Peugeot kisbee 4 takt bij 2021 ontgrenzen

Bertjedoemawa

New Member
Weet iemand of het mogelijk is om bij een Peugeot kisbee de begrenzing eraf te halen is door middel van een losse afstandsbediening ( heb zo,n ding ooit besteld bij tante Ali in China)

heb iets gelezen met een blauwe draad aan de (massa?) zwarte draad te maken dat de begrenzer eraf is maar weet niet of dit kan/klopt. Hier wil ik dan de A.b. Tussen zetten. Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Bert,

van de Kisbee bestaan verschillende uitvoeringen in de loop der jaren.
Dus eerst eens kijken waarmee we te doen hebben want het bouwjaar is vrij recent en ik denk niet dat deze nog gebruik maakt van een CDI maar eerder van een ECS of zelfs ECU ivm de Euronormen qua uitstoot. (Euro4, Euro5)

Dus waarschijnlijk gaat het trucje met het foppen van de cdi, bij jouw scooter, niet op.

Kijk eerst eens of je een CDI, een ECS of ECU hebt of maak er een foto van.

Edit: ik heb even op de Peugeot website gekeken en hier staat, injectiemotor, dus je gaat bijna zeker een ECU aantreffen.
Helaas is het ontgrenzen bij ECS of ECU niet zo gemakkelijk en zal, indien uberhaupt mogelijk is, een software aanpassing nodig zijn.
Dit kun je niet zelf zonder de juiste programma's en tools.
Dus het lijkt me verstandig contact op te nemen met de dealer en navraag te doen.
 
Last edited:
Bert,

van de Kisbee bestaan verschillende uitvoeringen in de loop der jaren.
Dus eerst eens kijken waarmee we te doen hebben want het bouwjaar is vrij recent en ik denk niet dat deze nog gebruik maakt van een CDI maar eerder van een ECS of zelfs ECU ivm de Euronormen qua uitstoot. (Euro4, Euro5)

Dus waarschijnlijk gaat het trucje met het foppen van de cdi, bij jouw scooter, niet op.

Kijk eerst eens of je een CDI, een ECS of ECU hebt of maak er een foto van.

Edit: ik heb even op de Peugeot website gekeken en hier staat, injectiemotor, dus je gaat bijna zeker een ECU aantreffen.
Helaas is het ontgrenzen bij ECS of ECU niet zo gemakkelijk en zal, indien uberhaupt mogelijk is, een software aanpassing nodig zijn.
Dit kun je niet zelf zonder de juiste programma's en tools.
Dus het lijkt me verstandig contact op te nemen met de dealer en navraag te doen.
Idd een ecu aanwezig balen dus voor nu. Maar ga contact opnemen met de dealer voor software aanpassing
 
Ik was benieuwd of het mogelijk is om een Peugeot Kisbee brom injectie Euro5 op te voeren zonder dat hij aan de computer hoeft. Wellicht zijn er mensen hier die het ook interessant vinden.
Onderstaande werkt ook op de Euro4.

LET OP Euro4 heeft ECU en Euro5 heeft een CDI (geen idee waarom Peugeot is overgestapt van ECU naar CDI)

Origineel: 50 teller en 48 gps

Nokje verwijderd: 66 teller en 63 gps

Varioring 3.6mm: 63 teller en 60 gps


Nu wil ik uitkomen op 54-56 gps (binnen de WOK grens).
Ik moet sowieso een bredere Varioring kopen.
Hierbij denk ik aan 5 of 6mm.
Hebben jullie enig idee welke maat ik moet bestellen?
 
Misschien omdat je in een ECU nog waardes kan wijzigen, en in een nieuwe type CDI dit hardcoded is en dus niet meer aan te passen is.
 
dat zou het kunnen zijn inderdaad. Gelukkig is opvoeren ook mogelijk buiten de cdi om voor de mensen die dat willen.
 
Ik heb zelf een nok weggehaald. Rijd nu ongeveer 40 op de teller. Kan ik deze veilig verlagen door een ring te plaatsen? Gaat om een euro 4
 
Jazeker kan dat.
Ik heb een 3.6mm ring geprobeerd en dat scheelt 3km. Om van 40 naar 34 (wok grens) te gaan zou u 5 of 6mm moeten hebben.
Het beste is een setje waar 5, 6, 7 en 8mm in zit. Mocht hij re hard of te langzaam gaan kunt u een andere proberen.
Zo'n setje kost €11.
Ik ben erg erg benieuwd naar het resultaat.
 
Nee dat klopt.
De Kisbee E4 en E5 heeft een sensor (zie kabeltje die de carterdeksel in gaat).
Per omwenteling telt hij 4 nokjes/magneetstripjes.
Door 1 te verwijderen gaat de scooter een stukje harder.
Ik heb dit getest bij E4 brom +12km en E5 brom +16km.
Door een ring om de variobus te schuiven wordt de snelheid begrensd.
 
Nee vind ik niet noodzakelijk
hallo, wie weet raad, mijn vrouw heeft n Kisbee 25 km uitvoering, (bouwjaar 2021 Euro5), staat nu op 800km. in het begin liep ie 25km/u en viel "dood" als deze snelheid bereikt werd, kwam ze onder deze snelheid dan pakte ie weer op tot 25km/u, om vervolgens weer "dood" te vallen...
na de 500 beurt, heeft de dealer de snelheid geprobeerd aan tepassen naar 35 km/u, maar is geen succes, soms loopt ie 35 km/u met het zelfde verschijnsel als bij 25 km/u of hij loopt door naar 55 km/u ! het is zo irritant dat mijn vrouw nu haar oude scooter maar weer gebruikt...
 
@Alesandro Komt mij niet bekend voor. Bij ons wel dat als je gas bij wil geven hij niet sneller gaat. Dan even gas terug en dan pakt hij hem weer op. De dealer kon het niet vinden bij de 1.000km beurt.
 
Een varioring in de euro 4/5 is toch niet de bedoeling?

Vario ring is ook hierin niet de hoofd begrenzer. Die zit in de cdi zelf. Dan doen ze hem in de cdi op 50 zetten, en met een vario ring kan je hem kwa snelheid wat fijner afstellen naar 45 of 46.. Of wat je precies nodig hebt.
Post automatically merged:

Moet je nog andere rollen hebben als je hem begrenst met vario?

Ligt eraan hoe die rijd. Als die alleen maar overtoeren draait, kan je iets zwaardere proberen.
 
Back
Top