Peugeot Jetforce c-tech

tvd2003

New Member
Heb een Peugeot Jetforce C-Tech gekocht. Heel de scooter uit elkaar gehaald en overal geoptimaliseerd. Deze Audi Nardo Grey laten spuiten, Malossi carbon membraan plaatjes. Malossi 70 cc sport cilinder, 17.5 carburateur, nieuwe thermostaat, nieuwe koelvloeistof etc. heb deze nu 400 km ingereden. Gebruik altijd Castrol full synthetisch 2-takt olie. Rijdt als een malle. Trekt door naar 95/100 km. Vind alleen als ik het gas los laat naar 50 km, de scooter vrij lang nodig heeft om weer terug op topsnelheid te komen. Heb trouwens momenteel 5.8 gram rollen erin

Ik denk dat ik er een Malossi varioteur ga opzetten met 8 gram rollers. Zou dat verschil uitmaken?
 
Advertisement - register to remove this

De rollen zijn wel erg licht volgens mij. Zelf heb ik er 8 gram in en maakt ie al best veel toeren (hij is standaard).

En als ik het goed heb is jouw cilinder van gietijzer dus dat is laagtoeriger dan aluminium. Ik zou zelf iets van 7-9 gram monteren.
 
Nog zwaarder? Dat is ook weer niet goed hoor. Een gele zou voor jouw setup wel goed zijn. Een rode zou voor een middeltoerige 70cc moeten zijn

Ik zou eerst even kijken of de rest goed is.

Tip:
Bij mij zat er tussen de variobus en vario
zelf een klein beetje vuil. De toleranties hiertussen zijn heel klein. Hierdoor ging hij ook heel langzaam reageren. Ik zou eerst de variobus en de binnenkant van de vario proberen schoon te maken
 
Back
Top