Peugeot Jetforce motorkenteken

DaytonB

Member
Beste forumleden,

Op dit moment heb ik een Peugeot Jetforce C-tech (zie profielfoto) en wil ik mijn motorrijbewijs halen. Nu is het zo dat de scooter mij prima bevalt en heel degelijk is. Nu zat ik eraan te denken om er een motorscooter van te maken waarmee ik het meest van huis naar werk ga en weer terug.

De setup van de scooter is nu:
-8,5 gram rollen (zo rijdt hij lekkerder op langere stukken)
-Onbekende drukveer
-Tecnigas silent pro uitlaat

Voor de rest is alles standaard en hij reed met gemak over de 80 waarna ik hem weer heb begrensd omdat ik geen wok wil krijgen van oom agent.

Zou het realistisch zijn om er ook op de snelweg mee te kunnen rijden zonder dat hij als een straaljager klinkt? En zo ja welke onderdelen zou ik dan nodig hebben? (Cilinderkit, vario, uitlaat, enz)

Ik hoor graag jullie meningen.:)
 
Advertisement - register to remove this

Beste forumleden,

Op dit moment heb ik een Peugeot Jetforce C-tech (zie profielfoto) en wil ik mijn motorrijbewijs halen. Nu is het zo dat de scooter mij prima bevalt en heel degelijk is. Nu zat ik eraan te denken om er een motorscooter van te maken waarmee ik het meest van huis naar werk ga en weer terug.

De setup van de scooter is nu:
-8,5 gram rollen (zo rijdt hij lekkerder op langere stukken)
-Onbekende drukveer
-Tecnigas silent pro uitlaat

Voor de rest is alles standaard en hij reed met gemak over de 80 waarna ik hem weer heb begrensd omdat ik geen wok wil krijgen van oom agent.

Zou het realistisch zijn om er ook op de snelweg mee te kunnen rijden zonder dat hij als een straaljager klinkt? En zo ja welke onderdelen zou ik dan nodig hebben? (Cilinderkit, vario, uitlaat, enz)

Ik hoor graag jullie meningen.:)
In theorie kan je zolang hij harder dan 60 loopt (en natuurlijk aan de rest van de keuringseisen voldoet) al op motorplaat laten keuren. En mag je er officieel mee op de openbare weg. Verder weet ik niet of er echt hele snelle cilinders/onderdelen verkrijgbaar zijn voor peugeot. Maar natuurlijk zal hij altijd wat meer geluid maken na het opvoeren, al kan dit al flink verminderd worden door met std luchtfilter te blijven rijden en de demperwol tijdig te vervangen.
 
In theorie kan je zolang hij harder dan 60 loopt (en natuurlijk aan de rest van de keuringseisen voldoet) al op motorplaat laten keuren. En mag je er officieel mee op de openbare weg. Verder weet ik niet of er echt hele snelle cilinders/onderdelen verkrijgbaar zijn voor peugeot. Maar natuurlijk zal hij altijd wat meer geluid maken na het opvoeren, al kan dit al flink verminderd worden door met std luchtfilter te blijven rijden en de demperwol tijdig te vervangen.
Zou het monteren van een langere vertanding of een vario van bijvoorbeeld polini of malossi helpen als ik de toeren langer laag wil houden? Toen hij over de 80 (op de teller) reed merkt ik dat hij na de 70 omhoog ging in de toeren. Er zat nog wel een ringetje achter de vario en bij de achterste poelie de hem begrensde, dus als ik die eruit zou halen zou hij volgens mij ook wel langer door moeten schakelen.

Graag zou ik de scooter laag/middeltoerig willen houden zodat hij wat lekkerder rijdt aangezien ik er elke dag op rijd.

Ook weet ik niet waar deze uitlaat het meeste kracht maakt. ik denk dat het een beetje een middeltoerige uitlaat is, maar dat weet ik dus niet zeker. wat denk jij?
 
Zou het monteren van een langere vertanding of een vario van bijvoorbeeld polini of malossi helpen als ik de toeren langer laag wil houden? Toen hij over de 80 (op de teller) reed merkt ik dat hij na de 70 omhoog ging in de toeren. Er zat nog wel een ringetje achter de vario en bij de achterste poelie de hem begrensde, dus als ik die eruit zou halen zou hij volgens mij ook wel langer door moeten schakelen.

Graag zou ik de scooter laag/middeltoerig willen houden zodat hij wat lekkerder rijdt aangezien ik er elke dag op rijd.

Ook weet ik niet waar deze uitlaat het meeste kracht maakt. ik denk dat het een beetje een middeltoerige uitlaat is, maar dat weet ik dus niet zeker. wat denk jij?
Langere vertanding kan hierbij helpen, andere vario’s houden het toerental niet lager. Ik zou wel rondkijken voor een laagtoerige 70cc, de trekkracht is wel een must. Samen met een langere vertanding, en miss polini vario (voor trekkracht). Dat houd hem laagtoerig maar het trekt nog wel lekker.
 
Langere vertanding kan hierbij helpen, andere vario’s houden het toerental niet lager. Ik zou wel rondkijken voor een laagtoerige 70cc, de trekkracht is wel een must. Samen met een langere vertanding, en miss polini vario (voor trekkracht). Dat houd hem laagtoerig maar het trekt nog wel lekker.
Dan ga ik hier wel naar kijken. Nu alleen nog wachten totdat ik een motorrijbewijs heb.

Bedankt voor de hulp!
 
Moet je sowieso niet een cilinder groter als 50cc hebben om hem als motor te laten keuren?
Dat is niet nodig nee, naast de normale eisen zoals remmen, goede banden, verlichting, etc moet hij zoals in de post hierboven beschreven harder gaan dan 60.

Hoeveel cc's je hebt maakt niks uit.(denk dan ook wel aan hoeveel pk en cc's je maximaal mag besturen met je rijbewijs)
 
Back
Top