinig resultaat op. Heb jij misschien een idee welke lijm juist is?
 
Bedankt voor je reactie.

Wanneer ik de scooter start, loopt er inderdaad ook gelijk benzine uit het scheurtje. Dit heb ik uiteraard al gecontroleerd. Ik heb ook al gezocht welke lijm mogelijk geachikt is en vam welk materiaal de tank is gemaakt. Beide zoekopdrachten leverden weinig resultaat op. Heb jij misschien een idee welke lijm juist is?
Ik heb zelf geen ervaring met dit spul: https://www.bison.nl/nl/product.811 maar ik hoor er wel veel goeie dingen over.
 
Als je het geprobeert heb, zou je dan ook jouw ervaring op het forum kunnen delen?

Ik zou nog laten weten of de lijm hielp.

Toen ik las dat de lijm bedoeld is voor metalen tanken, heb ik het niet gekocht. Ik had een nieuwe tank besteld en deze vandaag gemonteerd. Alle problemen zijn opgeslost en het was nieteens al te duur. Zeker de moeite waard.

Bedankt dat je hebt gereageerd!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top