Xtreme023
ScooterForum Member.
Hoi allemaal ik ben momenteel bezig met een peugeot jetforce ctech 2010 carburateur versie.
Setup :
Cilinder : 50cc motorforce watergekoelde cilinder. Bougie hittegraad 7
Brandstof : Standaard gurtner 12mm carburateur sproeiermaat 62 + Standaard luchtfilter.
Uitlaat :Ixil uitlaat proppie dr uit.
Vario : 6.5 gram rollen vario begrensplaat aanwezig
Koppelling : Standaard + standaard trekveren.
Nu wil het geval dat de scooter van de ene op het andere moment ineens beroerd is gaan lopen.
Tot op een gegeven moment deze een paar keer stotterend en licht ploffend tot stilstand is gekomen.
Wij hebben toen de bobine vervangen + bekabeling+ bougiedop en de bougie zelf
Carburateur gereinigd luchtafstelschroef helemaal dicht en anderhalve slag open.
Bekabeling gechecked contactslot Extra massakabel aangelegd van de mindraad bobine naar de startmotor alles kaal geschuurd.
Spanning nagemeten accu goed volgeladen.
Andere Cdi geprobeerd spanningsregelaar dit mocht allemaal niet baten.
Toen zijn we bij de ACPH oliepomp aangekomen en hebben we de ontluchtings procedure gedaan tikte keurig druppelsgewijs de olie dr uit contact uit en stekker weer aangesloten.
Daarna leek t even of ie aan wou slaan en daarna helemaal niets meer.
Het vreemde is nu dat elecktrische start het stop lampje op het telllerdashboard tijdens het starten wel uitgaat maar hij niet aanslaat en tijdens het starten met de kickstarter blijft het stop lampje gewoon branden en gaat niet uit.
De Bougie vonkt heel zwak met elektrische start maar slaat hier niet op aan krijgt wel genoeg benzine.
Met kickstarter vonkt de bougie helemaal niet.
Daarna heb ik een paar keer ontluchting procedure herhaald van ACPH oliepomp
Ik heb zelfs 2 andere acph pompjes geprobeerd.
Dit werkte goed pompte netjes de olie door t slangetje een na het ontluchten de olieslang op carburateur en weer hetzelfde verhaal als voorheen.
Nu is het probleem dat ik zelfs niet meer de oliepompjes die ik heb aan de praat krijg met de ontluchtings procedure tikken helemaal niet meer.
En zoals jullie weten werkt de acph oliepomp aanstuuring in samenwerking met de CDI en zitten deze ingebouwd in 1 cdi kastje.
Heb al een ander cdi kastje geprobeerd maar de scooter doet helemaal niets meer.
Hoe gaan we dit probleem verder oplossen wie o wie heeft er verder nog suggesties want im running out of options ....
Setup :
Cilinder : 50cc motorforce watergekoelde cilinder. Bougie hittegraad 7
Brandstof : Standaard gurtner 12mm carburateur sproeiermaat 62 + Standaard luchtfilter.
Uitlaat :Ixil uitlaat proppie dr uit.
Vario : 6.5 gram rollen vario begrensplaat aanwezig
Koppelling : Standaard + standaard trekveren.
Nu wil het geval dat de scooter van de ene op het andere moment ineens beroerd is gaan lopen.
Tot op een gegeven moment deze een paar keer stotterend en licht ploffend tot stilstand is gekomen.
Wij hebben toen de bobine vervangen + bekabeling+ bougiedop en de bougie zelf
Carburateur gereinigd luchtafstelschroef helemaal dicht en anderhalve slag open.
Bekabeling gechecked contactslot Extra massakabel aangelegd van de mindraad bobine naar de startmotor alles kaal geschuurd.
Spanning nagemeten accu goed volgeladen.
Andere Cdi geprobeerd spanningsregelaar dit mocht allemaal niet baten.
Toen zijn we bij de ACPH oliepomp aangekomen en hebben we de ontluchtings procedure gedaan tikte keurig druppelsgewijs de olie dr uit contact uit en stekker weer aangesloten.
Daarna leek t even of ie aan wou slaan en daarna helemaal niets meer.
Het vreemde is nu dat elecktrische start het stop lampje op het telllerdashboard tijdens het starten wel uitgaat maar hij niet aanslaat en tijdens het starten met de kickstarter blijft het stop lampje gewoon branden en gaat niet uit.
De Bougie vonkt heel zwak met elektrische start maar slaat hier niet op aan krijgt wel genoeg benzine.
Met kickstarter vonkt de bougie helemaal niet.
Daarna heb ik een paar keer ontluchting procedure herhaald van ACPH oliepomp
Ik heb zelfs 2 andere acph pompjes geprobeerd.
Dit werkte goed pompte netjes de olie door t slangetje een na het ontluchten de olieslang op carburateur en weer hetzelfde verhaal als voorheen.
Nu is het probleem dat ik zelfs niet meer de oliepompjes die ik heb aan de praat krijg met de ontluchtings procedure tikken helemaal niet meer.
En zoals jullie weten werkt de acph oliepomp aanstuuring in samenwerking met de CDI en zitten deze ingebouwd in 1 cdi kastje.
Heb al een ander cdi kastje geprobeerd maar de scooter doet helemaal niets meer.
Hoe gaan we dit probleem verder oplossen wie o wie heeft er verder nog suggesties want im running out of options ....