Peugeot kisbee 139QMBE 80cc monteren

Maik45455

New Member
Goede middag,
Ik ben van plan om op mijn kisbee uit 2011 met het 139QMB-E motorblok een 70/80cc kit te gaan monteren. Ik weet alleen niet zeker of het nu om een blok gaat met een pen 10 krukas of pen 13. Zou het daarnaast ook nog nodig zijn om een andere krukas en cilinderkop te plaatsen of voldoen de originele ook?

Dacht zelf aan deze kit: https://www.k-parts.nl/cilinderkit-101-octane-72cc-gy6-kymco-50cc-4-takt.html
Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Voor pen 10 zijn er geen grotere zuigers voor dan de originele. Peugeot heeft dit perse zo gedaan om het opvoeren tegen te werken.

De oudere blokken hebben zeker pen 13.. vanaf 2014 en later is er een kans dat je Pen 10 hebt. Om het zeker te weten zal je moeten sleutelen.
Neem aan dat je de 72cc kit bedoeld? Dus heb je Pen 10 dan heb je pech, en kan je het blok gaan splitten..

Daarom vermijd ik dat Pen 10 spul als de pest. Gebruik zelf alleen Pen13 spul. Alleen al om de reden dat de originele Pen 10 krukas en zuiger rete duur zijn. En voor Pen 13 heb je vele alternatieven..
 
Die kans is wel vrij groot.. Maar als er eerder eraan gesleuteld is weet je niet welke type krukas ze dan geplaatst hebben. Meeste zouden naar een krukas voor een kisbee grijpen, maar die is dan alleen pen 10.
 
Back
Top