Peugeot kisbee 2017

Samdbgc

New Member
Ik heb laatst per ongeluk kortsluiting gemaakt door een 12v kabel die direct vanaf mijn accu kwam contact te laten maken met het frame en sindsdien loopt hij heel slecht (peugeot kisbee 2017) de bougie en cdi heb ik vervangen maar zou nu zo gauw niet weten wat het verder kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Sam,

heb je ook de zekering gecontroleerd/vervangen want deze zal ook wel defect gegaan zijn met die kortsluiting?

Is je accu nog in orde?
 
Sam,

heb je ook de zekering gecontroleerd/vervangen want deze zal ook wel defect gegaan zijn met die kortsluiting?

Is je accu nog in orde?
Zekering is vervangen en accu is heel zwak ik heb ook een luchthoorn en de compressor krijgt niet genoeg stroom om genoeg lucht te blazen maar ik neem aan dat met accu vervangen ik nog niet veel gewonnen heb
 
accu is heel zwak
De Kisbee is een speciaaltje voor wat betreft de CDI.
Dit is een combinatie van een AC en DC CDI.
Dus deze CDI is ook afhankelijk van een goeie en stabiele accuspanning.
Dus een slechte accu kan wel degelijk de oorzaak zijn van het niet goed lopen van je brommer.

maar ik neem aan dat met accu vervangen ik nog niet veel gewonnen heb
Dat is nog maar de vraag???

Wat ik me zou afvragen is, "waarom is de accu zo zwak?".
Is dit doordat hij versleten is of is dit doordat hij niet goed geladen wordt door de spanningsregelaar.

Ik zou toch beginnen met het vervangen van de accu of op z'n minst de accu heel goed op te laden en daarna kijken of de accu nog krachtig genoeg is om de startmotor goed rond te gooien en je luchthoorn te laten functioneren.

Verder kijken of na deze actie de accu zijn spanning goed vasthoudt en meten of de accu geladen wordt bij draaiende motor.
 
Kijk is, hier heb ik wat aan, ik zal er vanavond is een accu van een vriend aanleggen en die van mezelf dat en poosje aan de lader leggen en dan weer verder kijken
Post automatically merged:

Hij rijd trouwens wel maar trekt gewoon erg langzaam op rn dit had ik ook toen ik mijn cartersensor los had van mij cdi.
Post automatically merged:

En de kortsluiting was een kabel rie ik zelf direct vanaf mijn accu had getrokken en die lag op mijn frame dus zou het dan ook goed kunnen dat mij accu daardoor kapot is gegaan ?
 
Last edited:
En de kortsluiting was een kabel rie ik zelf direct vanaf mijn accu had getrokken en die lag op mijn frame dus zou het dan ook goed kunnen dat mij accu daardoor kapot is gegaan ?
Een accu vind het nooit lekker wanneer deze kortgesloten geweest is.
Dus het is heel goed mogelijk dat deze de brui eraan gegeven heeft...
 
Een accu vind het nooit lekker wanneer deze kortgesloten geweest is.
Dus het is heel goed mogelijk dat deze de brui eraan gegeven heeft...
Hij geeft
De Kisbee is een speciaaltje voor wat betreft de CDI.
Dit is een combinatie van een AC en DC CDI.
Dus deze CDI is ook afhankelijk van een goeie en stabiele accuspanning.
Dus een slechte accu kan wel degelijk de oorzaak zijn van het niet goed lopen van je brommer.


Dat is nog maar de vraag???

Wat ik me zou afvragen is, "waarom is de accu zo zwak?".
Is dit doordat hij versleten is of is dit doordat hij niet goed geladen wordt door de spanningsregelaar.

Ik zou toch beginnen met het vervangen van de accu of op z'n minst de accu heel goed op te laden en daarna kijken of de accu nog krachtig genoeg is om de startmotor goed rond te gooien en je luchthoorn te laten functioneren.

Verder kijken of na deze actie de accu zijn spanning goed vasthoudt en meten of de accu geladen wordt bij draaiende motor.
spanningsregelaar lijkt mijzelf sterk want mijn verlichting doet het nog wel normaal
 
Zonder accu loopt hij wel maar als ik dan toeter blaast hij minimaal lucht en valt hij uit na een paar seconden dus je zou dan toch denken dat het de spanningsregelaar is en aks ik toeter gaat mn verlichting heel zwak tot niet branden
 
Sam,

ik verwijs wederom naar mijn post #4, leuker kan ik het niet maken.
Zorg eerst dat die accuspanning in orde komt en blijft, en meet daarna of de accu geladen wordt.
Dit is de volgorde die je moet aanhouden.
 
Sam,

ik verwijs wederom naar mijn post #4, leuker kan ik het niet maken.
Zorg eerst dat die accuspanning in orde komt en blijft, en meet daarna of de accu geladen wordt.
Dit is de volgorde die je moet aanhouden.
Nieuwe accu zit erop maar als ik toeter nogsteeds te weinig lucht en verlichting gaat zwak branden, spanningsregelaar misschien vervangen ?
 
spanningsregelaar misschien vervangen ?
Geld kun je altijd uitgeven maar beter eerst even meten.

Wat is de spanning van de nieuwe accu?
Indien deze weer te laag is, laadt je accu eens goed op.
Daarna terug monteren.
Spanning opnieuw meten, deze moet na de laadbeurt ruim boven de 12 Volt zijn en blijven.
Start daarna de motor en meet wederom de spanning terwijl je gas geeft, de spanning moet nu stijgen tot ongeveer 14 a 15 Volt.
Als de spanning tussen deze waarden is is de spanningsregelaar in orde en heb je, je dit geld gespaard.
 
Geld kun je altijd uitgeven maar beter eerst even meten.

Wat is de spanning van de nieuwe accu?
Indien deze weer te laag is, laadt je accu eens goed op.
Daarna terug monteren.
Spanning opnieuw meten, deze moet na de laadbeurt ruim boven de 12 Volt zijn en blijven.
Start daarna de motor en meet wederom de spanning terwijl je gas geeft, de spanning moet nu stijgen tot ongeveer 14 a 15 Volt.
Als de spanning tussen deze waarden is is de spanningsregelaar in orde en heb je, je dit geld gespaard.
Spanningsregelaar was inderdaad kapot nu met nieuwe accu en nieuwe spanningsregelaar is mn verlichting en toeter opgelost maar hij loopt nogsteeds niet beter, cdi is ook nieuw
 
Geld kun je altijd uitgeven maar beter eerst even meten.

Wat is de spanning van de nieuwe accu?
Indien deze weer te laag is, laadt je accu eens goed op.
Daarna terug monteren.
Spanning opnieuw meten, deze moet na de laadbeurt ruim boven de 12 Volt zijn en blijven.
Start daarna de motor en meet wederom de spanning terwijl je gas geeft, de spanning moet nu stijgen tot ongeveer 14 a 15 Volt.
Als de spanning tussen deze waarden is is de spanningsregelaar in orde en heb je, je dit geld gespaard.
Heb nu ontsteking bobine en cdi vervangen en hij loopt en trekt al veel beter alleen nu heb ik het idee dat mijn choke ook kapot is omdat hij veel te veel benzine krijg en nogsteeds niet lekker rijd rn stilvalt wanneer je het gas loslaat
 
Hoeveel stroom kan jouw compressor en hoorn verbruiken? Als ik denk aan de bekende setjes, is dit overkill voor een scoot-stroomvoorziening.
Groet,
 
Heb nu ontsteking bobine en cdi vervangen en hij loopt en trekt al veel beter alleen nu heb ik het idee dat mijn choke ook kapot is omdat hij veel te veel benzine krijg en nogsteeds niet lekker rijd rn stilvalt wanneer je het gas loslaat
Heb ook het idee dat mijn vonk van mn bougie erg zwak is
 
Geld kun je altijd uitgeven maar beter eerst even meten.

Wat is de spanning van de nieuwe accu?
Indien deze weer te laag is, laadt je accu eens goed op.
Daarna terug monteren.
Spanning opnieuw meten, deze moet na de laadbeurt ruim boven de 12 Volt zijn en blijven.
Start daarna de motor en meet wederom de spanning terwijl je gas geeft, de spanning moet nu stijgen tot ongeveer 14 a 15 Volt.
Als de spanning tussen deze waarden is is de spanningsregelaar in orde en heb je, je dit geld gespaard.
Heb nu de accu, ontsteking, cdi, bobine, choke en bougie vervangen en hij loopt nogsteeds zo kut en niet harder dan 30, loopt wel al beter dan eerst als hij op de standaard staat
 
Back
Top